Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 35
  1. #1
    Ronny
    Gäst

    Golf Cabrio leksaksbilen

    hej igen allihopa!

    denna gången har jag nog fan hittat hit för att stanna.. jag har nämligen hittat "ny-utexaminerad-frisörske-bilen".. en jäkligt fin golf GTI cabrio karmann.. jag har vatt över bilen och letat men inte hittat rost när bilen.. detta förbryllar kan jag medge eftersom på vv.se står de att bilen har varit i sverige sen 1983 och att den haft 18tidigare ägare=)

    fick bilen genom en bytesaffär där jag gjorde mig av med min bmw 740ia med dålig framvagn.. kändes lite skillnad att köra den bilen för sista gången och sen sätta sig i denna lilla cabrion... redan provat att toppa den och på mätaren stod de 185km/h, då va de så mkt oväsen att de inte gick att fråga fruntimmret va klockan va.. som satt brevid.. =)

    jag har tidigare pratat med er lite ang. mina andra diesel golfar.. men nu blir de till att pyssla lite med denna nu.. kommer nämligen ställa av den och bara köra med sambons bil.. jag har lite smått o gått liggandes ifrån tidigare projekt.. bl.a. stora fångare, g60 bromsar, centrallås, blaupunkt system,


    Klicka här för att kolla in de senaste uppdaterade bilderna på projektet




    Senast redigerad av Ronny den 2008-07-07 klockan 13:47.

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Välkommen tillbaka! :-)

  3. #3
    Loxarn
    Gäst
    Tjenare, jag är oxå gammal autopoware, körde tidigare en 530i -93a

  4. #4
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    en projekttråd kanske?
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  5. #5
    Ronny
    Gäst
    Välkommen tillbaka! :-)
    tack så mycket.. du ser ut att ha en fin golf 1..

    Tjenare, jag är oxå gammal autopoware, körde tidigare en 530i -93a
    härliga motorer, 218 hk, kör fortfarande ifrån alla töntiga volvo 740.. utan att suga i sig mer än dom..

    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    en projekttråd kanske?
    kommer kanske lite bilder om man har tur=) så ja kanske kan utvecklas till en projekt tråd.. och då tycker jag att topicen är lysande också..

  6. #6

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Sören Arvidsson
    Ort
    Essunga
    Inlägg
    197
    finns det bilder på din cabbe.. länken går ju bara till lunarstorm och där hittade jag inga bilder.. btw.. välkommen till cabbeträsket..

  7. #7
    Ronny
    Gäst
    påkörd!


    jag har inte kört fem mil med bilen och det är mindre än 24h sen jag faktiskt teckna helförsäkring på min älskade golf så blir jag påkörd utav en annan golf som stod parkerad precis brevid mig.. var bara inne på willys i en kvart så kommer jag ut och så är förardörren intryckt och röd färg skvallrar på den parkerade golfen.. polisstationen ligger här brevid så de är dokumenterat..


    jag är rasande och får jag tag på smitaren så vet jag inte vad jag gör..


    edit: pratat med trygghansa nu, dom ersätter allt, eftersom det är en så gammal bil får jag antagligen en ny lack på hela bilen.. vi får se vad de blir av detta.. =)
    Senast redigerad av Ronny den 2008-01-15 klockan 12:27.

  8. #8
    Ronny
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av zchnygg Visa inlägg
    finns det bilder på din cabbe.. länken går ju bara till lunarstorm och där hittade jag inga bilder.. btw.. välkommen till cabbeträsket..
    du har också en grymt fin bil.. jag är så förvånad över att min är så rostfri som den är - samma på din? fast jag råkade få reda på nu att 18 ägare inte är hela saningen på min bil då den tydligen hoppat runt hos släckten till han jag köpte bilen av..

    jag lovar att jag ska ta lite bilder så snart jag har ledigt och bilen är hemma..

  9. #9

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Sören Arvidsson
    Ort
    Essunga
    Inlägg
    197
    Citat Ursprungligen postat av Ronny Visa inlägg
    du har också en grymt fin bil.. jag är så förvånad över att min är så rostfri som den är - samma på din? fast jag råkade få reda på nu att 18 ägare inte är hela saningen på min bil då den tydligen hoppat runt hos släckten till han jag köpte bilen av..

    jag lovar att jag ska ta lite bilder så snart jag har ledigt och bilen är hemma..
    ja den är skrämmande rostfri.. finns lite granna men inte så jag retar mig på det.. var faktiskt i lund och köpte denna i sept..

  10. #10
    Ronny
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av zchnygg Visa inlägg
    ja den är skrämmande rostfri.. finns lite granna men inte så jag retar mig på det.. var faktiskt i lund och köpte denna i sept..

    det är inte speciellt förvånande om karmann har tagit mer hand om karossen.. på dessa bilarna.. eller någon som är mer insnöade på golf 1 än vi är kan svara på detta.. =) lillen? raz?

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Haha fråga inte mig ja kan för lite ingående om Mk I.

  12. #12

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Sören Arvidsson
    Ort
    Essunga
    Inlägg
    197
    hmm.. kanske det.. byggdes cabbarna i samma fabrik som dom vanliga tro? på saab vet jag iaf att cabbarna byggdes i finland innan flytten till österrike.. men dom har vad jag vet inte vart på samma lina.. gick dom inte på samma lina så är det inte omöjligt att dom rostskyddats mera.. fast varför skulle dom göra det på en sommarbil tro??

    trist med krocken.. hoppas att det löser sig..

  13. #13
    Ronny
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av zchnygg Visa inlägg
    hmm.. kanske det.. byggdes cabbarna i samma fabrik som dom vanliga tro? på saab vet jag iaf att cabbarna byggdes i finland innan flytten till österrike.. men dom har vad jag vet inte vart på samma lina.. gick dom inte på samma lina så är det inte omöjligt att dom rostskyddats mera.. fast varför skulle dom göra det på en sommarbil tro??

    trist med krocken.. hoppas att det löser sig..

    man kan deffenetivt undra de ja.. precies.. varför göra det på en sommarbil=) aja jag har två lösningar i sikte ang. påkörningen.. trygghansa tar skadan de e inga problem.. sen har jag råkat på en vit donatorbil också..

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    På den igen bara.
    Hoppas den bara blir finare efteråt nu då?!

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joan Åkesson
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    543
    polisstationen kanske har kameraövervakning? kanske dom har fångat det på film

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Citat Ursprungligen postat av Ronny Visa inlägg
    man kan deffenetivt undra de ja.. precies.. varför göra det på en sommarbil=) aja jag har två lösningar i sikte ang. påkörningen.. trygghansa tar skadan de e inga problem.. sen har jag råkat på en vit donatorbil också..

    Hur mkt väderar dom bilen i då? hel lack på en gammal golf 1 känns ju nästan som inlösen i mina ögon iaf

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Beror på vad för relation man får till den som handhar ärendet och vad man kräver själv för bilen!

    Allt är förhandlingsbart!
    Inlösen beror ofta på vad verkstadkostnaderna blir inte delarna.
    Är det inga stora skador så kostar ju delarna lite jämfört med vad timpriserna blir tillsammans!

  18. #18

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin Månsson
    Medlemsnr
    3872
    Ort
    Ystad
    Inlägg
    102
    Tjenare.

    Kul med en till Golf Cabbe i Ystad! Ses till våren (1:a April) när jag plockar ut min från vinterdvanan)

    Synd att du blivit påkörd! Själv parkerar jag alltid på komunens p-platser när jag handlar på willys.. så slipper man trängas med alla andra..

    Hoppas allt löser sig!

    MVH / Martin

  19. #19
    Ronny
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Monzen GTi Visa inlägg
    Tjenare.

    Kul med en till Golf Cabbe i Ystad! Ses till våren (1:a April) när jag plockar ut min från vinterdvanan)

    Synd att du blivit påkörd! Själv parkerar jag alltid på komunens p-platser när jag handlar på willys.. så slipper man trängas med alla andra..

    Hoppas allt löser sig!

    MVH / Martin

    kanonsnygg golf.. hoppas jag har tålamod att få min i det skicket din ser ut att hålla..ser att du handlat lite gottis på www.typ-17.de bla. de läckra tanklocket som jag så snart som möjligt också kommer införskaffa.. =) jag tror jag har hittat ett mkt bra utgångsläge på denna bilen.. kanske jag kan få gjort lacken nu med engång nu när jag blev påkörd o så.. annars känner jag en kille som gör de både bra och till ett vettigt pris.. vad sägs om vinrödmetallic? kom gärna med förslag!!

    vi får se på torsdag för då har jag nog en liten överaskning på gång ang. mitt lilla projekt..

  20. #20

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Sören Arvidsson
    Ort
    Essunga
    Inlägg
    197
    från det ena till det andra.. finns det några bilder tagna på den.. gärna på skadan som blev..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin