Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 69 av 69
  1. #61

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Chief Stroganoff
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    424
    "Jag har en superbil, men den ser ut som en Golf!". Det är som att säga "Jag är gift med en supermodell och det fantastiska är att hon ser ut som en parkeringsvakt!"

    Det säger redan allt om bilen tyvärr.

  2. #62

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Hallberg
    Medlemsnr
    3899
    Ort
    Teckomatorp
    Inlägg
    456
    Citat Ursprungligen postat av TheDeadDorkster Visa inlägg
    "Jag har en superbil, men den ser ut som en Golf!". Det är som att säga "Jag är gift med en supermodell och det fantastiska är att hon ser ut som en parkeringsvakt!"

    Det säger redan allt om bilen tyvärr.
    Det är just det som är det roliga med den! Tänk dig den Ferrariägare som kommer till sin countryclub och med rodnande kinder tvingas erkänna att han blev frånåkt av en Golf på vägen dit! :-D
    Sleepers regerar!

  3. #63

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Chief Stroganoff
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    424
    Citat Ursprungligen postat av Fireball Visa inlägg
    Det är just det som är det roliga med den! Tänk dig den Ferrariägare som kommer till sin countryclub och med rodnande kinder tvingas erkänna att han blev frånåkt av en Golf på vägen dit! :-D
    Sleepers regerar!
    Du får säga som du vill, men det är och förblir en parkeringsvakt.. En Golf kommer aldrig kunna vara den rätta bilen för att tillhöra eliten. en Golf GTI w12 är enbart en kul gimmick, men där förblir det.

    En superbil, t.ex. Spyker, Koenigsegg, Morgan, TWR, osv, behöver inte vara snabbast, ha bästa väghållningen, osv. Dom har "DET", redan när de rullar ut ur fabrikationshallen. En Golf kommer aldrig vara en bil som dom superrika, eller supercoola har. Top Gear "Cool wal" är en indikation vad som egentligen är bilen att ha.
    Dom bilarna är aldrig några följande typ av människor har:
    -Fotbollsspelare har
    -Politiker
    -Rockstjärnor
    -Vanliga människor
    -Ugdommar som stylar bilar
    -osv

    Enbart ett fåtal bilar från Volkswagen är bilar som har "det". Dessa bilar är:
    -VW Typ 1 Faltdach Zwitter
    -VW Karmann Ghia
    -VW Corrado (om 20-30 år)

    Dessa bilar behöver inte bli sänkta, stylade, moddade för att vara coola. Dessa bilar är perfekta som dom är. Även om en jubelidiot kommer med en Typ1 Zwitter Faltdach till t.ex. Oscarsgalan, kan jag slå vad om att han kommer vända huvuden, enbart pga bilen som även utan ha någon prestanda alls, ingen lyx, men enbart utstrålningen, kommer vända dom flesta huvuden.

    Om 20-30 år kommer det vara samma sak med en Corrado i originalskick. Det kommer vara enda VW från 90-talet som folk minns.

  4. #64

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Hallberg
    Medlemsnr
    3899
    Ort
    Teckomatorp
    Inlägg
    456
    Citat Ursprungligen postat av TheDeadDorkster Visa inlägg
    Du får säga som du vill, men det är och förblir en parkeringsvakt.. En Golf kommer aldrig kunna vara den rätta bilen för att tillhöra eliten. en Golf GTI w12 är enbart en kul gimmick, men där förblir det..
    Vilken tur att jag inte skrev min föregående post på så värst stort allvar då... ;-)


    Citat Ursprungligen postat av TheDeadDorkster Visa inlägg
    Om 20-30 år kommer det vara samma sak med en Corrado i originalskick. Det kommer vara enda VW från 90-talet som folk minns.
    Där håller jag inte med riktigt. Corradon var och är relativt ovanlig, alltså har få människor någon relation till den.
    Jämför med Typ 1 - Bubblan - en sån har "alla" haft men få finns kvar i fint skick, vilket gör det till en samlarbil idag.

  5. #65

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    stackars han som blev påkörd av en minimoto på buggen på sin VW Karmann Ghia, någon som vet hur de gick för han? tydligen helt orginal

  6. #66

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Chief Stroganoff
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    424
    Citat Ursprungligen postat av Fireball Visa inlägg
    Där håller jag inte med riktigt. Corradon var och är relativt ovanlig, alltså har få människor någon relation till den.
    Jämför med Typ 1 - Bubblan - en sån har "alla" haft men få finns kvar i fint skick, vilket gör det till en samlarbil idag.
    Typ 1 finns det många av, men en Zwitter, speciellt med Faltdach är enormt ovanlig, och har det alltid varit! Därför är den värd mest av alla Typ 1r idag.
    Jag skulle kunna sälja själen för en Typ 1 Zwitter.

    Problemet med Corradon idag, är att många är stylade, och ungdommar ännu äger dom, och stylar dom på alla möjliga sätt. Detta gör att dessa bilar inte än kan ha samma status som en Typ 1 Zwitter. Först efter den nuvarande och nästa generationen har gått över till andra bilar kommer original-corradon vara riktigt eftertraktad.

  7. #67

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Typ 1 finns det många av, men en Zwitter, speciellt med Faltdach är enormt ovanlig, och har det alltid varit! Därför är den värd mest av alla Typ 1r idag.
    Jag skulle kunna sälja själen för en Typ 1 Zwitter.

    http://www.folka.se/zwitter

  8. #68

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Chief Stroganoff
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    424
    Tack för länken Då vet lite mer folk vad deras nästa drömbil är

  9. #69

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 647
    Citat Ursprungligen postat av D_Stenlund Visa inlägg
    stackars han som blev påkörd av en minimoto på buggen på sin VW Karmann Ghia, någon som vet hur de gick för han? tydligen helt orginal
    Kan juh hoppas att dom förbjuder alla minibikes till nästa år så man slipper alla puckon som susar runt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin