Resultat 1 till 12 av 12
  1. #1
    Ylow_Edin
    Gäst

    Camber på golf vr6 syncro

    Jag äger en Golf vr6 syncro som jag har kompressormatat. Förra året provade jag på strippenkörning men nu lockar bankörning med GTI-klubben

    Då undrar jag ett par saker ang camber inställningar på vr6or
    Bak går det ej att ändra några vinklar på bilen, men eftersom jag har coilovers och bilen är sänkt ganska mycket så ligger cambern på ca -3 grader och jag har kört med bilen i 1 år så utan att märka att slitbanan på däcken bli lidande.

    Jag ska försöka och ändra cambervinkel fram så att det blir bättre grepp i kurvorna, och då behöver jag eran hjälp.
    Vad är en bra kompromiss mellan bana/gata utan att däcken blir allt för lidande. Som gatdäck har jag 215/40-17 däck på 17x8" fälgar, som bandäck tänkte jag använda 205/50-15 r-däck

    Har ni några bra tips o råd?

  2. #2
    Barbapappa
    Gäst
    Nånstans över 2 grader men gärna upp mot 2,5 grader cambervinkel om du ska köra r-däck. När det gäller slitage på däck så tycker jag att du ska köra med toe-vinkel på så nära noll grader som detbara går, då slits däcken minimalt. Har kört med dessa vinklar på flera bilar nu och det har funkat jättefint.

    Lycka till med banpremiären då, det är rätt väg att gå! ;-)

  3. #3
    Ylow_Edin
    Gäst
    Ok så pass mycket. Blir det inte för spårkänsligt när man kör på gatan då? tanke på våra fina svenska vägar

    Ja rakt fram var inget roligt. händer inte så mycket.. ska bli kul o testa bana o svänga lite

  4. #4
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Ylow_Edin Visa inlägg
    Ok så pass mycket. Blir det inte för spårkänsligt när man kör på gatan då? tanke på våra fina svenska vägar
    Inte mycket skillnad tycker jag, smällar man får ta. ;-)

  5. #5
    Ylow_Edin
    Gäst
    får väl bli 2,5 då

  6. #6
    Ylow_Edin
    Gäst
    Nu är framvagnen inställd
    Fram
    -2,3 camber
    0,4 på toe

    Bak
    -3,20 camber

    Får testa o kör omkring så o se hur bilen uppför sig. tror att det blir bra. längtar till banträffarna bara

  7. #7
    onk
    Gäst
    Jag antar att det är du som ska köra i Västervik den 10e maj.

    Ska bli intressant att lyssna. Hoppas på mindre regn denna gång

  8. #8
    Ylow_Edin
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av onk Visa inlägg
    Jag antar att det är du som ska köra i Västervik den 10e maj.

    Ska bli intressant att lyssna. Hoppas på mindre regn denna gång
    Japp ska köra på västervik. blir kul. jag hoppas att jag kan åka o hämta mina r-däck innan bara. ska du vara där?

  9. #9
    onk
    Gäst
    Gött..

    Ja masar mig nog ut ja. Får se hur tidigt/ sent det blir då jag får förlita mig på skjuts av nån polare..

  10. #10
    Ylow_Edin
    Gäst
    ja men då får du komma fram o hälsa. alltid roligt med vw folk

  11. #11
    onk
    Gäst
    Javisst Har du mercahjulen på även i år?

  12. #12
    Ylow_Edin
    Gäst
    Nej inga mercedes fälgar i år ångrar att jag sålde de faktiskt. har 17" dotz fälgar
    bilder finns på http://www.garaget.org/?car=17772

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin