Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    jocke76
    Gäst

    Va trött ja blir...

    Efter lång väntan så kom fälgarna tillslut, köpta nya av tyrebox i tyskland och betalade i förskott.
    Men givetvis var en av dom två kartongerna förstörd och båda fälgarna skrapade
    med massor av små hack. Vad göra, jo en reklamation hos posten men där fick man ju avslag (För dålig embalering)för posten dom gör ju aldrig fel!! Har efter detta mailat konstant till företaget i tyskland utan svar, så nu sitter man här med två ruggit fina ats classics och två som man inte änns vill titta på...

    Slut på min lilla berättelse...fortsättning följer

  2. #2
    pb81
    Gäst
    Dåligt embalage = säljföretagets fel. Bara o skicka nya..
    Så jävla tjatigt att behöva vänta... börja ju bli fint väder nu

  3. #3
    Holmgren
    Gäst
    Det är detta som är problemet när man handlar utomlands..
    Bara att hoppas på en smidig lösning

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Chief Stroganoff
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    424
    Enbart svara till posten att dom är illa tvungna att ersätta det eftersom deras villkor inte gäller. Det är avsändande postspeditörens villkor dom arbetar efter.

    Förövrigt ska du ALLTID inspektera kollits innehåll innan du tecknar för det. Har posten ingen signatur, har dom kvar paketet, och innebär det problem för dom.
    Senast redigerad av TheDeadDorkster den 2008-04-02 klockan 00:18.

  5. #5
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Så jävla tråkigt att posten aldrig kan ta sitt ansvar för vad de gjort, blir så
    jävla trött på dem, det måhända att dina paket var dåligt emballerade, men idioterna
    som jobbar på posten kan ju vara lite försiktiga med paketen de hanterar.

    3 senaste gångerna jag beställt varor, både i sverige och utomlands så har paketen
    och 2 av gångerna även innehållet varit trasigt...

    Den gången jag blev mest förbannad var i höstas, jag och en kompis hade beställt
    200 dvd-fodral och 200 dvd-r skivor som vi skulle dela mellan oss, paketet kom och
    vi begav oss till utlämningsstället, ser att det är helt demolerat...

    Vi var mer eller mindre tvingade av postens anställde att skriva på och ta med oss
    paketet hem, enligt denna fick man inte lämna det där, och vänta med signatur,
    utan man skulle ta kontakt med posten när man kommit hem och undersökt det,
    givetvis stod vi på oss, vi visste att man inte ska skriva på om det är sönderkört.

    Men tanten i "kassan" var så tjurig och gnällig så vi tog med oss paketet hem
    för undersökning,
    alla hörn på paketet var borta, mitt på långsidan var det två rektangulära
    hål i storlek och avstånd som ett par truckgafflar, i alla 6 hålen som var på paketet
    såg man dvd-fodral som var trasiga och plastbitar hängde ut.

    Efter vi fått upp paketet visade det sig att ca 50 dvd-fodral var trasiga och fler och fler
    upptäckte man allt eftersom.
    Fodralen är inte särskilt dyra, ca 1,50:- / styck så det är ju inte hela världen,
    men principen att posten tjötar emot och vägrar erkänna och ta sitt ansvar är
    ju bara skamligt, enligt dem har firman som sålt gjort sönder paketet men skickat
    det ändå, " Posten skulle aldrig skicka vidare ett paket de förstört, det skulle vi skicka
    tillbaka och ersätta... " Yeah Right! hehe

    Jag beställde grill och fjäderbenstag av Hova för en månad sen, även det paketet var
    trasigt men innehållet hade klarat sig som tur var.

  6. #6
    christian19
    Gäst
    Tjena!!

    Jag jobbar inom ett företag som håller på med elektronik och tar imot mycket leveranser...

    Du är aldrig skyldig att skriva på ett paket,Kolla alltid så att paketet är helt utan på..

    Dolda skador skall rätta mej om jag har el anmälas 3-5 dagar...

    Ett exempel:Vi beställer 2 piano lackade högtalare från ett företag högtalarna kommer ena var jätte fin och den andra såg helt våldtagen ut repor hack osv..anmälde detta till posten och fick till svars nej det står vi inte för för dåligt emballerat...

    Företaget fick snällt skicka 1 st ny för att dom hade packat den för dåligt.....

    Posten harskucka villkor ett paket skall packas så så att det kan tåla fritt fall från 1 meter......

    Oftast är det inte på lastbilen paketet förstörs utan allt körande fram och tillbaka på terminaler sverige/Landet runt

    Mvh Christian

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av christian19 Visa inlägg
    Oftast är det inte på lastbilen paketet förstörs utan allt körande fram och tillbaka på terminaler sverige/Landet runt
    Sanning med modifikation!
    Ibland så som här uppe i norr har ja ett exempel.

    DHL = allt skadat!
    Schenker = alltid helt(inte 100% men oftast).

    Detta för att den ena speditören alltid knökar in allt till det är fullt och sedan trycker dit ännu mer med våld och skadar gods på löpande band.

    Den andra speditören har oftast aldrig något skadat gods!

    Konstigt att det är så hela hela tiden.
    Är man inte seriös så är man inte.
    Bara att välja när man vet om problemet!

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    beställde en tv, lcd, helt paj. låg för de första upp o ner = död för en plasma/lcd tv. tänk på de alla..

  9. #9
    christian19
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av D_Stenlund Visa inlägg
    beställde en tv, lcd, helt paj. låg för de första upp o ner = död för en plasma/lcd tv. tänk på de alla..
    Ligga helt okej för en lcd

    Ligga helt död för en plasma eller rekomenderas inte iallafall

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin