Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    guppye
    Gäst

    Hjälp med farthållaren golf iv

    Hej!
    Jag kan börja med att berätta vad jag har för bil, det är en Golf IV 1,6 -03.

    Nu till problemet, det är så att min farthållare har lagt av. Det finns ingen kontakt när jag slår på den.

    Jag har lämnat in bilen hos en lokal bilverksatd där han inte kunde hitta några fel, utan trodde att det var spaken som troligen bara behövdes bytas. Nu har jag bytt spaken och det hjälpte ej.

    Sedan så har jag fått rådet att kolla bromljuskontakten, men det verkar inte vara den heller eftersom ljusen lyser när jag bromsar.

    Snälla hjälp mig, det står still...

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Jag vet ej vad det är för system men på min passat så slutade farthållaren att fungera.

    Felsökte och det var en vacumslang som var kass.

    Nu vet ja inte om ditt är vacumstyrt eller inte men ett tips.

  3. #3
    guppye
    Gäst
    Nä den är inte vacumstyrd, har kollat det också. Hörde något om att man ska starta om den, men då är det på verkstaden som man kopplar in i datorn? Någon som vet?

  4. #4

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Dajan Vuong
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    36
    På min golf 5 hade jag oxå en del problem med farthållaren! den gick på o av när den kände för d! Men efter att jag fick slut på batteriet(satt i bilen o kolla på film för länge)o använde startkablar igen efter 15-20min så har den funkat felfritt i flera månader nu

    Antingen testar du att sitta i bilen o kolla på film tills batteriet dör eller koppla ur batteriet en halvtimme o se om d funkar sen!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin