Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Elvas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lenny Stålhammar
    Medlemsnr
    2700
    Ort
    Hammenhög
    Inlägg
    65

    Powerchip.se -> loggning

    Någon som har chippat en Golf 1.8T (helst AGU) hos Powerchip.se och samtidigt loggat före och efter med tex VAG-COM?

    Är lite sugen på ett chip tills jag får tid att trimma 'riktigt' men jag är lite anti till chip då jag själv loggat en Passat 1.8T -98 med inte så roligt resultat. Vem som chippat den bilen kommer jag inte att skriva här.

    Såg att dom har rea nu.

    Bilen det gäller är min golf2 med AGU spis i och den brukar få gå ganska hårt när jag sitter bakom ratten
    Inte så roligt om den går snålt så de spikar eller går allmänt varmt.

  2. #2
    NeXeN
    Gäst
    problem är ju att han ställer på dom som f*n.
    En kompis var i väg och chipade för ett tag sen. Den laddar nu 1,1/1.3bar = det klarar inte org turbo av + att den sitter ju inte så stora spridare org på dom...

    Jag hade nog väntat med chip och köpt bättre pump, större spridare, större turbo, större IC m.m och sen gjort en mappning på den

  3. #3
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av NeXeN Visa inlägg
    problem är ju att han ställer på dom som f*n.
    En kompis var i väg och chipade för ett tag sen. Den laddar nu 1,1/1.3bar = det klarar inte org turbo av + att den sitter ju inte så stora spridare org på dom...

    Jag hade nog väntat med chip och köpt bättre pump, större spridare, större turbo, större IC m.m och sen gjort en mappning på den
    Håller med i detta fallet, eller så söker du upp en seriös firma som V-tech eller Ace Competition. De kan sina grejer!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin