Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359

    Vet nån utväxling på 9A lådan?

    Har en 9A (020) låda som kommer ifrån en Mk1 Special (-84).

    Vad har den för utväxling??

    Finns det nån hemsida alt. om nån har boken/böcker om denna (våra är "borta" på jobbet) vore jag sjukt glad.

    Och om nån är duktig kanske den kan svara på om detta är en "bra" låda att köra mot min blivande 2.0L motor(2E)? Utväxlings mässigt?

    Och innan alla lovord om 02A lådor börjar hagla så...nej...ska inte ha sån.

    Anledning till varför jag frågar är för att jag ska trycka i min diff men orkar inte sätta den i en låda som sen inte är lämpad.

    Tackar!
    Senast redigerad av Mini_me den 2008-02-19 klockan 16:53. Anledning: AAAaaaAAAaaaahhhH!!!!

  2. #2
    Finn
    Gäst
    Varför kör du inte me 02A låda istället? Mycke bättre

  3. #3
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Vad som är bra eller inte håller jag mig från att svara på men jag kan bidraga med en utväxlingslista.

    http://www.scirocco.org/gears/

    ACH kör jag i min Special men det är ju inte direkt en banvänligutväxling, eller jo trivs bra med den på Kinnekulle då det blir lite växlingar. Den är grym när man har 35mil enkelresa till Sturup, varvar inte ihjäl sig på motorväg direkt.

    Har en kompis som kör långlopp med Scirocco och dom föredrar växellådorna som satt i ganska sena Cabbar, inte koll vilken låda det är dock.
    Senast redigerad av Junfors den 2008-02-19 klockan 21:11. Anledning: Tillägg
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  4. #4
    Putte_70
    Gäst
    Kolla på denna sidan, där har du utväxling på 9A + en massa andra.

    http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inf...-Getriebe.html

    Ska själv köra med samma motor och låda i min Gti.. Blir ev 02A låda
    Senast redigerad av Putte_70 den 2008-02-19 klockan 21:32.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin