Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 30
  1. #1
    Rauken
    Gäst

    Prisvärd bilstereo

    Någon har tips på en bra huvudenhet med bra effekt och minst dubbla lågnivå mp3 o grön belysning så den matchar instrumentet

  2. #2
    Nollander
    Gäst
    Jag skulle köpt en kenwood för runt 2000:-.

    Mycke stereo för pengarna och den rätta gröna belysningen...

  3. #3
    Loxarn
    Gäst
    färgen brukar du kunna ställa in själv mellan en massa olika nyanser på dom dyrare stereon va jag vet, 2000kr+

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Citat Ursprungligen postat av Rauken Visa inlägg
    Någon har tips på en bra huvudenhet med bra effekt och minst dubbla lågnivå mp3 o grön belysning så den matchar instrumentet
    Kolla min projekt tråd.
    Jag köpte alpine för 1500 typ
    Riktigt nöjd och passar perfa och har det du ville ha.
    Passar även designmässigt

  5. #5

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Mattias Olofsson
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    300
    Jag har kört Sony och Alpine och nu kör jag pioneer.
    Jag säger att Pioneer är ett mycket lätt val. Sjukt nöjd me den jag har. Gav ca 2000kr för den för ett årsedan. Hur mycket inställningar somhelst om man gillar det massa olicka färger att välja på osv. Du kommer inte bli missnöjd om du köper Pioneer.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jens
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    908
    Håller med om Pioneer, kört ett par st och dom är jag nöjd med, en 6400 för ett par år sen och har en annan nu som jag köpte 2006 som jag ej kommer ihåg nr på.

  7. #7
    IMP
    Gäst
    Alpine CDE-9880r

    Denna har jag beställt dock inte fått den än då den är helt ny för i år. Riktigt nice och har de man behöver typ.. bra pris nu med hos brc !

    Får nog den vilken dag som helst kan säga om den levde upp till förväntningarna då...

    Redigering: *ps* Det står fel på deras sida.. den har 50*4 W max inte 45w..
    Senast redigerad av IMP den 2008-04-07 klockan 23:29.

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Citat Ursprungligen postat av Mr dOhC Visa inlägg
    Håller med om Pioneer, kört ett par st och dom är jag nöjd med, en 6400 för ett par år sen och har en annan nu som jag köpte 2006 som jag ej kommer ihåg nr på.
    ja visst. Förutom om man ska ha den i en mk2 och den sitter rakt i fejan och det inte går att dimma belysningen Been there done that!=)

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias T
    Ort
    Västsidan av sverige
    Inlägg
    344

    Pioneer 6000UB

    Pioneer 6000UB har det mesta och kostar 2300 på BRL tror jag. Det kan nog löna sig att kolla runt lite men det brukar skilja max en hundring eller två. Den har USB kontakt på baksidan vilket jag tycker känns ok eftersom jag tänker köra en 120gb hdd kopplad till stereon när jag byter. Det är mycket troligt att det blir en 6000UB i det läget. Den har delningsfilter, enkel EQ och 2x lågnivå, dvs det man behöver till en vanlig bilanläggning. Det är inget att EMMA poppa med men hur många gör det i praktiken?

    Sen finns det ju MASSOR med Cd spelare och egentligen beror valet mest på hur maskinen ska sitta och vad man själv tycker om handhavandet. Blaupunkt och Alpine har bra maskiner precis som Pioneer och i min Mk2 sitter det faktiskt för tillfället en JVC som låter trevligt. Smaken är delad. Åk nånstans och fingra lite på maskinerna du är intresserad av och kolla hur menyer och sånt funkar. Det är viktigt att det lirar och är enkelt. Pioneer är ruskigt bra på just menyer tycker jag personligen. Min JVC SUGER just på meny sidan men har lite saker som ingen av de övriga märkena har i sin prisklass.

    Lycka till med valet!!

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Blaupunkt brukar passa bra in i Volkswagens inredningar.

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jens
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    908
    Citat Ursprungligen postat av R.Grönberg Visa inlägg
    ja visst. Förutom om man ska ha den i en mk2 och den sitter rakt i fejan och det inte går att dimma belysningen Been there done that!=)
    Dimma belysningen, då måste det varit en snik pioneer du haft. Jag kan ändra på min jag har nu och likså på den innan... been there done that.....too ;-)

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Citat Ursprungligen postat av Mr dOhC Visa inlägg
    Dimma belysningen, då måste det varit en snik pioneer du haft. Jag kan ändra på min jag har nu och likså på den innan... been there done that.....too ;-)
    Menar du på fullaste allvar att du kan sänka och höja din belysning i din pioneer? Var blå display i denna. Kan den hetat 6900. Gav iaf 4 lök för ett år sedan för den så sniken tror ju jag inte är rätt ord...

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias T
    Ort
    Västsidan av sverige
    Inlägg
    344

    Dimmerkabel?

    De flesta bilstereos har väl dimmerkabel i ISOkontakten som påverkas av instrumentbelysningens reglering? De flesta orkar kanske inte koppla in sig på den om den inte finns i ISO:n men det är inte så märkvärdigt. Kommer inte ihåg färgen på kabeln i Pioneers kabelpiska men det står väl i manualen.

  14. #14
    christian19
    Gäst
    ta en ordentlig titt på sony cdx gt 828 och 929 929 beräknas komma under april månad..

    lite spec:sony cdx gt 828

    Tänk på att funktioner/specifikationer kan skilja mellan olika länder.

    Snygg design med upplyst panelskärm i någon av tre valfria färger (blå, röd, grön)
    DRIVE-S HX för kompromisslöst ljud och förlängd livslängd för CD-enheten
    52 x 4 W S-MOSFET-förstärkare levererar fönsterskakande kraft och minskat brus
    Quick-BrowZer från Sony gör att du snabbt kan bläddra i din musiksamling och få enkel åtkomst när du är i farten
    Uppspelning av CD / CD-RW / mp3 / WMA / ATRAC (endast från USB) / AAC
    USB-ingång för enkel uppspelning av digital musik
    Kristallklar 3-raders bildskärm med punktmatris i tydligt blått/vitt som ger mycket lättläst informationsvisning
    Främre Auxiliary-ingång för direktanslutning av bärbara ljudenheter
    EQ3 Parametric- / DSO-förstärkare för 7 olika stämningar och otrolig uppspelning
    Digital Music Plus för extra klart ljud
    3 lågnivåutgångar
    Fjärrkontroll medföljer (RM-X154)

    kostar på brl 2298 kr glöm inte att medlemmar har 10 % också..
    mycket prisvärd stereo....skall du ha en pioneer med samma funktioner får du punga ut med ca 3000 kr...

    mvh christian

  15. #15

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Sören Arvidsson
    Ort
    Essunga
    Inlägg
    197
    vad du än gör så snåla inte till det och köp en billig kinaimport med massa roliga saker som skärm o dvd för typ inga pengar alls.. dom låter oftast skit..

    finns oftast på tradera..

  16. #16
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    razers avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Johan Wing
    Medlemsnr
    3178
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    924
    Citat Ursprungligen postat av R.Grönberg Visa inlägg
    Menar du på fullaste allvar att du kan sänka och höja din belysning i din pioneer? Var blå display i denna. Kan den hetat 6900. Gav iaf 4 lök för ett år sedan för den så sniken tror ju jag inte är rätt ord...
    På min Pioneer med OLED display kunde man ändra belysningen från 1-15 i menyn (inställningsmenyn)
    /Johan - Tidigare Jetta GT 16v
    VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Citat Ursprungligen postat av razer Visa inlägg
    På min Pioneer med OLED display kunde man ändra belysningen från 1-15 i menyn (inställningsmenyn)
    Okey okey. bara hört att dom aldrig varit speciellt glada vid det och jag har inte haft det på mina bara men kul att dom har det ju=)

  18. #18
    Spaza
    Gäst
    Ångrar bittert att jag köpte en Pioneer för några veckor sedan..
    Den piper högt varje gång jag höjer/sänker volymen, byter låt eller ändrar något. Visst, bra med hårddiskanslutning osv. Men jag blir galen på på pipandet.

  19. #19

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Citat Ursprungligen postat av Spaza Visa inlägg
    Ångrar bittert att jag köpte en Pioneer för några veckor sedan..
    Den piper högt varje gång jag höjer/sänker volymen, byter låt eller ändrar något. Visst, bra med hårddiskanslutning osv. Men jag blir galen på på pipandet.
    det går ju visserligen att ta bort säkert=)

  20. #20
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Min jättegamla pionäär pep osså, tills jag ändra inställningen. Sen snodde nån den...
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin