Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    Steton
    Gäst

    Byte av vattentempgivare till Vw Vento 92

    Hej

    Jag tänkte byta vattentempgivare till Venton, tyvärr så kan jag inte lokalisera den. Vart är den belägen? Finns det kanske någon som har en bild över dess placering?

    //Mvh Stefan

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Pettersson
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    389
    borde sitta i svarta plaststosen som övre kylarslangen går in i.. vid toppen alltså..

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Vet inte om de e samma tempgivare som på min motor, men som g-man skrev övre kylarslangen. De satt en gul markering på min.

  4. #4
    Steton
    Gäst
    Ok
    Jag tror inte att det är samma. Eftersom det finns vattentempgivare (4-polig) mm. Den som jag ska byta ser ut såhär. Vart kan den sitta månntro?


  5. #5
    Finn
    Gäst
    Den där såg ju lite underlig ut. Kan d vara den som sitter på kylaren å styr fläkten? Minns inte hur den ser ut men kan ju va en idé.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Pettersson
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    389
    det där ser ut som en oljetemp-givare..

  7. #7
    Steton
    Gäst
    Nja
    Enligt affären jag köpte det från, hävdade att det var en vattentempgivare. Det stod även det på kvittot.

  8. #8
    Maha
    Gäst
    på min golf -93, ABS motor, så sitte vattentepmgivaren uppe på övre kylarslangen nära toppen, men 4 kablar, denna demonteras enkelt genom att man drar ut sprinten som sitter under den, va bara beredd att sätta dit den nya!

    Givaren som du visar ser däremot inte ut som den som jag bytte...
    original kostar den ca 300kr på vag.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin