Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 124
  1. #21
    Jocke_M
    Gäst
    Nylackad kamremskåpa.




    Nu var den klar, bara låta den torka. Dags att börja med ventilkåpan. Samt att jag söker ett förbannat kylarvätskeläckage.. Börjar bli less på den läckan. Sanrt köper jag en jävla sotningssats, alla jävla kylarslangar och massa slangklämmor..

  2. #22

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Ta gärna ner storleken på dina enorma bilder.
    Är tungladdat fast man sitter med 100Mbit lina. =/

  3. #23
    Jocke_M
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Ta gärna ner storleken på dina enorma bilder.
    Är tungladdat fast man sitter med 100Mbit lina. =/
    Så nu är dom största utbytta..

  4. #24
    Jocke_M
    Gäst
    Läckaget verkar vara från packningen som är mellan top och metalldelen som övre kylarslangen sitter fast på. Så vart köper jag en sån packing löst? Vag är väl enda stället?

  5. #25
    Jocke_M
    Gäst
    Imorgon bär det av till biltema. Ska köpa bland annat bromstrummor, backar och handbromswire. Kylare om det finns? Fjäderbens lagringar osv.

  6. #26
    Holmgren
    Gäst
    Dom har mycket gott på Biltema.
    Köpte själv fjäderbenslager där nyss.

  7. #27
    Jocke_M
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Holmgren Visa inlägg
    Dom har mycket gott på Biltema.
    Köpte själv fjäderbenslager där nyss.

    Japp det har dom. Synd bara att jag måste åka 34 mil för att komma dit, så blir storhandling nu när jag väl kommer iväg dit

  8. #28
    Holmgren
    Gäst
    34 mil..... ojojoj, det var långt. Tycker jag har långt då det är 7 mil... =)
    Du har PM.

  9. #29
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    vw-powers avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jimmie Trywall
    Medlemsnr
    4358
    Ort
    Tenhult
    Inlägg
    982
    härligt med delar som får nytt liv, blir sån skillnad på saker och ting
    då det är frächt, bara tidsfråga innan det blir det på min oxå!!
    ska bli kul att se när du får på coilovers och dina nya fälgar =)
    Gubb-Golf, plötsligt känns allt annat puckat

  10. #30
    Jocke_M
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av vw-power Visa inlägg
    härligt med delar som får nytt liv, blir sån skillnad på saker och ting
    då det är frächt, bara tidsfråga innan det blir det på min oxå!!
    ska bli kul att se när du får på coilovers och dina nya fälgar =)
    japp det är kul att hålla på å fixa.. Får jag coilseni veckan så kanske dom åker på till helgen..

  11. #31
    Jocke_M
    Gäst
    Igår var jag till Biltema och köpte lite grejer till bilen.


    Nya topplagringar, byts i samband med att coilsen ska på.


    Nya handbromswiers då ena gått av.


    En ny trumma, men skulla ha två. Tyvärr trodde jag att det var två stycken i samma förpackning när det står "trummor" när man söker på artikelnummret. Biltemas fel! =/ 34 mil dit för att hämta en till.


    Nya backar och detaljer. Tänkte att det är väl lika å byta allt när man väl håller på.

  12. #32
    Jocke_M
    Gäst

    Lite bra att ha färger när man ändå var där. Dock vet jag inte om bättringsfärgen är rätt. Men verkade vara enda silver/grå färgen som fanns i listan för VW. Någon som vet om jag tagit rätt?

  13. #33
    pb81
    Gäst
    Ett tips, använd inte biltemas motorlack på blocket. Det kommer inte stanna kvar, använd heldre sån färg som man penslar på. Köpte färg på Micro för under hundringen och det blev faktiskt kanon. Har biltemas motorlack på kamkåpan och det ser fan ut som kom o hjälp mig.. Blir till att göra om o göra rätt..

  14. #34
    Jocke_M
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av pb81 Visa inlägg
    Ett tips, använd inte biltemas motorlack på blocket. Det kommer inte stanna kvar, använd heldre sån färg som man penslar på. Köpte färg på Micro för under hundringen och det blev faktiskt kanon. Har biltemas motorlack på kamkåpan och det ser fan ut som kom o hjälp mig.. Blir till att göra om o göra rätt..
    Okej tänkte inte använda det på blocket men tänkte kanske använda nån av dom på ventilkåpan.. Kanske det funkar med "hot paint" då?

  15. #35
    pb81
    Gäst
    Har faktiskt ingen erfarenhet utav den, men det är väl något liknande skulle jag tro hehe. Gör man bara ett bra grundarbete så bör det väl stanna på plats.

    Är det inte konstigt.... Skulle man få färg/lack på ett oönskat ställe, ja då är det fan ta me omöjligt att få bort det. Men på ställen där det skall sitta, där vägrar det att stanna kvar hehe

    Vad är målet med ditt projekt? köra bana eller allmänt på väg bara?

  16. #36
    Jocke_M
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av pb81 Visa inlägg
    Har faktiskt ingen erfarenhet utav den, men det är väl något liknande skulle jag tro hehe. Gör man bara ett bra grundarbete så bör det väl stanna på plats.

    Är det inte konstigt.... Skulle man få färg/lack på ett oönskat ställe, ja då är det fan ta me omöjligt att få bort det. Men på ställen där det skall sitta, där vägrar det att stanna kvar hehe
    Japp. På ventilkåkan har jag ju slipat ren den helt och sen lagt på primer och sen halvmatt lack från Auto K. Borde ju sitta bra men vet inte hur bra det tål värme. Får se vad jag tar för lack till ventilkåpan. Ska då iaf slipa å prima den först.

    Citat Ursprungligen postat av pb81 Visa inlägg
    Vad är målet med ditt projekt? köra bana eller allmänt på väg bara?
    Blir väl rondellräser. =) Nej men allmänt på vägarna är väl tanken. Men bankörning hade ju för sig också varit kul. Men när man bor i Kiruna så finns det ju inte några banor i närheten.

  17. #37
    pb81
    Gäst
    Hehe ja de är verkligen roliga som rondellräser.. Tänkte ha min på vägen och banan Hade dock varit najs men en liten snurra i oxå o han 200 pollar under huven. då hade man nog kört i från det mesta

  18. #38
    Jocke_M
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av pb81 Visa inlägg
    Hehe ja de är verkligen roliga som rondellräser.. Tänkte ha min på vägen och banan Hade dock varit najs men en liten snurra i oxå o han 200 pollar under huven. då hade man nog kört i från det mesta
    Japp det hade ju varit kul med massa hästar men det är ju inte så enkelt att besikta med turbo

    Vi får köra ifrån dom andra i rondellerna istället.

  19. #39
    pb81
    Gäst
    Nä man får ju plocka av turbon innan besiktning. Inte så jobbigt på MK1an, värre på min bmw E30 (http://www.pbstudio.se/?Show=E30). fyfan vilket jobb det är hehe

    Behövs inte turbo för att köra ifrån folk inne i stan direkt..
    en Subaru kom upp jämte mig i sommras.. till min stora förvåning körde jag faktiskt ifrån honom, sen efter 100kmh körde han förbi

  20. #40
    Jocke_M
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av pb81 Visa inlägg
    Nä man får ju plocka av turbon innan besiktning. Inte så jobbigt på MK1an, värre på min bmw E30 (http://www.pbstudio.se/?Show=E30). fyfan vilket jobb det är hehe

    Behövs inte turbo för att köra ifrån folk inne i stan direkt..
    en Subaru kom upp jämte mig i sommras.. till min stora förvåning körde jag faktiskt ifrån honom, sen efter 100kmh körde han förbi
    Det som är så kul med golf mk1 gti. Många som kommer i trafikljusen och tror att man sitter i nån slö skruttbil och tror att dom ska kunna köra om en. Alltid lika kul att se dom i backspegeln.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin