Resultat 1 till 20 av 20
  1. #1
    rimad
    Gäst

    Min Golf GTI dyno resultat ;)

    GT28RS turbo, vi fick 302hk på hjul, kille som jobba där använda ca. 12% att räkna ut kraft på motor.

    Specs:
    APR Stage 3+ / GT28RS turbo
    3'' downpipe med race kat, 2.5'' ferrita efter-kat
    K&N drop in luftfilter




  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joan Åkesson
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    543
    bra siffror men vad är det för Golf modell

  3. #3
    rimad
    Gäst
    2002, AUM motorkod (e-gas).

    ( http://youtube.com/watch?v=CENs79lRH8c )

  4. #4
    Joda
    Gäst
    Berätta lite mer om motor, koppling... drivlina (diff?) Det är ju såpass respektabla siffror att man måste fundera rejält över hållbarheten. Hoppas själv kunna hamna en bit över 300 hk. Då vill man ha bevis och recept på att det håller.


    /Johan

  5. #5
    rimad
    Gäst
    1.8T 20V 2002 AUM motorkod med 140 000km på mättare.
    Threadstone TR8 IC med custom rör med Audi TT intake manifold (gasspjäll på höger sida)
    original koppling, original diff, hårdare motor hållare (bara dogbone)
    Octavia RS bromsar med DMX belägg fram och posiquiet bak
    Koni gula dämpare med H&R sport fjäder

    Har kört med denna setup i nästan 1 år nu, inga problem utom intercooler rör blåsa ur ibland, lite olje läckage som är nu fixat
    Har redan en backup plan att installera peloquin diff och starkare koppling när original är slut

    (ps: min svensk är dålig, hoppas ni kan förstår mig )

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Grymt! :-)

  7. #7
    Joda
    Gäst
    Fantastiskt att originalkopplingen pallar 400 Nm..

    Roligt att bilen håller!

    Diff ja... visst skulle man vilja ha en diffbroms.

  8. #8
    rimad
    Gäst
    Ja, jag ville har en LSD men inte för original diff inte håller eller nåt...bara få jag kan gasa lite i kurva
    Jag förvänta inte att original koppling hålla länge heller men ...1år av konstant 400nm missbruk och 3 år av 300+ nm (chip) jag tror är riktig bra.

  9. #9
    klenis
    Gäst
    trodde jag alldrig att org, kopplingen skulle palla såpass mycket! min la av efter chip filter och avgas men va är det för motorstyrning? steg 3 chip bara eller annat sprut?

  10. #10
    Joda
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av klenis Visa inlägg
    trodde jag alldrig att org, kopplingen skulle palla såpass mycket! min la av efter chip filter och avgas men va är det för motorstyrning? steg 3 chip bara eller annat sprut?
    Du beskriver det klassiska scenariot. Vad man hört så håller kopplingen på 1,8T knappt för originalsetupen.

  11. #11
    rimad
    Gäst
    Har skickat min ECU till APR för chippning, fick 4 olika programmer jag kan växla mellan med farthållare.

    1. Ladda ca. 0.6 bar och har ca 200hk (har gått genom besiktning med den program utan anmärkning för 10 dagar sen)
    2. 95 oktan, ska vara ca. 320-330 hk
    3. 98 oktan (se dyno)
    4. 112 oktan, ska vara ca 390-400hk

    Min flickvän köra golfen hela tiden, hun kunne inte se skilnad mellan original och steg 3+, bilen köra precis som original, även bättre. Dra ca. 8 L / 100km, har testat igår när jag var i Danmark.

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias K
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    183
    Citat Ursprungligen postat av rimad Visa inlägg
    original koppling
    Ehh, va? 1.8T kopplingen pallar ju knappt original-effekten, och börjar slira rätt bra vid bara chippning (200 häst).

  13. #13
    rimad
    Gäst
    Inte alltid, som du kan se :-)

  14. #14
    Joda
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av rimad Visa inlägg
    Inte alltid, som du kan se :-)
    Kan det vara så att någon tidigare ägare bytt kopplingen till en starkare.. Eller byggt om till starkare OCH utan dubbelmassesvänghjul? Eller är du första ägaren på bilen?

    /Johan

  15. #15
    rimad
    Gäst
    Nä, tror inte det, första ägare var en äldre man, andra ägare var en som faktisk jobba i VW och han har bara chippad den (KCR chip, den gång dom gjörde chip till bensin bilar också). Har pratat med honom många gånger...han har aldrig sagt nåt om koppling. Jag är tredje ägare...

  16. #16
    hellebjork
    Gäst
    Fina siffror. Inga tecken alls på sliten koppling alltså?

  17. #17

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    När det gäller koppling så tror jag också mycket handlar om hur man använder den eller misshandlar den.

    Polare kör med supra och orginalkoppling, ca 550 hk. Men den håller än efter 3000 mil då andra som kör samma setup har rasat sin redan efter ett par 100 mil.

  18. #18

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    Det e väl det där med olika kör tekniker/sätt att göra igen... =P

  19. #19
    foffa2002
    Gäst
    Så enkelt är det inte.

    Har den clamp force på xxx så kommer den att slira hur du än kör.
    Helt otroligt att den håller.

    Det är oftast på tex 5an och full gas i tex 100kmh som dom brukar slira pga högt moment

  20. #20
    rimad
    Gäst
    ja det är sant, mer mottryck = större chans den slira

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin