Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 103

Ämne: Polo GTI -97

  1. #41
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Riktigt trevligt!

    Saknar min Polo nu ju!
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  2. #42
    BALAN
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Faltdach Visa inlägg
    Ser ju sketasnyggt ut!

    10 poäng utav Faltdach

    Se nu till att ställa upp i klubbens "Finaste bil" på BugRun.
    Vet inte riktigt om den platsar där Lite skavanker å sånt har den ju liksom

    Polo: Hihi...

  3. #43
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    riktigt läcker!

  4. #44
    BALAN
    Gäst
    Sådär ja. BugRun avklarat. Blev inte så mkt banåka, tyckte banan var lite för lång för Polon. blev ju omkörd på rakorna, men man kom ju ikapp några i kurvorna iaf.

    R-däck hade varit kul å testa, mina däck blev ju jättehala efter några varv. Annars märkte jag inte nåt annat å klaga på direkt. Lite mjukt chassi kanske... hmm

    Lägger in en bild med, hoppas det är lungt med fotografen
    Senast redigerad av BALAN den 2008-06-15 klockan 01:38.

  5. #45
    BALAN
    Gäst
    Vad tror ni om en sånhär då?

    Vill helst kunna återställa så mkt som möjligt om jag ska sälja den. Så skruvbur är nästan ett måste...

    Nummer 4 säljer realcar för 4.400:-
    Skruvar man fast den?

    Dagens meck då. Båda positiva och negativa nyheter..
    Börjar med dom positiva

    Lättat å klart där fram Ska väl lacka det där fram så som jag har gjort där bak också så småning om. Ska provköra först å se så jag inte får hörselskador.




    Dom negativa då. Där dom gummiplupparna har suttit så har det ju kommit in vatten å skit. Det har lett till detta:

    Goa rosthål

    Vilket inte är så stora fel direkt kanske. Men jag som hade tänkt å riva väck mattorna å lacka å klarlacka här gör ju reparationsarbetet mkt svårare, det är ju inte direkt plant här.

    Ja ja. Det löser la sig....

  6. #46
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    De såg ju mindre kul ut.
    Får kanske se det som så att det är bättre att ta det nu än senare när hålen och problemen blivit större.
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  7. #47
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av BALAN Visa inlägg
    Nummer 4 säljer realcar för 4.400:-
    Skruvar man fast den?
    Det lär man ju göra, men ring till realcar är väl mitt tips, dom ska ju veta i.a.f. :-)

  8. #48
    BALAN
    Gäst
    Mattan och hatthyllan plus lite plast och skit vägde 16kg enligt badrumsvågen.. Hmmm. DÅ är inte reservhjulet, domkraften och baksätet vägt. Ska man i med bur så har man ju en olättad bil igen ju...

  9. #49
    BALAN
    Gäst
    Ringde realcar idag. Buren som jag visade häruppe svetsar man i. Han påpekade att det var racergrejer dom sålde så det bultas minsann inte.... Kan man inte svetsa på plattor som man bultar i karossen ist då? För jag antar att svetsjobbet enbart ligger i att få fast rören i karossen, man fogar inte samman två rör nånstans väl? Det vågar inte jag svetsa isf....

  10. #50
    BALAN
    Gäst
    Får väl uppdatera.. Köpte ett par begagnade fjäderben av P-plats för ett tag sedan. Dom behövde nya muttrar, och dom tog en stund att få hem visade det sig. Men men. Nu är dom färdiga iallafall och jag ska väl montera dom i helgen nångång om jag får tid. Men hur lågt kan man ställa dom? Som det är nu är det precis så så att fjädrarna inte ligger lösa. Men kan man ställa dom lägre än det? Förstår inte hur det kan bli någon fjädringsväg när dom är så lågt inställda..


    Suddig bild...

  11. #51

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kent Wilén
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    94
    Den tunnare fjädern är väl bara för att för att hålla viss anspänning i den fjädern som bär vikt, dvs den tjockare fjädern.
    OM jag har rätt så borde det innebära att om du skruvat dessa ben i botten så sänker du bilen med ca 6-8 cm beroende på märke på benen.

  12. #52
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Kul att det går framåt, hoppas det blir bra nu!
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  13. #53
    BALAN
    Gäst
    Men som dom är på bilden där så är dom ju inte skruvade i botten. Men skruvar jag dom lägre blir dom lösa asså... Och när jag sänker ner bilen nu så trycks ju den tunna fjädern ihop, men då blir det ju knappt nån fjädringsväg alls ju?

  14. #54
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Den lilla är lösare och är endast till för att den stora inte ska hänga lös när man höjer upp bilen...
    Således ska den lilla alltid var hoptryckt när du ha bilen på backen precis som vanliga fjädrar där du har några varv som är anorlunda och tycks ihop direkt när du sänker ner bilen.
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  15. #55
    BALAN
    Gäst
    Sålångt är jag med. men det är ju för besiktningen jag undrar över. skruvar jag dom lägre kommer den inte gå igenom efterssom fjädrarna lossar när dom hissar upp dom. Men dom är ju långt ifrån skruvade i botten ju....Och genomslagsgummit kommer ju vara jättenära när den sjunker ihop sen... Skitsamma annars, jag sätter på dom så får jah se hur låg den blir så som dom är skruvade nu.

    Skål!

  16. #56
    BALAN
    Gäst
    Shit vilken tid det tog. Men nu är dom på iaf. skruvade ganska lågt. Ska ju endå inte köra den på hela vintern så då gör det ju inget om den är låg tänkte jag hihi..


  17. #57

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Så där ja!
    Blev ju låg , lägre & jättelågt!

    Snyggt med splitter och låg bil.

  18. #58
    Barbapappa
    Gäst
    Men hur kändes den med de nya dämparna? Visst blir det lite skillnad?

  19. #59
    Jon
    Gäst
    Offtopic, På min Polo så tog jag bort de limmade listerna på dörrarna.
    Tyckte det vart betydligt snyggare, men inte så praktiskt om man parkerar med risk för dörruppslag.

    Mvh jon

  20. #60
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Härligt att se att dom nu sitter på och även jag undrar över vad du tycker om dom???
    Kul även att läppen kom till nytta!
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin