Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    Hurumpf
    Gäst

    "Bakaxel" Caddy

    Tjena!

    Har skaffat mig en donatorbil/reservbil VW Caddy -91 som saknade hjul bak, trummor å grejs...

    Har kollat runt lite efter delar men hittar inte några muttrar, är det någon som vet vad det är för storlek eller något ställe där man kan köpa lager, bricka å mutter i en sats (kanske missade någon del) som det är nu så är det broms sköld, backar å axeltappen som finns där...

    Kollade Biltema men deras sats verkar mysko för där var massa gojs i lådan 2 olika lager, tätning/packbox liknande sak å nått mer men det måste vara fel? Kollade även Mekonomen men på deras dator var det samma gojs som Biltema...

    Rätta mig om jag har fel:

    Jag har fått för mig att det ska vara typ: Axeltapp, trumbroms med hjulbultshål i ett konat lager, bricka, mutter, något slags skydd/lock med en saxsprint, fett å sedan kåpan.

  2. #2
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    jag har en hel bakaxel du kan får för 100:- om du hämtar den, allt finns, snurrar men vet itne hur bra innehållet är

    Men det du har fått för dig stämmer bra. fast fett på, i och runt lagret för säkerhets skull.

    Vag bör annars ha dessa muttrar!
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #3
    Hurumpf
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    jag har en hel bakaxel du kan får för 100:- om du hämtar den, allt finns, snurrar men vet itne hur bra innehållet är

    Men det du har fått för dig stämmer bra. fast fett på, i och runt lagret för säkerhets skull.

    Vag bör annars ha dessa muttrar!
    Okej då var jag inte helt bakom flötet iallafall...
    Å ja självklart, har missat den detaljen förr (VAG) det ligger för nära så man glömmer bort den.. hehe tack..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin