Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Spridare

  1. #1

    Reg.datum
    sep 2007
    Namn
    Jesper Andersson
    Ort
    Kumla
    Inlägg
    53

    Spridare

    Lite spridarfunderingar.

    Har en Golf Gti 8V -89 med digifant.

    Plockade bort fuelrailen och konstaterade att alla spridarna var ihopkopplade(alltså elen).
    Hur fungerar det? Jag trodde att spridarna öppnade var för sig. Pumpar dom in bränsle hela tiden? Någon som kan förklara för en som inte fattar hur det funkar

  2. #2
    Joda
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av GTIPilot Visa inlägg
    Lite spridarfunderingar.

    Har en Golf Gti 8V -89 med digifant.

    Plockade bort fuelrailen och konstaterade att alla spridarna var ihopkopplade(alltså elen).
    Hur fungerar det? Jag trodde att spridarna öppnade var för sig. Pumpar dom in bränsle hela tiden? Någon som kan förklara för en som inte fattar hur det funkar
    Helt rätt att de är ihopkopplade. Givetvis så sprutar de inte in bränsle hela tiden, däremot så sprutar de givitvis in bränsle samtidigt. En billigare variant än sekvensiella spridarstyrningar kan jag tro.

    Det bör ju vara så att det "alltid" finns en bränsledimma ner mot ventilen. Motorn drar i sig den och brummar gött...

    Mängden kontrolleras givetvis av boxen.


    /Johan

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    "multipoint injection" även kallat, används ofta i orginalsystem i bilar.. enkelt och fungerar bra.
    titta lite i en manual till tex ett haltech E6X, där kan du läsa om olika typer som används.. både tändning och soppa.. multipoint(alla) batch(ex.vis 2 och 2), eller sekventiellt, en åt gången.. finns även lite hybrider.. semi-sekventiellt mm mm.. ganska intressant läsning för dom som inte sysslat med det =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin