Resultat 1 till 11 av 11
  1. #1
    MaNNe
    Gäst

    GTI MKI Hur mycket olja?

    Tjenare alla. Har en GTI -82 som jag ska byta växellådsolja på,
    men får inte fram hur mycket det ska vara i den. Vad jag har hittat så står det bara 1,5-3,7L. Någon som kan det lite mer exakt?
    H Magnus

  2. #2
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Häll på 2 liter, annars går femman torr! Gamla rekomendationer är 1,5l.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #3
    MaNNe
    Gäst
    Tack för ett väldigt snabbt svar. men nu é det så att tryckplatta och resterande är så slitet så det är bara att titta efter nya grejjer =(

    men upptäkte att det stog 1.8 på motorblocket. Är det en 1.8 eller står det för något annat? har för mig att det ska vara en 1.6 i min?
    H Magnus

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Pettersson
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    389
    det är lika block för 1,6 och 1,8.. bara olika slaglängd på dom..

  5. #5
    börne
    Gäst
    Då är det väl en 1.8.Har du testat mot någon 1.6 nångång?Tängte om det är någon skillnad.

  6. #6
    MaNNe
    Gäst
    Ne har inte hunnit att testa mot istortsett någon =) Kopplingen har slirat sen jag köpte bilen. Men nu är motorn urlyft och isärtagen. Nu gäller det bara att få tag i delar också

  7. #7
    Sebbe
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av MaNNe Visa inlägg
    Ne har inte hunnit att testa mot istortsett någon =) Kopplingen har slirat sen jag köpte bilen. Men nu är motorn urlyft och isärtagen. Nu gäller det bara att få tag i delar också
    Det är olika storlek på kopplingarna till 1,6 GTi och 1,8 GTi så riv isär och mät för säkerhets skull. Skillnaden är diametern du har 200 m.m. på 1,6 GTi och 210 m.m. på 1,8 GTi.

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Pettersson
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    389
    Citat Ursprungligen postat av börne Visa inlägg
    Då är det väl en 1.8.Har du testat mot någon 1.6 nångång?Tängte om det är någon skillnad.
    jag hade en 1,6 hm motor i min gamla jetta och den stod det 1,8 på blocket. sen när jag bytte till en hv motor så stod det också 1,8 och vad jag läst så skiljer endast slaglängden på dom..

  9. #9
    MaNNe
    Gäst
    Återkommer när jag har vart och mätt Bilen står inlåst förtillfället så jag kommer inte åt den =)
    Tackar för alla svar.

  10. #10
    MaNNe
    Gäst
    Har vart å kollat lite nu, och det sitter en 210mm koppling på den.
    Tråkigt att man inte skickar med dokumetation eller liknande när man säljer en bil =( Hade sparat en heldel tid för mig, jaja det é la bara att byta delarna och göra ett nytt försök

  11. #11
    MaNNe
    Gäst
    Någon som vet om det finns fler svänghjul som passar till 1.8 gti-83?
    Verkar vara svårt att hitta till just 1.8gti.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin