Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 103

Ämne: Polo GTI -97

  1. #61
    BALAN
    Gäst
    Har inte kört med den än, var så blött ute igår å så är den ju avställd också. Men nån liten tur på gatan får man väl testa iaf. Mnu är det typ 2cm kvar på jängorna på benen. Kan man köra så? jag tycker det känns som den vilar på genomslagsgummina...

  2. #62
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Du får titta efter om det går emot gummit och om du vill köra med den höjden du har nu så går det att modda dom lite så det inte tar i.

  3. #63
    BALAN
    Gäst
    Nu har jag vart ute å kört en sväng iaf. Däcken tar i när man svänger fullt men annars gick den riktigt fint. Den är lite studsig så jag vet inte om det är genomslagsgummina. Men vilken skillnad det blev, tyckte det kändes som en gocart innan men nu är den helt grym!!

  4. #64
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Najs balan!
    Hur känns den bak nu då, får leta efter nåt dit också...
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  5. #65
    BALAN
    Gäst
    Jaa jag är på jakt. nu sitter det kapade JR fjädrar på där bak och dom är i det mjukaste laget. Antingen några hårda biltemafjädrar eller ställbart bak mé, Men enbart bak är svårt å hitta tyvärr

  6. #66
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Är det inte samma bak som på mk1?

  7. #67
    BALAN
    Gäst
    Det är jag verkligen inte rätt man att säga.. Kan mkt väl vara så annars

  8. #68
    BALAN
    Gäst
    Jag får väl uppdatera nu när det väl har hänt nånting... Eller ja.
    Bilen har stått såhär hela vintern:


    Pga ett annat projekt. länk

    Men idag gjorde jag en framvagnsinställning iallafall. Vet inte hur många gånger jag har varit hos pecka, säkert 10ggr minst så nu försökte jag själv. och det blev riktigt bra, ratten är rak och den går rakt med.

    Gjorde såhär.



    Mina hjul sitter förlångt in för att kunna använda nån annan metod tyckte jag.

    Nu är den redo för bugrun snart. skall besikta den på torsdag nästa vecka, sen byter jag bromsvätska i helgen nån gång...

  9. #69
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Ser bra ut med Polon tycker jag.

    Shit vilket projekt du genomfört med Chevan, kollade igenom hela tråden på garaget och jag är impad, bra jobbat!! Snygg blev det också, skulle du ha den som sovbil till BugRun eller?
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  10. #70
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Jag blir lika nostalgisk varje gång jag ser en snygg Polo!
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  11. #71
    BALAN
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Junfors Visa inlägg
    Ser bra ut med Polon tycker jag.

    Shit vilket projekt du genomfört med Chevan, kollade igenom hela tråden på garaget och jag är impad, bra jobbat!! Snygg blev det också, skulle du ha den som sovbil till BugRun eller?
    Tack tack. Jag tänkte ha det och dragit polon på släp upp men pengarna satte stopp för det så jag kör polon upp och sover i tält, som man skall göra

  12. #72
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Kostar väl knappt mer att köra släp eller vaddå, chevan tar 2 liter milen och Polon 0,6l, knappt någon skillnad.

    Grymt ekipage annars, gult och grönt!
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  13. #73
    BALAN
    Gäst
    Haha nää. Jag har funderat länge. Men så tillkommer släphyra för en helg, vetefan vad macken kan ta? en 500hundring eller nåt kanske, plus 100kr mer inträde på bugrun. Och en tank på runt 1000kr. Så njaaa. Och så kul är det inte att ligga i 80 hela vägen heller. Men det hade vart ballt dock Så gör det ju ingenting om man kraschar polon heller, så länge man får upp den på släpet... Eller nä.

  14. #74
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Släpet kostar nog mer än så..

    Kom och låna mitt om du vill, inte optimalt men det funkar.


    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  15. #75
    BALAN
    Gäst
    Det ser ut som det kan bli tajt iochmed att min inte kommer över lämmen där framme som din gör. Eller?

  16. #76
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    kör man låg bil får det bli utan lämm fram och bak. Detta var första provlastningen och då hade jag vev för att tippa flaket vilket jag skippat nu. Den är ganska hög kärra dock pga stora vofvlo fälgar.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  17. #77
    tjipp
    Gäst
    känns ju lite svårt att öppna dörrarna oxå på en låg bil när den väl är på kärran!?

  18. #78
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Jo toklågt är det svårt, min vita etta inga problem, inte teorektiskt i alla fall. Sa inte att det var optimalt på nåt sätt.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  19. #79
    BALAN
    Gäst
    Tror du det skulle gå att få på min där på? Har du några ramper eller nåt? Det kan vara intressant isf

  20. #80
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Jag kan se om jag kan provlasat den vite en dag, går den på borde din gule funka. Dock står den vite utan bromsar för stunden så¨det måste fixas först. Ramper finns ja.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin