Resultat 1 till 12 av 12
  1. #1
    sgt_nelson
    Gäst

    Sparco stolar i Lupo, Hur släcka airbag lampan? (BILDER..)

    Nu är det så här att orginalstolarna är borta ur Lupon och då har jag ett problem med airbaglampan som lyser för denm inte har någon kontakt ikopplad i sig...

    Tänkte kolla här om någon här vet vilken av kontakterna nedan som hör till airbagen o vilken som hör till stolsvärmen.

    Har även köpt motstånd som kanske kan funka..(hittade infon på nån BMW sida... P) där menade de på att det även skulle funka på bla VW men det återstår att se om det gör det, de var ju inte dyra iaf, typ 20:- på ELFA.

    Så har nån nått förslag så släng fram det nu.

    En sak till bara.. måste jag nollställa felminnet när jag kopplat in motståndet för att lampan ska slockna (Mini_me ;o) )?







    Senast redigerad av sgt_nelson den 2008-01-24 klockan 22:21.

  2. #2
    sgt_nelson
    Gäst



  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Pettersson
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    389
    jag sätter en tunna skit på den gula kontakten.. brukar vara gula, röda eller knallgröna som är till srs-systemet..

  4. #4
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av g-man Visa inlägg
    jag sätter en tunna skit på den gula kontakten.. brukar vara gula, röda eller knallgröna som är till srs-systemet..
    ok någon som satsar två tunnor skit på nått annat?? ;o)
    men frågan om vilka kablar det är kvarstår samt om felminnet måste nollas.

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Gul kontakt ÄR airbag och felminet måste nollas efter att du kopplat in motståndet , samt att du i vissa fall måste programera in i styrdonet att airbagen är bortkopplad..annars tänds den igen pga av för högt motståndsvärde.



    Vilka kablar du ska bygla får någon annan svara på.
    Senast redigerad av Henrik.M den 2008-01-24 klockan 22:49.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Det är den gula kontakten.
    Jag skulle sätta motståndet mellan dom 2 färgade kablarna..dvs inte JORD som är brun.
    Men jag vågar inte beta några tunnor med skit=)

    Om lampan tänds så ja då måste du nolla felminne....men du vet ju vart jag bor=)

  7. #7
    Barbapappa
    Gäst
    Detta ska finnas väl beskrivet i nån av de gamla nördnews trådarna på gamla forumet då jag hade samma problem när det begav sig, köpte nån kontakt från recaro med motstånd i som man bara pluggade i.

    edit: Det verkar ju bara som att det gamla forumet bara har sparat poster/trådar som är upp till nåt år gamla?

  8. #8

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Ändrade rubriken på tråden från ABS lampa till air bag lampa.

  9. #9
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Ändrade rubriken på tråden från ABS lampa till air bag lampa.
    oj då hade jag skrivit ABS... där ser man.. ja ibland fungerar tydligen inte hjärnan o kroppen i symbios med varandra. menade naturligtvis Airbag

  10. #10
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Gul kontakt ÄR airbag och felminet måste nollas efter att du kopplat in motståndet , samt att du i vissa fall måste programera in i styrdonet att airbagen är bortkopplad..annars tänds den igen pga av för högt motståndsvärde.



    Vilka kablar du ska bygla får någon annan svara på.
    Tack för hjälpen!

  11. #11
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Det är den gula kontakten.
    Jag skulle sätta motståndet mellan dom 2 färgade kablarna..dvs inte JORD som är brun.
    Men jag vågar inte beta några tunnor med skit=)

    Om lampan tänds så ja då måste du nolla felminne....men du vet ju vart jag bor=)
    Tack tack! kommer o nollar lampan när jag plockat ut Lupon ur garaget då =)
    Nu när du säger det så känns det ganska logiskt att motståndet inte borde sitta mellan ström o jord...

  12. #12
    Theo
    Gäst
    Verkar onödigt med ett effektmotståd tycker jag. Jag kör med ett vanligt 3ohms, och det funkar finfint i min Audi A3.

    En bra grej att komma ihåg är att INTE kolla resistansen i airbagen med en multimeter

    MVH Theo

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin