Sidan 1 av 5 1234 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 86
  1. #1
    Skee
    Gäst

    Golf VR6 makeover.

    Har haft detta projekt gående i vr6.nu ett bra tag men tänkte jag ville visa er här med.

    Projektet skulle börja med en kjol samt en kompressor men har totalt spårat ur med motormek som jag aldrig pysslat med innan.

    Här har ni en summering av projektet på 6 sidor som om ni orkar dra er igenom med massa bilder

    http://www.gatbilar.se/forum/viewtopic.php?id=2789

    Tänkte fortsätta posta här med då dom äkta VW fansen finns här och målet är att kunna komma upp till bugrun med bilen.
    Senast redigerad av Skee den 2007-05-17 klockan 03:40. Anledning: felstavning.

  2. #2
    Erik
    Gäst
    galet projekt!

    ska bli kul å kika på.. hoppas du får den klar

  3. #3
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Läst igen din tråd på gatbilar tidiagre iår, skoj att se fortsättningen nu. Redigt jobb du gör. Ska bli skoj att se och höra resultatet.

    Kämpa på, snart BugRun!
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  4. #4
    Skee
    Gäst
    Är färdig med motorn nu.
    Luftkanalröret fick nya färg, här är det slipat.

    Visar en del bilder som kommer på efterhand jag plockar ihop motorn.

  5. #5
    Skee
    Gäst

    Hittade inte ståltråd så rev sönder en strömsladd och tog KOPPARtråd istället, funkade likabra

    Passade också på att spola ren insuget med stuprörshögtryck slang.

    Och Dessa delar blev över.

  6. #6
    Skee
    Gäst

  7. #7
    Skee
    Gäst
    Vred ett par varv och när treans cylinder var uppe lät det som en fjäder hoppade tillbaka samt en gång till någonstans, blev misstänksam.

    Rev loss ventilkåpan och vred lite till, kollade lite snabbt och kedjan var spänd mellan dom två kammarna men sen kom klanget igen när jag vred och kedjan blev slack mellan kammarna, kan den hoppa? tror den hoppat! vågade inte testa mer.

    Bild här www.haggqvist.se/kam.jpg

    Edit; kanske bra att startmotorn inte gick igång när jag vred på nykeln!

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Fråga??
    Läste i din gatbilartråd?

    Motorfästena?
    Monterar man dessa i de gamla hydraliska??
    Eller hur gör man?

    Grym projekttråd föresten.

  9. #9
    Skee
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Fråga??
    Läste i din gatbilartråd?

    Motorfästena?
    Monterar man dessa i de gamla hydraliska??
    Eller hur gör man?

    Grym projekttråd föresten.
    Man tar ut dom gamla kuddarna och sätter enkelt dit dem med nya, tar några sekunder.

  10. #10
    Skee
    Gäst
    Nu har jag Spänt kedjan lite mer och den klonkar inte mer men när jag vrir på tändningen så hoppar inte startmotorn igång.
    Suck.
    Vag com ger inga felkoder.

  11. #11
    Skee
    Gäst
    Då vart den igång, felet som gjorde att den inte starta var att jag inte hade kopplat in sladden som ger signalen att startmotorn går igång löjligt litet fel.

    Filmklipp.
    http://www.gatbilar.se/moviesView.ph...ig%E5ng%20igen.

    Nu ska jag börja jobba med Sidoskärmarna och sidokjolarna.

    Fasen vad gott med motorn igång.

  12. #12
    Skee
    Gäst
    Fick mitt batteri idag! 23Kg väger det och är 34cm långt, precis det var att den kom i bilen!
    Var väldigt väl packat iaf

  13. #13
    Skee
    Gäst
    Större delen av dagen gick åt att få till passformen på skärmsidorpiratkopiorna för att sedan kunna montera sidokjolarna rätt.
    Ingen vidare passform, mycket pill för att få till det.

    Här Behövdes det slipas bort mycket stål innan kjolen kom på, inte alls lika som orginal är.
    Kjolarna var inte alls heller raka så det blev en del slipning av mig o polaren, mest polaren

    Och medans jag ändå höll på med nya framskärmarna så kläckte kompisen idén att lägga igen blinkershålen för blinkers har jag i backspeglarna, blir en del spacklande.
    Ska be min lillebror svetsa lite lätt imorgon på skolan sedan ska jag iväg till ELFA och köpa motstånd som ska hindra att det blinkar så fruktansvärt snabbt, ju mer ström som dras destu långsammare går blinkererna.
    Ska koppla in motstånden i skärmblinkers kontakten iställer för en lampa.
    Ska även köpa några sådana här som ska underlätta vid montering av kjolar och skärmen över bakrutan.

  14. #14
    Skee
    Gäst

    20kr för 2 st på biltema.

    Fick startat bilen problem fritt några ggr under kvällen, dock slog det mig hur mycket det vibrera i bilen, kan det vara dom nyare stummare motorfästerna? ingen komfort här heller .

    Fick även en ny kabel från USA till Bilstereon idag, vart en lågnivå kabel som vart sönder sedan tidigare.
    Senast redigerad av Skee den 2007-05-22 klockan 10:45.

  15. #15

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Det ser jäkligt bra ut! Jag skulle gärna vilja se en helhetsbild med fronten på plats :-)

    Du ska inte flytta batteriet till bagageluckan? 23Kg är ganska mycket vikt, speciellt så där långt fram på bilen.

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Vikstrom
    Medlemsnr
    5296
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    311
    Tänkte något liknande om batteriet!

    Varför köpa ett sådant monster batteri? Blir det mycke stereo??

  17. #17
    Skee
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Raz Visa inlägg
    Det ser jäkligt bra ut! Jag skulle gärna vilja se en helhetsbild med fronten på plats :-)

    Du ska inte flytta batteriet till bagageluckan? 23Kg är ganska mycket vikt, speciellt så där långt fram på bilen.
    Det kommer :-)

    Vad väger ett vanligt batteri? tror inte det är så stor skillnad iaf.

    undra hur det blir att åka längre turer med bilen nu??? iom att det vibrerar så gott,

    Skärmen igensvetsad och zinkad och just nu ska jag lägga glasfiber över och sedan finspackel.

  18. #18
    Skee
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Rickard.v Visa inlägg
    Tänkte något liknande om batteriet!

    Varför köpa ett sådant monster batteri? Blir det mycke stereo??
    10" basen är på 900WRMS bara den.

  19. #19
    Skee
    Gäst
    Slipat med 36 papper och rengjort med thinner.

    Blir mer slipande på Glasfibret sedan och efter det så tar jag finspackel.

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    megasiken
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    117
    Grymt projekt!

    Ska du ner med den på bugrun?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin