Sidan 5 av 10 FörstaFörsta ... 2345678 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 187
  1. #81
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    BugRun nästa nu då om allt vill sig väl. Ska bli skoj att se hur du tycker den går med nya kompressorn.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  2. #82
    Joda
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Junfors Visa inlägg
    BugRun nästa nu då om allt vill sig väl. Ska bli skoj att se hur du tycker den går med nya kompressorn.
    Jajemen.. Jag ska förresten mot Sollebrunn i morrn. Kan tyvärr inte åka Corren Jag ska hämta båten på ett ställe som ligger en bit innan Sollebrunn på RV190. Har haft den på kapelltillverkning.

    Sitter här och bråkar med min programmerare till chippet. Det blir error när jag försöker ladda ner "mappen" till programmerarens minne.

    FÅr bråka vidare.. Sedan sova lite (jobbar natt).. Efter det så hoppas jag kunna montera chippet.

    FÖrresten!.. Hoppas på Husvagn på BugRun i år. Vill ju stanna flera dagar om allt vill sig väl!

    /Johan

  3. #83

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Joda Visa inlägg
    Otäckt nära dammsugning och tvätt/polering av bilen nu alltså!
    Det gick fort sa flickan =)
    Här satt man ju å läste........å vips är du nästan klar!

    Ser ju bra ut för sommaren då.

  4. #84
    Joda
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Det gick fort sa flickan =)
    Här satt man ju å läste........å vips är du nästan klar!

    Ser ju bra ut för sommaren då.
    Känner samma sak. Det bara small till.

    Nu ska jag ut till garaget och montera min nya oljeslang till kompressorn. Samt montera chippet då.

    Sedan blir det provstart. Gissar att jag vet betydligt mer om hur allt funkar om 3 timmar.

    Rapporterar givetvis här i kväll.

    /Johan

  5. #85
    Joda
    Gäst
    Jag lovade visst att rapportera hur det gått. Får göra det nu istället.

    Har haft problem med styrsystemet samt problem med oljeläckage.

    Problemen med styrsystemet bör bero på en felaktig lambdason, så den kör jag utan nu. Har även problem med att tomgången pendlar något hemskt när tomgångsmotorn är inkopplad. Ett par personer har funderingar på om det kan vara så att tomgångsmotorn är för liten nu när den nya kompressorn skyfflar så mycket luft. Systemet får frispel så att säga. Tomgångsmotorn är också urkopplad.

    Med säkert 80-90 timmars mek de sista 2 veckorna så fungerar bilen alltså. (dock utan lambda och tomgångsmotor)

    Detta resulterade i 320hk i bromsbänken på BugRun idag!

    För er som bara sett den gamla bromsbänken så kan jag berätta att BugRun använder en ny nu. Säkert mer tillförlitlig.

    Mappningen är inte helt klar, tändningen är inte ställd, kamdrevet är inte inställt, laddtrycket ligger på "bara" 1,1 bar. Eftersom att kompressorn klarar 1,4 bar så skulle jag kunna byta till ett mindre remhjul. 350 Hk känns inte alls omöjligt. Men det känns som att jag ska stanna i detta läget. Ökar jag lite till så tror jag inte att drivlinan kommer att hålla.


    Efter 60 mils körning så fungerar allt som det ska. Många många hårda accelrationer har bilen fått stå ut med.

    /Johan

  6. #86

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Grattis måste man väl säga då!

  7. #87

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    hehe, kör hårt! =)

    den pinnade ju på riktigt bra, finns väl lite mer att hämta både på tändning och med mera tryck.. men jag tror inte du ska ställa om tändningen, utan bara kolla hur den står, märka upp den så du vet till senare, då nuvarande tändmappen är gjort efter hur den står i dagsläget.

    jag ska se över tändkurvan vid tillfälle, vet ju bra mycke mer om motorn nu.. hur mycke drog den på hemvägen, nån aning? =)

  8. #88
    Joda
    Gäst
    Japp.. den gick riktigt bra.

    Det var lättare att bilda sig en uppfattning om hur den går nu när jag körde ensam, samt att jag slapp kolla ladd och varvtal samtidigt som bilen skenade.

    Jo.. mera ladd Får väl se. Man kanske skulle bygga om till mekaniska tryckare samt porta toppen.

    Frågan är om spridarna hänger med då?

    Vad som inte kommer att hänga med är växellådan.. Den kommer att stanna kvar på punkt A.

    Hur mycket soppa den drog på vägen hem?.. Ingen aning. Inte tokigt mycket i alla fall. Men A/F låg lite högt, samt lite lågt på vissa varv (under dellast). Känsligt område det där verkar det som. Får väl se hur mycket lambdan kan korrigera sedan när jag fått ekonomiska möjligheter att handla en sådan.

    Överlag så... mycket bra jobbat Mattias. Först mappning på distans och sedan 1 timmas mappning på väg. (med en varvräknare och hastighetsmätare som inte funkade.

    Förresten... jag skulle ju frågat om jag fått den kvinnliga polisens telefonummer. Hon såg ju trevlig ut.


    /Johan

  9. #89
    Joda
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Grattis måste man väl säga då!
    Tack tack!!

    Fick applåder av publiken. Det var riktigt roligt.

    Hoppas på en film med "bänkningen" också. En polare filmade med mobilen.

    /Johan

  10. #90
    Joda
    Gäst
    Bromsningen...

    http://www.youtube.com/watch?v=dEk9B...eature=channel

    Börja kolla 1:10 in i filmen om ni inte har tålamod.

    /Johan

  11. #91
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Grattis till siffrorna!

    Jag får tacka för åkturen, mycket imponerande bygge! Kul o snacka lite skit med =).
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  12. #92
    Joda
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    Grattis till siffrorna!

    Jag får tacka för åkturen, mycket imponerande bygge! Kul o snacka lite skit med =).
    tack tack!

    Ja.. Vi hade det ju döskoj. Groggen var ju kanon också!

  13. #93
    Medlem Jugos avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andrej Jugovic
    Medlemsnr
    5290
    Ort
    Hässleholm/TAS
    Inlägg
    211
    Bra att det löste sig med bilen och att du kom med den till BR. Bromsningen gick ju också väldigt bra =) GRATTIS
    Jag tackar för det trevliga sällskapet och åkturen man fick =)
    Senast redigerad av Jugo den 2009-06-08 klockan 12:16.

  14. #94
    Företagsrepresentant
    Hedersmedlem

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    David L
    Medlemsnr
    3838
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    277
    Citat Ursprungligen postat av Joda Visa inlägg

    Detta resulterade i 320hk i bromsbänken på BugRun idag!

    För er som bara sett den gamla bromsbänken så kan jag berätta att BugRun använder en ny nu. Säkert mer tillförlitlig.

    Mappningen är inte helt klar, tändningen är inte ställd, kamdrevet är inte inställt, laddtrycket ligger på "bara" 1,1 bar. Eftersom att kompressorn klarar 1,4 bar så skulle jag kunna byta till ett mindre remhjul. 350 Hk känns inte alls omöjligt. Men det känns som att jag ska stanna i detta läget. Ökar jag lite till så tror jag inte att drivlinan kommer att hålla.

    /Johan
    Vad fick du på hjulen?

  15. #95
    Joda
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av David L Visa inlägg
    Vad fick du på hjulen?
    Har inte papprena här, men nästan 280 hk på Hjulen har jag för mig.

    Effektförluster hit och dit.. vad vet jag

    Jag är nöjd i alla fall. Var ju så inne på att bygga på ABF:en först, men hade inte råd. Detta visade sig ju fungera väldigt bra det också.

    /Johan

  16. #96
    Joda
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Jugo Visa inlägg
    Bra att det löste sig med bilen och att du kom med den till BR. Bromsningen gick ju också väldigt bra =) GRATTIS
    Jag tackar för det trevliga sällskapet och åkturen man fick =)
    Då får jag passa på att tacka för åkturen med din Etta GTi. Den gick ju riktigt fiiint. Som en oljad blixt faktiskt!

    Ja vi hade det ju bra. i Lördags och Söndags. Skoj att umgås lite.

    Nu ska jag till garaget och packa ur alla verktyg ur bilen. Ska även koppla ur polarens bredbandslambda. Måste försöka få liv i min egna skräpgrej

    /Johan

  17. #97

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    276hk/297Nm på hjulen under andra pullen.. =)

  18. #98

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    grattis, bra klös i maskinen !

  19. #99
    Joda
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av D_Stenlund Visa inlägg
    grattis, bra klös i maskinen !
    Tack!

    Jo den går riktigt bra! Hade tänkt att scanna in bromspappret, men har inte fått tummen ur. Har ingen scanner heller för den delen. Men det kanske funkar att fota av pappret?

  20. #100
    D.E
    Gäst
    Var det du som for runt på Lugna med vinande kompressor? Lät nästan som rakskurna drev...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin