Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Tobias Rydholm
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    37

    Bakdörr går ej att öppna utifrån, Golf IV

    Hej

    Jag har sedan ett par månader problem med att höger bakdörr på golfen inte går att öppna utifrån. Jag tror att problemet uppkom när det var minusgrader ute, men jag är inte säker. Från början gick inte handtaget hela vägen ut, utan hängde sig halvvägs. Det kändes som ett mekaniskt stopp. Efter att jag ryckte lite hårdare i dörren går nu handtaget hela vägen ut, men dörren går inte att öppna. Känslan i handtaget är lite "hackig". Notera att dörren går att öppna inifrån, så jag tror inte att låskistan är paj. Men vad kan felet vara?

  2. #2
    Finn
    Gäst
    Ta bort täckkåpan brevid handtaget å kolla så att vajern till handtaget sitter kvar. Händer ibland att dom hoppar lös. Då kan du ju även dra i vajern själv å känna så att d känns ok. Då vet du om d e handtaget som känns "hackigt" eller om d kommer från låskistan.

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Tobias Rydholm
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    37
    Hej igen

    Är det bara att "snäppa" loss kåpan, eller sitter den med en skruv likt låskolven på framdörren? Jag har haft isär det en gång tidigare i samband med byte av bakre triangelrutan, men kommer inte ihåg hur....

  4. #4
    Finn
    Gäst
    Kåpan sitter exakt likadant som låscylindern i förardörren. Det är en täckkåpa som används istället för låscylinder.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin