Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 30
  1. #1
    Twinsturbo
    Gäst

    Vw-Jetta MKI sommarkärran

    Tjenare


    Kom över en billig jetta mkI för ett tag sedan och tänkte få till en småcool sommarkärra. Då bilen sätt sina bästa dagar va det gällde fräschet greppades vinkelslipen i jakten på det bruna guldet . Har slipat ner bilen ner till listen så den ska få gotta till sig lite. På bilen satt där en jamex sänksats samt 7tum breda plåtfälgar om jag minns rätt kan kanske vara 6,5 :S, dock med på tok för mkt gummi.

    En bild på bilen några dagar efter inköp



    Så nya däck beställdes samt en uppsättnign coilovers för att få ner den ytterligare samt framförallt styva upp den då den slog igenom toklätt.

    Så här ser det ut i dagsläget




    Söker med ljus och lykta efter ett gammeldags stort takräcke samt höger plastbreddare bak. Har varit inom mekonomen samt vw men ingen kan få tag på breddarna/breddaren. Vet ni om någon annan vw modell som använder sig av samma breddare eller någon som ligger inne med ett takräcke så hojta till .

    Kom mer än gärna med tips på vad som kan passa att göra med kärran.

    Mvh Martin

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Vilken härligt charmig kärra =)

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Borbos
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    1 197
    Har hört om denna bil på vägarna i hbg :-)
    Riktigt cool , min passat börjar likna ngt sånt med.

    CSP i hyllinge har väl breddare

  4. #4
    Nymberg
    Gäst
    Kan säga att jag har ryggproblem efter att ha åkt i den på Helsingborgs gator , man sitter och studsar konstant tack vara alla dåliga lagningar och brunnslock. Ute på fin landsväg så är den dock förvånansvärt behaglig att åka i.

  5. #5
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Patina är ordet!
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  6. #6
    Barbapappa
    Gäst
    Åh en 4dörrars Jetta etta till på forumet, härligt att se! Jag känner igen bilen, är det nån på forumet som har ägt den före dig? Hmm nu blev man ju lite sugen på att köra utan kofångare där fram också när ändå den bakre saknas. ;-)

  7. #7
    Nymberg
    Gäst
    Svara för bror min . Bilen finns i dess förra skepnad på garaget.org där förra ägaren har lagt ut den. Har sett bilder på denna bilen på mk1schweden där "silversurfaren" skriver att det är hans gamla, så det är säkert han som ägde den innan han som brorsan köpte den av.

  8. #8
    Twinsturbo
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Borbos Visa inlägg
    Har hört om denna bil på vägarna i hbg :-)
    Riktigt cool , min passat börjar likna ngt sånt med.

    CSP i hyllinge har väl breddare

    Haha jasså, var ju roligt att någon lagt märke till pärlan när jag haft den eller någon innan. Csp har inga dessvärre :/. Vettefasen vart jag ska få tag på dem/den. Ska ringa på lite blocketannonser med massa vw delar och se om man får tag på något därigenom.

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Oskar Carlsson
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    162
    Riktigt schysst jettaetta!! Rå

  10. #10

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Ola Sjöholm
    Medlemsnr
    5302
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    160
    O där va denna kärran ja, har jag sett nån gång då o då. Hardcore, ascool o stenhård..

  11. #11
    Twinsturbo
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
    O där va denna kärran ja, har jag sett nån gång då o då. Hardcore, ascool o stenhård..
    Haha kul att ni gillar kärran ska bara få tag på den sketna breddaren och sendan montera tillbaks lister/emblem. Takräcket MÅSTE jag också ha tag på

  12. #12

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Ola Sjöholm
    Medlemsnr
    5302
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    160
    Har lite kontakter här hemma, ska kolla vad jag kan hjälpa till med..

  13. #13
    silversurfaren
    Gäst
    Härligt att se den igen...
    Såg den ett tag på jobbets parkering, men sen Johan sålde den undrade jag var den tog vägen!
    Kul att se att den får ett fortsatt spännande Vw liv!!!!

    Hade ju min gamla 80mm Jamex sats kvar efter coilsmontering på Golfen. Den var alldeles för mjuk bak ja...tog i skärmkanten direkt.
    Kände inte direkt för att slänga mer pengar på den...renoverad förgasare och bytade slangar och stift och massa andra saker!

    Nu kommer mer rolig historik:
    Jag köpte den av Pers far, som bor i Lomma. Per jobbar på CSP, så är du ute hos CSP så visa han Jetta Ettan, så kanske han blir lite nostalgisk...
    Så den har bara rullat hos Vw fantaster, utom en liten mellanperiod några år!

    Ska bli roligt att följa DAS:ens framfart!!!

  14. #14
    Twinsturbo
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
    Har lite kontakter här hemma, ska kolla vad jag kan hjälpa till med..

    Mycket tacksam för hjälpen

  15. #15
    Twinsturbo
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av silversurfaren Visa inlägg
    Härligt att se den igen...
    Såg den ett tag på jobbets parkering, men sen Johan sålde den undrade jag var den tog vägen!
    Kul att se att den får ett fortsatt spännande Vw liv!!!!

    Hade ju min gamla 80mm Jamex sats kvar efter coilsmontering på Golfen. Den var alldeles för mjuk bak ja...tog i skärmkanten direkt.
    Kände inte direkt för att slänga mer pengar på den...renoverad förgasare och bytade slangar och stift och massa andra saker!

    Nu kommer mer rolig historik:
    Jag köpte den av Pers far, som bor i Lomma. Per jobbar på CSP, så är du ute hos CSP så visa han Jetta Ettan, så kanske han blir lite nostalgisk...
    Så den har bara rullat hos Vw fantaster, utom en liten mellanperiod några år!

    Ska bli roligt att följa DAS:ens framfart!!!
    Japp nog ska den leva ett tag till Börjar dock bli lite tråkig i plåten i nederkant/baljor osv. Ja jamexsatsen var riktigt mjuk, får agera besiktningsdämpare hädanefter. Så den har gott hos en bunke vw fantaster, trevligt. Jag har själv fått upp intresset för dessa kärror när brorsan förra året köpte sig en fräsch mk1 golf. Blir inte mycket ballare än gamla sänkta vw:s.

  16. #16
    silversurfaren
    Gäst
    Hoppas på att få se den på årets Bug Run!!!
    Så kanske bilarna kan "återförenas" igen en kort stund??

    Har lite bilder på den om du är intresserad?
    Saknar den lite...ännu mer nu när man ser hur cool och brutal den blev i Rat-look kostym!

  17. #17
    Twinsturbo
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av silversurfaren Visa inlägg
    Hoppas på att få se den på årets Bug Run!!!
    Så kanske bilarna kan "återförenas" igen en kort stund??

    Har lite bilder på den om du är intresserad?
    Saknar den lite...ännu mer nu när man ser hur cool och brutal den blev i Rat-look kostym!
    Bug Run siktar jag på iår som det känns nu iaf. Klart bilarna kan återförenas . Ska bara få på alla lister samt breddarna så tror jag den ser ännu bättre ut. Några bilder på den hade kunnat vara kul. Lite före/efter hehe.

  18. #18
    onk
    Gäst
    Coolt..

    Jag körde med backlampa och kromade stötisar på min ifjol. Vart rätt fränt


  19. #19
    Twinsturbo
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av onk Visa inlägg
    Coolt..

    Jag körde med backlampa och kromade stötisar på min ifjol. Vart rätt fränt


    Ball . Ditt takräcke som brorsan ligger å håller på. Den jävlen vägrar släppa det haha. Tänkte köra "rent" stuk utan kofångare då kromfångare bl.a kostar mer än bilen typ.

  20. #20
    Twinsturbo
    Gäst
    Fick lite dille på ett par fräshare fälgar till kärran. Vad tros om 15" ronal turbo med 165/50R15? Hittade en kärra med sådana
    Fruktansvärt läckert. Visserligen på en kärra i bra skick men kan nog bli en bra kombo med det slitna

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin