Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    Golf gti 16v special
    Gäst

    HJÄLP! Motor problem med min 16v

    Hej jag har stora problem med min 16v och jag kan inte så mycket om insprutare men vet iafl några fel med den den får för mycket bensin och det är nå fel med insprutaren den ger ut för mycket bensin och att det har kommit in bensin nere i motor oljan och att det har sprutat ut olja och bensin ur vevhus ventulationen. hjälp mig vet inte vad felet är!!!!!

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Marcus Sandberg
    Ort
    Malmö/Strömsund
    Inlägg
    254
    Kan va så att din kallstartsventil har hängt sig & på så sätt matar in en väldans massa bensin i din motor. Ryker det svart om bilen?

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    David Jovén
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    425
    Hur går den när du kör med den? Några tomgångsproblem?

    Det finns en CO-skruv på bränslehuvudet. Om denna är skruvad på kan den gå väldigt fett på tomgång vilket gör att efter ett tag luktar oljan mer bensin än olja.

    Som Mackan73 säger, testa att koppla ur kallstartventilen. Den sitter på högra sidan av insuget framifrån sett.

    Det är de enkla sakerna att kolla. Åk till en verkstad och be dem mäta avgaserna när du gör dessa ändringar så ser du om det blir någon skillnad.

    Om inte detta hjälper så får du börja felsöka andra komponenter i bränslesystemet.

  4. #4
    Golf gti 16v special
    Gäst
    kallstartsventil?
    hmm kan någon fixa en bild på den? har inte haft min 16 v så länge så vet inte om insprutare så mycket.

    samma kväll som jag körde den när den började hacka så misstänker jag att den kvällen gick soppa pumpen i tanken och fick se att olja hade sprutat in i luftburken och sedan ut i spridarna.

    oljan kom från röret från vevhus ventilationen och sen dess har den bara krånglat. fick igång den igår och den gick bara på 2 cyllar och blå rykte som faan. och det finns en skruv i bränsle fördelaren eller vad den kallas. den sköter bränslet som ska in i spridarna och det överflödiga tillbaka till tanken den krånglar hela tiden.

    får för mycket eller för lite besnsin hela tiden. och mistänker att en annan sak är sönder eller stop som 1 av bränsle ledningarna leder till. den går till nån liten modul som är skruvat in i insuget fram på motorn men kan alltid fixa en bild på den.

    det dära med co halten är bra var inga problem tidigare den dagen på besiktningen. men senare några dagar efter när vi hade bytt pumpen i tanken så delar den int upp bensin så all bensin hölltyp på pressa sönder motorn

    . om man säger så hära så är en olje sticka på en motor typ en halv meter lång och när motorn gick bara på 2 cykllar så lät vi den gå på lite gas en stund men så började det spruta olja och bensin ut ur vevhusventilationen och vi kollade senare på olje stickan s var över halva mätaren på stickan full med olja och bensin, så vet inte vad det är för fel på motor jäveln. är rädd att jag måse plocka isär den -.-
    Senast redigerad av Golf gti 16v special den 2008-04-06 klockan 01:43.

  5. #5
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Tips: Skriv med radbrytningar så man orkar läsa :P
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  6. #6
    Golf gti 16v special
    Gäst
    sry men är lite trött och sjuk -.- orkar verkligen inte skriva. men måste lägga mig nu. tittar in i morgon. Tjaråå
    Senast redigerad av Golf gti 16v special den 2008-04-06 klockan 01:41.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin