Resultat 1 till 13 av 13
  1. #1
    Micke_GTi
    Gäst

    GTi vs. V6 motorljud(Mk4)--Dubbla utblås på vardera sida på en V6?

    Satt o funderade i helgen på om det är någon skillnad på tex ljudet i motorn mellan GTi och V6?..?
    Det roliga är ju att det går att varva en GTi mer och det är då som det sköna ljudet kommer också! Är det samma sak på en v6a? Bättre o köpa en Gti och chiptrimma den?
    Senast redigerad av Micke_GTi den 2008-03-30 klockan 22:15.

  2. #2
    D.E
    Gäst
    VR6 är väl ändå känd för att ha ett skönt motorljud så jag kan tänka mig att den låter bättre än en fyra.

  3. #3
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av Micke_GTi Visa inlägg
    Satt o funderade i helgen på om det är någon skillnad på tex ljudet i motorn mellan GTi och V6?..?
    Det roliga är ju att det går att varva en GTi mer och det är då som det sköna ljudet kommer också! Är det samma sak på en v6a? Bättre o köpa en Gti och chiptrimma den?
    VR6'an slår GTI'n alla dagar i veckan när det gäller motorljud. Enda sättet att få fyror att låta gott är att varva dem 8-10.000rpm(gamla DTM bilar...mmmm...).


    .

  4. #4
    3L1T
    Gäst
    Håller med ThomasT.

  5. #5
    Micke_GTi
    Gäst
    Låter bra det
    Kan likagärna fråga er när jag ändå är igång här då :P
    Om man ska köpa ett avgassystem likt R32, (med 2 utblås på vardera sida)kommer de passa på en v6a då? Var köper jag ett sådant system isf?
    Vad ska jag köpa isf, nytt ända från kat eller bara nya utblås?

    Tack på förhand!

  6. #6
    mickecorrado
    Gäst
    Montera ett dubbel från simons på pappas bil (golf mk4 v5) var inga problem, vet ej hur det ser ut på v6 (4-motion) men enligt bilderna verkar det att fungera bara man kapar lite i stötfångaren bak.





    http://www.ray.se/Katalog/VOLKSWAGEN...EM_EXHAUST.htm

    Beställ isåfall ett till en R32.

    /Micke
    Senast redigerad av mickecorrado den 2008-03-30 klockan 21:42.

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joan Åkesson
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    543
    frågan är om R32:ans systemet passar några andra bilar än just Golf R32 med tankte på reservhjulsbaljan

  8. #8
    mickecorrado
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Micke_GTi Visa inlägg
    (med 2 utblås på vardera sida)kommer de passa på en v6a då? Var köper jag ett sådant system isf?
    Såg detta nu.

  9. #9
    Micke_GTi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Micke_GTi Visa inlägg
    Låter bra det
    Kan likagärna fråga er när jag ändå är igång här då :P
    Om man ska köpa ett avgassystem likt R32, (med 2 utblås på vardera sida)kommer de passa på en v6a då? Var köper jag ett sådant system isf?
    Vad ska jag köpa isf, nytt ända från kat eller bara nya utblås?

    Tack på förhand!
    Någon som vet?

    Citat Ursprungligen postat av Åkesson Visa inlägg
    frågan är om R32:ans systemet passar några andra bilar än just Golf R32 med tankte på reservhjulsbaljan
    Kan man inte bara ta bort reservhjulsbaljan då?:P

  10. #10
    mickecorrado
    Gäst
    Om man tittar på bilderna så har dom samma utseende på sista ljuddämparen (tvärställd) R32 och V6, frågan är hur ser resrvhjulsbaljan ut på v6an? Dom andra motorfamiljerna till mk4 har rakställd ljuddämpare som på bilden nedan.


  11. #11
    HardstyleBoy
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Åkesson Visa inlägg
    frågan är om R32:ans systemet passar några andra bilar än just Golf R32 med tankte på reservhjulsbaljan

    Jag har själv en MK4 4M V6. Allså skillnaden i chassiet kan väl inte vara så himla stor. Ja menar det är ju samma 4-drift som på v6:an o R:32an. Det är ju haldex vi pratar om. Det stora skillnaden mellan V6:an o R32:an är väl motorn o möljigt bromsarna i det stora hela?

  12. #12
    Nollander
    Gäst
    De enda man behöver kapa bort är bogseröglan där bak och lite grann i kjolen.

    Borde/ ska nog passa rakt av, de gör de på seat iaf och de ä juh samma bottenplatta och chassi på dom så...

    Reservhjuls baljan ligger ovanför avgassytemet...

  13. #13
    Micke_GTi
    Gäst
    Låter bra =) skönt att det inte är så mkt jobb då.
    Någon som har en bild på underredet på både r32 och v6an?
    Har sökt på google förgäves men hittar inga bilder :S

    Mvh

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin