Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 36
  1. #1
    Kingahz
    Gäst

    Kompressor renovering, g-lader

    Vet om siter som www.slstuning.de .. har hört att dom gör ett bra jobb men tar lång tid. Någon som testat www.bar-tek-tuning.de ? Bra pris 617 euro ca (5900:-) inc moms för totalrenovering och rs1 portning + chip.. ska man slå till eller har någon något bättre förslag?

  2. #2
    Joda
    Gäst
    Jag skickade min till SLS. Japp det tog tid.. Kostade strax över 5000 kr inkl trimchip. Billigt,,,.. Blev billigare än vad de angav ifrån första början.. Knepigt.
    Tror nog att SLS gör ett bra jobb. De byter alla bultar också.. De stansade in företagsnamn etc också. De använde någon grön packningsmassa mellan halvorna också. Såg seriöst ihopskruvat ut. Jag har kört 1500 mil med den nu efter renovering. Kör som en tok upp till laglig hastighet! : )


    /Johan

  3. #3
    Kingahz
    Gäst
    Hur lång tid tog det från dagen du skickade den tills att du fick tillbaks den? Snackar vi 1 månad eller 2veckor?

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Markus Forsberg
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    328
    När jag hade min nere på SLS tog det 3 veckor från ur-till i-montering

    Inte särksilt lång tid tycker jag? Och det var ink RS2-uppgradering

    Det var iofs några år sen...

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Jani Hast
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    678
    Tid är svårt att säga om dom har mycket att göra så tar det ju lite längre tid.
    När jag renovera min G40 för 5 år sen tog det 2 veckor.

  6. #6
    Kingahz
    Gäst
    kanske ska köra på sls då.. tyvärr funkarj u sin knackliga skoltyska en aning dåligt. Vet inte om jag är blind, men hittar ingen english knapp på www.slstuning.de

    Ser inte direkt vad det är jag ska beställa..
    En überholung kostar 445 euro - gissar på att det är renovering?
    Och en rs2 portning kostar 400euro till?
    Senast redigerad av Kingahz den 2007-05-15 klockan 15:55.

  7. #7
    Kingahz
    Gäst
    Någon som vet ?

  8. #8
    Kelso
    Gäst
    Japp. überholung är renovering. Och priserna har du oxå rätt på. Tror det är enklast att beställa genom att antingen ringa eller maila till dom. Har för mig att dom pratar bra engelska.

  9. #9
    Kingahz
    Gäst
    Priserna tycks ha gått upp iaf.. 700euro för rebuilt and rs2 fick jag mail om.. :|

  10. #10
    gbgklasse
    Gäst
    hejsan vad menas med en RS uppgradering och det för skilland mellan RS1 och RS2. Och om man beställer en sådan på någon av ovannämnda sidor, skickar dom med chippet separat?

    //Klas
    Senast redigerad av gbgklasse den 2007-06-25 klockan 17:36.

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Markus Forsberg
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Kingahz Visa inlägg
    Priserna tycks ha gått upp iaf.. 700euro för rebuilt and rs2 fick jag mail om.. :|

    Hur är det med matematiken, Borde inte priset då ha gått ner? =)

    Rebuild (überholnung) + RS2 är ju annars 445+400 = €845 Nu fick du pris på €700 jämt...

    För er som inte sett det så under Angebote (erbjudande) i menyraden så är det specialpris på renovering + RS2-uppgradering..

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Markus Forsberg
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av gbgklasse Visa inlägg
    hejsan vad menas med en RS uppgradering och det för skilland mellan RS1 och RS2.

    //Klas
    RS-uppgradering ökar kompressorns förmåga att pumpa luft..

    På en RS2 ökar man insugningsrörets diameter, fräser upp en del kanaler inne i huset samt tar bort 3 av de 6 stag som sitter i utblåset, samt profilslipar dessa.. Ger c:a 0,2 bar extra laddtryck vid toppen, och lite mer än så i mellanregistret... Sjäva ligger jag på c:a 0,7-0,8 bar redan vid dryga 3k rpm

    RS1 är lite snällare uppgradering... alla 6 stag i utblåset sitter kvar, bara lite profilslipning.. Vet inte om det görs nåt mer?

    På båda byts den lilla remmen ut mot en bredare... 22mm på RS2, osäker på RS1...

  13. #13
    gbgklasse
    Gäst
    supertack för svaret!.

    Byter dom även ut remskivan till en mindre, typ 68mm?

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Citat Ursprungligen postat av Fors Visa inlägg
    RS-uppgradering ökar kompressorns förmåga att pumpa luft..

    På en RS2 ökar man insugningsrörets diameter, fräser upp en del kanaler inne i huset samt tar bort 3 av de 6 stag som sitter i utblåset, samt profilslipar dessa.. Ger c:a 0,2 bar extra laddtryck vid toppen, och lite mer än så i mellanregistret... Sjäva ligger jag på c:a 0,7-0,8 bar redan vid dryga 3k rpm

    RS1 är lite snällare uppgradering... alla 6 stag i utblåset sitter kvar, bara lite profilslipning.. Vet inte om det görs nåt mer?

    På båda byts den lilla remmen ut mot en bredare... 22mm på RS2, osäker på RS1...

    Med ett 68mm remhjul, borde det ladda på rätt bra med en Rs2 uppgradering?

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Markus Forsberg
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    328
    Ingår inte annat remhjul i uppgraderingen, men du kan ju samtidigt be att de monterar ett..alt att du fixar ett själv som du skickar med

    Observera att de bearbetar även remhjulet, detta för att kunna kränga på den bredare remmen...

    Med 68mm remhjul, RS2-uppgradering och ett varvstopp på 6,800 rpm så maxladdar jag 1,2 bar...

  16. #16
    gbgklasse
    Gäst
    jäävlar och fasiken va nice!!!

    Nu blir man sjuukt sugen asså, ska snacka med dom och be att dom slänger på ett 68mm hjul när dom ändå håller på för då behöver jag bara skaffa chippet.

    Förslag på chip till G60??

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Fors det lät ju riktigt trevligt, min laddar strax under 1 med 68m remhjul bara.
    Vad får man ge för en rs2 portning? Är det Sls i tyskland som gäller lr?
    mvh

  18. #18

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Markus Forsberg
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av R.Grönberg Visa inlägg
    Vad får man ge för en rs2 portning? Är det Sls i tyskland som gäller lr?
    mvh
    Läs i tråden så ser du =)

    € 700 och då är det ink renovering... hos SLS...

    Plus frakt, förståss...

  19. #19

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Citat Ursprungligen postat av Fors Visa inlägg
    Läs i tråden så ser du =)

    € 700 och då är det ink renovering... hos SLS...

    Plus frakt, förståss...
    När kommer ditt max ladd ungf?

  20. #20
    gbgklasse
    Gäst
    Tackar tackar Fors!

    Vart köpte du ditt 68mm remhjul?
    Och så till den självklara frågan... Hur släpper jag trycket på remmen, antar att något av hjulen fungerar som spänhjul oxå men vilket?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin