Resultat 1 till 11 av 11
  1. #1
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    daniel jönsson
    Medlemsnr
    3641
    Ort
    malmö
    Inlägg
    329

    digifant 2 elschema/tips

    har fått lite problem med med en bil. när man slår till tändningen så fyller han cylindrarna med bensin. felet kom i samband med byte av termostat, har ej med varandra att göra men har slut på ideer nu. har bytat bränslereläet,strömförsörjningsreläet samt kontrollerat det mest uppenbara jag kan komma på. har dock inget elschema att följa så om någon sitter på ett så hade det varit bra.

    daniel

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Kontrollerat tempgivaren???

    Den styr nämligen bränsletillförseln efter kylvätsketemp.

  3. #3

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Hade en kille på jobbet som växla + och - på en bil (satte jord på startmotorn och tvärtom) och då flöda det som fan..motor gick inte runt.

    Inte rört några kablar eller så??

    Måste fråga pga du har typ kollat allt...så inget illat menat.

  5. #5
    Joda
    Gäst
    Digifanten (i alla fall på Corrado) har en funktion som tillåter efterkylning mha bränsle. Dvs. en EGEN tempgivare som sitter nära insuget på G60 säger åt boxen att efterkyla "motorn" med bensin efter att man slagit av tändningen.
    Denna info finns i VAG:s egna dokument som funktionsbeskriver G60-motorn.

    Givetvis så ska inte spridarna vara öppna i detta läget.

    Jag TROR det är så att om man jordar kabeln till tempgivaren (en flatstiftshona" så går efterkylningen. Spridarnas kablage kan du "dela" på... Mät spänningen där efter att du stängt av tändningen.

    Om nu spridarna/en spridare inte stänger riktigt så kommer givetvis cylindern/cylindrarna att fyllas med bensin. Hur vanligt det är att en spridare blir på detta viset vet jag inte!!!!!!!..

    /Johan

  6. #6
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    daniel jönsson
    Medlemsnr
    3641
    Ort
    malmö
    Inlägg
    329
    har bytat spridare. som det är nu så när man vrider till nyckeln (ej startläget) så sprutar han in soppa tills reläet slår ifrån efter ett par sek. dvs lika länge som pumpen går.
    vi har mätt spänningen till fuelrailen (2) stift röd och svart/gul och vi har 12v på den svarta kabeln istället för den röda.. har följt kablar och inte hittat något fel.
    har suttit ett felaktigt bränslerelä i innan men bilen har fungerat ändå och nu sitter det ett beg i men det funkar inte ändå.

  7. #7
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    daniel jönsson
    Medlemsnr
    3641
    Ort
    malmö
    Inlägg
    329
    hittade felet idag. en krets på moderkortet i styrboxen var avbränd. provade att lödda dit en kabel men det gick inte ändå. måste blivit mer skador i boxen som inte syns=(
    någon som sitter på en digifant 2 box?

    daniel

  8. #8
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Sjoves avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Daniel Sjörin
    Medlemsnr
    4640
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    919
    Boxen vi letar efter ska heta: 037906022BB

    Mvh Daniel

  9. #9
    Joda
    Gäst
    Jag hade en mailkonversation med en kille som hade ute en blocketannons i oktober. Han hade en box med nummer:

    VW 037 906 022 B, DF 1
    Bosch 0 261 200 280

    Han kanske har boxen kvar, vad vet jag?

    maila, ring eller pm:a mig för hans e-mailadress. Pm brukar jag missa med 1 vecka eller 2.

    /Johan

  10. #10
    Joda
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Joda Visa inlägg
    Jag hade en mailkonversation med en kille som hade ute en blocketannons i oktober. Han hade en box med nummer:

    VW 037 906 022 B, DF 1
    Bosch 0 261 200 280

    Han kanske har boxen kvar, vad vet jag?

    maila, ring eller pm:a mig för hans e-mailadress. Pm brukar jag missa med 1 vecka eller 2.

    /Johan
    Rättar mig lite.. Det står ju DF1 du skulle väl ha en DF2? Sorry

  11. #11
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Sjoves avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Daniel Sjörin
    Medlemsnr
    4640
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    919
    Citat Ursprungligen postat av Joda Visa inlägg
    Rättar mig lite.. Det står ju DF1 du skulle väl ha en DF2? Sorry
    Precis
    Har hittat en på skroten nu som jag får skickad till mig. Hoppas nu detta är lösningen på problemet....Annars blir det inte någon körning med den bilen på Sturup....

    Som tur har jag en plan B

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin