Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    hellseeker
    Gäst

    caddy->o,5l/mil?

    så här e det va... har köpt en obesiktad caddy, bor i kalmar mor & far bor på norra öland ca10mil... så i lördags så ställde jag på och försäkrade caddy för att åka upp till verksaden som ligger granne med mor & far... kommer jävlar inte 1mil
    innan blåmesen stannar mej... allmänt otrevliga mutlar nåt om att de e långt till norra öland... då frågar jag snällt och vänligt ifall det spelar nån roll VILKEN verkstad man väljer.... snut får riksspel börjar skricka nåt om dryga jävel ska inte va så uppkäftig o.s.v (torligtvis inte fått sin morgon dos av "kast med liten a-lagare") va rätt tidigt typ 8.30. men iallafall var på den lite lungnare snuten tycker det att "ok vi köper att du ska till en verkstad 10mil bort men visar det sig att du drar en vals så blir det dubbla böter" sakt o gjort resa rullar vidare till närmsta mack tankar fullt åker upp till norra ön plockar isär bromsarna kollar vad jag behöver köpa hem.. byte till ett par gti stolar jag hade blir hungrig åker ner till pizzan ca 1mil turoretur efter det va det hem färd stannar i köpingsvik å tankar igen tripmätaren stog på ~14mil fick i 6,5 liter det e ju under 0,5l/mil e det möjligt? å efter mitt lilla möte med lagens långa arm så vill jag ju inte ut å åka nåt sådär jätte mycke innan bes.



    den korta: tripmätaren stog på ~14mil fick i 6,5 liter det e ju under 0,5l/mil e det möjligt?

  2. #2
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014

    Diesel?

    Diesel? Om det är det på är det ganska normalt. Min gamla gtd drack 0,55 blandad körning
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #3
    hellseeker
    Gäst
    nä det e en GT..visst det kommer ju märkas när den börjar rulla men tänkte bara om nån visste...

  4. #4
    tjipp
    Gäst
    kört som en kärring!?? Min caddy -90a drog 07-08l/mil ganska hyffsad på gasen!

  5. #5
    Barbapappa
    Gäst
    0,5 verkar ju otroligt lite, men folk här på forumet verkar ju vara grymma på att hålla nere förbrukningen har man ju sett exempel på förut. ;-)

  6. #6
    hellseeker
    Gäst
    låg på rätt bra men det va ju mäst landsväg och en ganska kort sträka att mäta förbrukningen på, men ska besikta den i morgon så efter det kan man ju kolla lite mer nogrant....

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 319
    Kort sträcka borde betyda hög förbrukning.

  8. #8
    hellseeker
    Gäst
    jo men på 14 mil ska väl bilen hinna bli varm... det jag menar e att inte bilr så exakt på den korta biten...

  9. #9
    oops_164
    Gäst
    Kan haft en luftficka när du tankade.
    Eller helt enkelt inte fått i lika mycket bränsle vid de 2 tanktillfällena.
    Har själv råkat ut för det.
    Ska man kolla förbrukning så bör det vara över 4-5 tankningar.
    Men onekligen har du kört billigt

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin