Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    Seger GTI
    Gäst

    Corrado baksäte i Golf mk2

    Jag undrar om ett corrado baksäte passar i min golf mk2. Jag har sett ett par mk2 som har det. Men hur mycket jobb är det att montera eller är det plug and play.

    Jag har sökt men inte hittat något riktigt svar på detta.

  2. #2
    Genuine
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Seger GTI Visa inlägg
    Jag undrar om ett corrado baksäte passar i min golf mk2. Jag har sett ett par mk2 som har det. Men hur mycket jobb är det att montera eller är det plug and play.

    Jag har sökt men inte hittat något riktigt svar på detta.
    Kan inte svara för tvåan, men för min mk3 fick jag göra följande:

    Själva sätet är bara ditlagt, och sen hakat fast i golvet. På sätet sticker det ner två plåtbitar som ser ut som pilar ungefär. Den tryckte jag bara genom et hål som redan fanns i bilens plåt, sen hakades den fast där.

    För att få fast ryggen fick jag borra o gänga i de gamla fästena vid golvet, samt göra nya, längre, "pinnar" till fästena vid nacken. Använde mig av långa M10 bultar. Själva fästet på ryggen fick kapas o filas då den tog emot på väggen bakom.

    Inte jätte mycket meck alltså, men inte heller helt enkelt. Ska man vara riktigt petig bör man bredda pappväggarna på bilen. Åtminstone på Mk3. Blir jäkligt fräckt när det är klart.
    http://vwgolf.se/./download.php?id=4094
    Senast redigerad av Genuine den 2008-03-11 klockan 10:55.

  3. #3
    Seger GTI
    Gäst
    Jag har golf mk3 baksäte i nu. Men då ska jag åka och hämta ett corrado säte och prova.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Lindholm
    Ort
    södertälje
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av Seger GTI Visa inlägg
    Jag har golf mk3 baksäte i nu. Men då ska jag åka och hämta ett corrado säte och prova.

    Janne M här på forumet har corrado baksäte i sin MK2,fråga honom vet jag.

  5. #5
    _Putte_
    Gäst
    Du skär ut orginal fästpunker ur corradon:

    * 1 i underkant på varje hjulhus
    * 1 stort i mitten
    * 1 fäste till mittarmstödet
    * 2 fästen i överkan på varje hjulhus, dom här kan man skita i och bara förlänga med rätt bult i sina befintliga fästen.

    Sen provmoterar man bara baksätet markerar var fästena ska sitta, slipar bort eventuellt överskott på fästena så att allt sitter rakt (speciellt fästet i mitten brukar få slipas ner lite för att det inte ska bli en glipa mot hathyllan. Sen när allt sitter som det ska, punkta dit grejerna (akta så inte underredsmassan börjar brinna, vilket den kommer att göra så ha en vattenslang nära) provmontera, justera om det behövs, annars svetsa dit måla över och montera.

    Klart!

    Tar inte många timmar heller

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Citat Ursprungligen postat av _Putte_ Visa inlägg
    Du skär ut orginal fästpunker ur corradon:

    * 1 i underkant på varje hjulhus
    * 1 stort i mitten
    * 1 fäste till mittarmstödet
    * 2 fästen i överkan på varje hjulhus, dom här kan man skita i och bara förlänga med rätt bult i sina befintliga fästen.

    Sen provmoterar man bara baksätet markerar var fästena ska sitta, slipar bort eventuellt överskott på fästena så att allt sitter rakt (speciellt fästet i mitten brukar få slipas ner lite för att det inte ska bli en glipa mot hathyllan. Sen när allt sitter som det ska, punkta dit grejerna (akta så inte underredsmassan börjar brinna, vilket den kommer att göra så ha en vattenslang nära) provmontera, justera om det behövs, annars svetsa dit måla över och montera.

    Klart!

    Tar inte många timmar heller
    Klockrent svar Putte, blir lättast med originalfästena från corradon jag har det i mitten och dom två nedre på sidorna från corradon. de två övre förlängde jag bara med M10? bult av lämplig längd på vilken jag trätt bränsleslang så att kroken hakar i ordentligt. Plus att jag har satt fast mittarmstödsfästet från corradon med hjälp av 4 bultar så att det går att montera bort vid besiktning. Kinkiga bes.gubbar tycker inte om när det står 5-säten och du bara har 4, kom ihåg att ha kvar mitten bältet för det krävs vid besiktning om du inte typar om.

    Det viktiga är att du mäter, provmonterar, justerar, mäter om etc. Punkta bara fast försiktigt med svetsen för du kommer att få flytta grejerna ett par ggr innan det sitter perfekt.

    Har du några frågor så hör av dig på xzenom@hotmail.com (mail eller msn)

    Här har du ett annat förslag, men detta är mycket krångligare och du måste kapa sönder ditt gamla baksäte: http://www.matey-matey.com/corrado_s...nversion.shtml

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin