Resultat 1 till 15 av 15
  1. #1
    R.S
    Gäst

    Finns det intresse av köp av Milltek avgas till Golf V ?

    Cat-back
    * Quad outlet
    * Resonated (Requires special rear bumper)
    * MSVW263 Resonated Centre Section - 2.75" (69.85mm)
    * MSVW265 Quad Outlet Rear Silencer (90mm), model: Meteor

    Hi-Flow Sports Cat and Downpipe
    * MSAU287 Hi-Flow Sports Cat & Downpipe - 2.75" (69.85mm)
    * MSAU288 Connecting Pipe

    Vid beställning av minst två system går detta att fixa fram för motsvarande 13918 SEK (ink.frakt). Finns i lager och snabb leverans från UK.

  2. #2
    foffa2002
    Gäst
    Försök att hitta ett 3 tum system istället.

    2.75 är redan förlitet för en chipad 2.0FSI

    Gashastigheten blir för hög och det bygger mottryck redan vid en 250Hk och 14 000:- är då en dum satsning om man vill köra över 250hk.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    megasiken
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    117
    Foffa: Ska det vara 3" hela vägen då eller räcker det med 3" downpipe och racekatt, sedan 2,5" efter katten?

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Har foffa mer kunskap än Milltek som är bland dom största i världen på avgas??

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    "Ska det vara 3" hela vägen då eller räcker det med 3" downpipe och racekatt, sedan 2,5" efter katten?"

    Flödet minskar allt eftersom gasen blir svalare.
    Förresten så kör Supersprint med samma dimension 70 mm DP ( 2,75" )
    Har svårt att tro att en 2.0T 250 hk genererar så mycket flöde att 2,75" inte skulle räcka till, de e väl originalkatten som är flaskhalsen här.. ?
    En 3 liters 600 hk supra har väl inte grövre än 3" dp ??

    Men vad vet jag.....
    Senast redigerad av Fredrix den 2008-03-06 klockan 22:52.

  6. #6
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Har foffa mer kunskap än Milltek som är bland dom största i världen på avgas??
    Jag tror nog att Milltek har provat ut sina system och har rätt bra koll när det gäller optimering av Golfarna.

    Jag har tex köpt ett helsystem till min Golf GTI 30 Edition. 3" downpipe med racekat, och ett 2,75" catback system och det ska enligt Milltek räcka till att åka "steg 3" till GTI 30 Edition.

    Om inte annat så är det väl upp till bevis???
    Senast redigerad av GTI30EDITION den 2008-03-06 klockan 23:48.

  7. #7
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Jag tror nog att Milltek har provat ut sina system och har rätt bra koll när det gäller optimering av Golfarna.

    Jag har tex köpt ett helsystem till min Golf GTI 30 Edition. 3" downpipe med racekat, och ett 2,75" catback system och det ska enligt Milltek räcka till att åka "steg 3" till GTI 30 Edition.

    Om inte annat så är det väl upp till bevis???
    Är det en Milltek downpipe du köpt Martin? Det är alltså en övergång där alltså?

    Är inom kort tid på väg att beställa downpipe m.m har redan mitt cat-back system hemma.

  8. #8
    R.S
    Gäst
    Kan inte annat än hålla med. 2,75" borde vara mer än väl för en bra bit över 250HK !

  9. #9
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av JWO Visa inlägg
    Är det en Milltek downpipe du köpt Martin? Det är alltså en övergång där alltså?

    Är inom kort tid på väg att beställa downpipe m.m har redan mitt cat-back system hemma.
    Japp.. det är en 3" downpipe från Milltek och 2.75" Catback. Milltek har tagit fram det systemet till Golf GTI 30 ED:n.

    Gå in och kika på Millteks hemsida så om du är nyfiken så kan du söka dig fram där...

  10. #10
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Japp.. det är en 3" downpipe från Milltek och 2.75" Catback. Milltek har tagit fram det systemet till Golf GTI 30 ED:n.

    Gå in och kika på Millteks hemsida så om du är nyfiken så kan du söka dig fram där...
    Ok, det låter bra. Ska ta mig ett titt där. Ska se efter vad de rekommenderar till min bil med. Kanske är samma som din?

  11. #11
    jocke.w
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Har foffa mer kunskap än Milltek som är bland dom största i världen på avgas??
    tror inte det är Foffa personligen som har denna vetskap....utan det breda sällskap han har via bla.vwortex som har kännedom ang. detta!!!

    Så litar man mer på gissningar här eller rena fakta från folk som provat så?!?!´

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Milltek är mer än väl utprovat i England.Vad folk säger på vortex som åxå är ett forum i Usa har inte någon avgörand roll, folk spekulerar lika mycket där som här. Milltek har bromspapper på både chippad och ochippad med deras system och det ger förväntad effekt på både 200hk GTIn och 230hk Edition30

    JWO: till din blir downpipen från Milltek 2,75tum eftersom du har en KO3 turbo.Edition 30 har KO4 och till den kör man 3tum och flänsen på downpipen är således olika!

  13. #13
    jocke.w
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Milltek är mer än väl utprovat i England.Vad folk säger på vortex som åxå är ett forum i Usa har inte någon avgörand roll, folk spekulerar lika mycket där som här. Milltek har bromspapper på både chippad och ochippad med deras system och det ger förväntad effekt på både 200hk GTIn och 230hk Edition30

    JWO: till din blir downpipen från Milltek 2,75tum eftersom du har en KO3 turbo.Edition 30 har KO4 och till den kör man 3tum och flänsen på downpipen är således olika!
    x-act som Foffa skrev med då!

    +250 = 3tum

    annars räcker 2,75

    ;-)

  14. #14
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    JWO: till din blir downpipen från Milltek 2,75tum eftersom du har en KO3 turbo.Edition 30 har KO4 och till den kör man 3tum och flänsen på downpipen är således olika!
    Tack för infon Jerker!

  15. #15
    foffa2002
    Gäst
    Man räknar på flöde ut vs gashastighet.

    Det skiten dom säljer är för "svenne banan" med orginal eller lätt chipad bil.
    Efter tex 400 kusar så börjar du tjäna på 90mm dvs 3.5tum som är över dubbelt så stor som ett 2.75 tum system i area.

    Go figure

Medlemmar som har läst detta ämne

Det är inga medlemmar på listan för tillfället

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin