Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    V64M
    Gäst

    Problem med servo, ESP Golf V6 -00

    Bytte styrväxel på bilen och när jag sedan skulle lufta systemet och startade bilen uppstod ett konstigt fenomen. När jag vred ratten åt vänster började den att styra höger och när jag styrde höger vred den åt vänster, verkar som som antisladden har fått nått tokspel och går in och lever sitt eget liv.

    Väldigt tacksam för svar av alla de slag om det är nån som kan veta vad det är fel.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robert Samuelsson
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    89
    Går hjulen åt vänster när du vrider ratten åt höger, när du står parkerad eller hur menar du??

  3. #3
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Styrvinkelgivaren kan behöva kalibreras, gissar på att det är den. Är inte säker på var den sitter dock, antingen nere vid styrväxeln eller uppe i rattstången vilket ju kan ge olika fel .. men det är min gissning i alla fall .. eller så har den inte kopplats in.

    Men gå på det ..
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Fattar inte heller riktigt vad du menar?


    Styrvinkelgivaren kan behöva kalibreras, gissar på att det är den. Är inte säker på var den sitter dock, antingen nere vid styrväxeln eller uppe i rattstången vilket ju kan ge olika fel .. men det är min gissning i alla fall .. eller så har den inte kopplats in.
    Sitter bakom ratten.

  5. #5
    V64M
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av robban81 Visa inlägg
    Går hjulen åt vänster när du vrider ratten åt höger, när du står parkerad eller hur menar du??
    När bilen står parkerad och är igång så får jag det här fenomenet.

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Ta det från början.

    Du menar att när du vrider ratten åt vänster , så svänger hjulen åt höger & tvärt om??

    Isf har du ju något ritkigt knas i din styrväxel.

    Eller hur menar du?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin