Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    Golf 2 GTI
    Gäst

    Växellådsproblem eller koppling ? Golf 2 GTI

    Hej !

    Jag har en Golf 2 GTI -86 som inte rullar och undrar vad det kan vara för fel på den.

    Det var så att jag var ute och körde och skulle lägga i 3:an och det bara smälde till och bilen drev inte längre framåt så jag bogsera hem bilen och nu undrar jag vad felet kan vara ?

    Växellådan känns som vanligt alla växlar går i men när jag trycker ner kopplingen så raslar det men inget händer när man lägger i någon växel .

    Vad kan det vara för fel på min bil ?

    Sitter sportkoppling i bilen.

    Och vad kan det gå på att lämna in bilen och få det lagat ? Exempel mekonomens verkstäder .

    Hoppas på många svar om vad det kan vara så man kan få lite kött på benen innan man lämnar in bilen och vad det kan kosta.

    Mvh Fredrik

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Marcus johansson
    Ort
    kristinehamn
    Inlägg
    156
    Inte så att du har haft dårliga drivknutter? Kan nämligen va en sådan som pajat då går inte bilen framåt. låter som fan då med.

  3. #3
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Jag har varit med om trasiga drivaxlar, eller att nitarna i slutväxeln gått av som även slipat hål i lådan som blev ren skrot.

  4. #4
    Golf 2 GTI
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av pekka kiiskilä Visa inlägg
    Jag har varit med om trasiga drivaxlar, eller att nitarna i slutväxeln gått av som även slipat hål i lådan som blev ren skrot.
    Borde det inte låta i sånna fall om man har någon växel i för det låter bara när jag trycker ner kopplingen vare sig det är någon växel i eller inte.

  5. #5
    Finn
    Gäst
    Nåt fel på kopplingen verkar d ju va om d inte spelar någon roll vilken växel du har i å bara när du trycker ner kopplingen. Skulle tippa på en trasig tryckplatta eller ksk ett urtrampningslager.

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Sist min gjorde så var det det här.



    En inre knut som bottnat och rasat.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin