Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    OmegaMannen
    Gäst

    R däck till golf mkv gti

    Funderar på att skaffa R däck till min Golf GTI MK5. Hur mycket lägre livslängd är där på ett R däck gämfört med ett standard däck och hur ligger R däcken i pris gämfört med standard däck. Någon som kan rekomendera något prisvärt R däck? Dimensionen jag tänkt är 225 40 18. Kommer att bli 90% gata och typ 10% bana.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Lindholm
    Ort
    södertälje
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av OmegaMannen Visa inlägg
    Funderar på att skaffa R däck till min Golf GTI MK5. Hur mycket lägre livslängd är där på ett R däck gämfört med ett standard däck och hur ligger R däcken i pris gämfört med standard däck. Någon som kan rekomendera något prisvärt R däck? Dimensionen jag tänkt är 225 40 18. Kommer att bli 90% gata och typ 10% bana.
    Finns en uppsjö olika R-däck.

    lite tips om den finner du här: http://rejsa.nu/info/info_rdack.asp

    Och i senaste bilsport finns det ett reportage rdäck vs gatdäck som är värt att läsa.

    i ditt fall där du kommer köra 90 % gata kommer du inte dra nytta av r-däcken pga de kräver högre temp för bästa fäste samt att våtegenskaperna är sämre än hos ett gatdäck.skulle rekomendera dig att köpa ett bra gatdäck.

    priser kan jag inte utala mig om.

  3. #3
    Sebbe
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av OmegaMannen Visa inlägg
    Funderar på att skaffa R däck till min Golf GTI MK5. Hur mycket lägre livslängd är där på ett R däck gämfört med ett standard däck och hur ligger R däcken i pris gämfört med standard däck. Någon som kan rekomendera något prisvärt R däck? Dimensionen jag tänkt är 225 40 18. Kommer att bli 90% gata och typ 10% bana.
    http://ralphsdack.jetshop.se/

    2.450,00 kr/st för Toyo Proxes R888
    3.100,00 kr/st för Yokohama Advan A048

    Köp inte R-däck om du ska åka 90% gata med dem. De flesta modeller är hemska att åka med på gata sen är det bortkastade pengar. Köp gatdäck till gata och sen försök hitta beggade R-däck som du kan slänga på när du ska köra bana.

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av OmegaMannen Visa inlägg
    Hur mycket lägre livslängd är där på ett R däck gämfört med ett standard däck.
    Ett R-däck har betydligt sämre livslängd är ett gatdäck...

    Sista åren körde jag på Dunlops SSR på min mkIV, de fungerade mycket bra på gatan fast de var R-däck. Tyvärr så har de utgått ur produktion.


    .

  5. #5
    GTI-nissen
    Gäst
    Däremot så lever ju ett R-däck betydligt längre än ett gatdäck om man kör bana med det.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin