Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 26
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676

    Störande Avatar

    Hej gott VW folk

    Det har kommit fram genom moderatorer att jag har störande Avatar.Är det ett stort problem för er övriga betalande medlemmar undrar jag. Jag betalar för mig och stödjer klubben med pengar, jag gillar ert forum och har lärt känna mycket folk här genom åren och tycker det är trevligt här trots att jag nu bytt till ett dottermärke.Och vill gärna fortsätta ge mitt stöd.

    Vad tycker ni andra är det en stötande avatar jag avändt mig av.Jag hade en halv front bild av min nya bil men det funkade inte.Jag vill naturligtvis göra rätt för mig om nu så är fallet.Jag känner mig själv lite illa tillmods efter detta prat .Om jag nu uppfattas som provokativ med min avatar så ska jag givetvis genomföra en ändring

    Mvh/Jerker

  2. #2
    Holmgren
    Gäst
    För min del spelar det absolut ingen rolll om du har en bild på den bilen.
    Eftersom du byggt så mycket bilar vore det inte bra om du lämnade sidan.
    Min åsikt bara.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    ...man ser ju knappt vad det står...jag säger : Om man inte gillar det man ser på INTERNET så kolla inte...

    Så ok för mig.

  4. #4
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Reglerna var väl så att det var vw relaterat eller sig själv som gällde i avataren? Säkert ingen som mår dåligt av att se en audi men man måste ju vara konsekvent, eller hur?
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Har alla en bild på en VW då???

  6. #6
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Nu har jag inte kollat exakt varenda en men dom jag har sett har antingen bild på sig själv, sin bil eller nånting som har med VW att göra, tex en bild på ett bakljus eller en logga.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  7. #7
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Det tycker inte jag är någonting att bry sig om, kvittar väll egentligen vad
    medlemmar har för bild som avatar :-)

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Okej

    Så bild på sig själv är = VW

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Om man har en livlig fantasi så kan man säga att mina händer gör ett VW tecken...fast kanske inte alla som e som jag.

    Men det är ju tillåtet att SÄLJA andra saker än VW..det som är i VAG koncernen är ok.

    Och vem med ett frisk huvve skulle sätta en AUDI som Avatar om denna inte hade en sån?? Måste ju bara vara Wolfie som har en sån..eller typ bara.

    och har man en Audi så är väl inte chansen så stor att man hänger här och orkar fixa med en Avatar??

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    Reglerna var väl så att det var vw relaterat eller sig själv som gällde i avataren?
    ...så...

  11. #11
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Igentligen gör det väl inget (för mig), men reglerna är såna och dom blev väl framröstade av medlemmar antar jag.
    Senast redigerad av Manny den 2008-04-02 klockan 13:08.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  12. #12
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Reglerna går att läsa här med:

    http://www.gtiklubben.nu/forum/announcement.php?f=2
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    "den egna bilen, på dig själv eller något Volkswagenrelaterad. Inga bilder på någonting annat!"



    "den egna bilen" då har jag missförstått det hela kanske

  14. #14
    GTI30EDITION
    Gäst
    För min del är det ok att Jerker har en bild på sin fina S3:a, sen kan jag väl också tycka att det vore tråkigt om han skulle överväga att lämna klubben för en sån här sak.

    Konsekvent i all ära, men man kanske kan göra en omröstning?

    När jag tittar under huven på min bil så står det både VW och audi på dom flesta delarna,
    dvs dom är ju väldigt nära besläktade.

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Emil
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    203
    Det är ju patetiskt det här, vi ska väl vara nöjda att trots att han kör Audi vill han hänga här.

    Kul för dig Wolfbane att du kör en S3 istället. Det hade jag också velat göra!

  16. #16
    3L1T
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av emilson Visa inlägg
    Det är ju patetiskt det här, vi ska väl vara nöjda att trots att han kör Audi vill han hänga här.

    Kul för dig Wolfbane att du kör en S3 istället. Det hade jag också velat göra!
    Det handlar ju inte om wolfbane personligen.

  17. #17
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Avatar reglerna är ju framröstade av våra medlemmar och därmed godkända av er som är betalande medlemmar. Detta skedde en tid efter införandet av det nya forumet då dom från början var satta ännu hårdare just pga vi är ett VW forum och inget annat.

    Reglerna står efter det och moderatorerna ser bara till att dom efterlevs och har lika värde för alla. ibland kan det vara gränsfall men en regler är en regel och dommaren i detta fall är moderatorn på vårt forum. Moderatorerna är också betalande medlemmar och styrelsemedlemmar valda av föreningensmedlemmar för att representera dom.

    Lustigt att det blir så mycket disskution när alla kan läsa reglerna och dessutom accepterat dom när dom blivit medlemmar på forumet. Ganska enkelt och åtgärda en avatar så alla kan få samma utgångsläge.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  18. #18
    GTI-nissen
    Gäst
    Det är jag som var den dumma moderatorn som sa till.

    Reglerna är dåligt skrivna ser jag nu, men det är menat att det skall vara en VW-bil om man nu vill ha en bild på bilen.
    Reglerna skall skrivas om så att det inte råder någon tvekan vad det är som gäller.

    Tills dess får ni köpa läget. VW eller sig själv.

    Är det fortfarande oklart så tas detta via pm eller mail!

  19. #19
    GTI-nissen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Junfors Visa inlägg
    Moderatorerna är också betalande medlemmar och styrelsemedlemmar valda av föreningensmedlemmar för att representera dom.
    Förtydligande: Varken Henrik.M eller jag är medlemmar i styrelsen.

  20. #20
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Citat Ursprungligen postat av GTI-nissen Visa inlägg
    Förtydligande: Varken Henrik.M eller jag är medlemmar i styrelsen.
    Helt riktigt Nisse, det skulle stå ELLER i den meningen ju..

    Moderatorerna är också betalande medlemmar eller styrelsemedlemmar valda av föreningensmedlemmar för att representera dom.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin