Resultat 1 till 17 av 17
  1. #1
    westgard
    Gäst

    Främre motorkudde mk2

    Hej! är ny här på forumet och tänkte höra hur ni som kör med hockeypuck som främre motorfäste har gjort för o få de att fungera, då mitt främre fäste är helt slut.
    har kikat på dli-tekniks främre fäste men tyckte att prislappen var lite väl saftig just nu.

    bilen är en gti 16v -87.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jens
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    908
    Hej & Välkommen hit! :-)

    Har du verkligen prövat : www.sökfunktionen.nu ;-)

  3. #3
    westgard
    Gäst
    jag har letat men inte riktigt hittat de jag vill åt, men ska söka vidare!

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jens
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    908
    Ska se om jag hittar det jag tänker på :-) Var uppe för inte så längesen

    Denna tråd tänkte jag på, visseligen ingen beskrivning men ifall du frågar mig så gör som jag beskriver istället ;-) http://vw.gtiklubben.nu/forum/showth...t=motorf%E4ste

    ONK Kanske kan berätta hur han gjorde om han nu gick på hockey modellen :-)
    Senast redigerad av Mr dOhC den 2008-04-07 klockan 22:34.

  5. #5
    westgard
    Gäst
    tackar! får ta o lära mig o söka

  6. #6
    pb81
    Gäst
    Du får gärna beskriva hur man går tillväga att montera puck istället för det vanliga fästet, så vi andra oxå vet

  7. #7
    westgard
    Gäst
    ja de var de jag var ute efter har inte fått tag på nån sånn tråd än så länge iallafall. =)

  8. #8
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Till mk2 karossen så får man byta hela fästet om du vill köra med puckar annars så funkar det mkt bra med stummt främre fäste på mk2 för balken är gummi upphängd= Jag har stummt fäste på min busbil och det vibbar inte så mycket,

    Bygg om en orginal motorkudde eller bygg en egen det är inte svårt.

  9. #9
    Jocke_M
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av pekka kiiskilä Visa inlägg
    Till mk2 karossen så får man byta hela fästet om du vill köra med puckar annars så funkar det mkt bra med stummt främre fäste på mk2 för balken är gummi upphängd= Jag har stummt fäste på min busbil och det vibbar inte så mycket,

    Bygg om en orginal motorkudde eller bygg en egen det är inte svårt.
    Hu ska man bygga om eller bygga en egen.. Tipsa!

  10. #10
    Jocke_M
    Gäst
    Jag tänkte testa om det var min främre motorkudde som var dålig så jag spände ihop den med hjälp av ett spännband.



    Å jo men visst. Det slutade klonka i bilen. Men jag har inte tyckt att klonkandet har kommit där fram ifrån. Men gissar på att det kanske är avgassystemet som klonkat när motorfästet har glappat lite.

    Ska kolla nån dag när jag har tillgång till billyft om det har tagit i nånstans eller om det ligger välddigt nära karrosen på något ställe..

  11. #11
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Jag letade upp ett främre fäste som hade mer plåt över gummit och svetsade dit lite plattjärn som jag knackade runt och helsvetsade den helt stumm och målade lite= Färdig.

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Pettersson
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    132
    Jag köpte ett nytt främre motorfäste på Ebay för ca 380:- inkl frakt. det är inte det mjuka fästet utan det som bara är metallfäste med gummi på.

    Det fungerar jättebra, billigt behöver inte alltid betyda dålig kvalité utan de är de som betalar dyrt som betalar överpris...

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jens
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    908
    Har ni ett dåligt eller halv kass fäste så svets ett stumt....

    Annars lär ni få byta fäste hyffsat ofta om det är så att ni kör annat än vardags körning

  14. #14
    Scaramanga
    Gäst
    Jag drog ett kraftigt rostfritt slangklammer runt balken och fästet på min, blev lagom stumt och fint.

    Seriöst? Nä inte särskilt.

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jens
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    908
    ja den varianten finns ju också....hehe

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Markus Forsberg
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    328
    Har du inte bråttom med leverans så har ju sls ett i solid aluminium att sälja.
    Kör med sånt på min, plus att jag fyllt upp bakre fästet med rutlim. Växelådsfästet är hemmabygge i nylon...Skorrar fint i karossen nuförtiden =)

    ps, skulle du vilja fortsätta köra med orgininal har jag ett liggande som inte gått många mil....säljes billigt

  17. #17
    anders__j
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Scaramanga Visa inlägg
    Jag drog ett kraftigt rostfritt slangklammer runt balken och fästet på min, blev lagom stumt och fint.

    Seriöst? Nä inte särskilt.
    Ja jag såg det igår när jag kollade lite mer noga under huven. =P

    Själv har jag (på min systers jetta) byggt om ett mk3-fäste, bara för jag hade det över. Men det blir ju samma sak som att svetsa ett stumt fäste av en rörbit vilken som helst egentligen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin