Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    henna
    Gäst

    Viktfördelning vr6

    Hej.
    Tänkte på hur viktfördelningen är på en VR6,är den mycket framtung eller kan man göra något åt det?
    Vi har sett en grön VR6 som brukar vara med på GTI klubbarnas träffar,däribland på rudskogen och kinne kulle.?
    Men som sagt va den som har kört en vr6 på bana kan väl försöka att skriva ett par rader om sin bil och uppträdande?
    Eller ska man sattsa på en golf III med fyra och turbo i stället så man kan få en rolig banbil på det sättet?
    Mvh Henna o pär.

  2. #2
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Den gröna du har sett är Birgers bil. Den går riktigt bra.

    Men dom är tunga. Jag har kört min på mantorp med. Kör ganska jämnt med en mk3 gti 16v totalt sett, men 16v kommer ikapp i kurvorna och jag drog ifrån på rakorna.

    Man kan få en rolig banbil av vadsomhelst.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #3
    henna
    Gäst
    Den gröna du har sett är Birgers bil. Den går riktigt bra.

    Men dom är tunga. Jag har kört min på mantorp med. Kör ganska jämnt med en mk3 gti 16v totalt sett, men 16v kommer ikapp i kurvorna och jag drog ifrån på rakorna.

    Man kan få en rolig banbil av vadsomhelst.



    Hej igen.
    Finns det några bilder på den här på forumet eller någon annan sida?
    Skulle vilja ha lite fakta om den?
    Hoppas att det är någon som kan hjälpa mig, så får vi se fall det är den vi menar.?
    Tack på förhand.
    Mvh Henna o pär
    Senast redigerad av Henrik.M den 2008-03-23 klockan 13:40. Anledning: Fixat citeringen.

  4. #4
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Det ÄR birgers gröna du tänker på. det är den enda gröna vr6an som var på kinnkulle. dubbellysen, rensad inredning och bur.

    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Nu har jag ingen golf med problemet med att köra en framtung bil är nåt jag är bekant med.

    Har en Corre VR6 och det jag upplevde var att baken har en tendes att vandra iväg när man provocerar..dvs det släpper lite (detta med R-däck).

    Jag har tweekat chassit och hörnbalanserat den men den känns...tung.

    Har samma fenomen som nån tidigare skrev , att man blir ikapp körd i kurvor men man drar ifrån på rakorna pga effekt och vridmoment.

    Skulle jag bygga en ban bil skulle jag nog välja en med 4cylindrar istället...det är roligare att svänga än att köra rakt fram.=)=)

  6. #6
    henna
    Gäst
    Det ÄR birgers gröna du tänker på. det är den enda gröna vr6an som var på kinnkulle. dubbellysen, rensad inredning och bur.



    Hej igen.
    Ja det stämmer det var den bilen,det finns möjligen inte lite mer bilder och filmsnuttar på den??
    Här gick det fort att få svar.
    Skulle vara kul att se motrummet och hur bur och sånt ser ut fall det finns mer fakta om bil.
    Tack ni är för snälla som skriver så fort till oss.
    Mvh Henna o pär
    Senast redigerad av Henrik.M den 2008-03-23 klockan 13:39. Anledning: Fixat citeringen.

  7. #7
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    VR6r blir dessutom jobbiga mot däcken om man inte gjort något vesäntligt åt chassiet.

    Min som ja hade gick väl bra på bana men var redigt framtung i kä'nslan.
    Det var dessutom en Vento VR6 så den är ju något bättre viktfördelning på.
    Var ganska sugen på däck även om man hade bra inställning för bana och så.

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Birgerson
    Ort
    Falun
    Inlägg
    17
    Visst är vr6an tung i fronten, men det är inget som jag upplever som ett stort problem. Jag tycker inte att den tappar mark i kurvorna jämfört med mer "viktfördelade" bilar. Att den tappar baken vet jag inte om det är ett typiskt vr6 problem, utan mer beroende av lastväxlingar som jag tycker man minimerar när man lärt känna bilen. Däremot i trånga konbanor är det lätt att baken skickas iväg om står på för hårt. Nu kanske jag är väldigt subjektiv i min bedömning, men jag har haft den i tio år och har inte tröttnat på den, och har heller inte provat något annat på bana, vilket kanske är en förklaring.

    Om ni vill ha mer info om just min bil, skicka gärna ett pm.

    //birger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin