Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 35 av 35
  1. #21
    Ronny
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av zchnygg Visa inlägg
    från det ena till det andra.. finns det några bilder tagna på den.. gärna på skadan som blev..
    jag jobbar natt denna veckan och bilen är just nu på sambons jobb.. tyvärr jobbar jag även i helgen.. =) men kanske blir det lite bilder då..


    på torsdag kanske det kommer lite bilder.. på någonting annat..

  2. #22
    Ronny
    Gäst

    torsdag

    idag har jag två st vita golf gti cabrio varav den ena har en skada på förardören och den andra saknar papper.. som sagt.. jag har idag fått en golf cabbe som jag ska använda till att plocka delar på... förslag någon?

    klicka här för fler bilder på detta





    Senast redigerad av Ronny den 2008-03-12 klockan 12:12.

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin P
    Ort
    Stockholms Län
    Inlägg
    455
    Du verkar ha en bra känsla för att hitta Golf Cabrios....


    ...OM du skulle råka komma över några skinnstolar skulle jag vara mer än intresserad!

  4. #24
    Ronny
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gullideckel Visa inlägg
    Du verkar ha en bra känsla för att hitta Golf Cabrios....


    ...OM du skulle råka komma över några skinnstolar skulle jag vara mer än intresserad!
    om det blir skinn stolar i min cabrio så kommer det bli ifrån ett annat märke.. i min golf 3 hade jag röda skinnstolar och baksäte ifrån en peugot 406coupe det va kanonläckert.. och de såg ut som original pga utforminngen på stolens nackstöd.. kolla gärna in i en sån när ni ser en nästa gång.. =) dagenstips dagenstips... lallala dagenstips!

    bild på skrothögen, och min andra leksak (fyrhjulingen inte volvon)
    http://www.atvcenter.se/modules.php?...172&fullsize=1
    Senast redigerad av Ronny den 2008-01-18 klockan 11:27.

  5. #25
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    ska du ha den som plocka-delar-bil så kanske du
    kan tänka dig att sälja torkar-spaken och ljus-spaken?
    Jag behöver byta i min.

  6. #26
    Ronny
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    ska du ha den som plocka-delar-bil så kanske du
    kan tänka dig att sälja torkar-spaken och ljus-spaken?
    Jag behöver byta i min.

    ska se vad som ska göras med bilen först, just nu står den hos min mor o fars gamla hus... har inte haft möjlighet att kollA igenom den ordentligt

    bild
    http://www.atvcenter.se/modules.php?...172&fullsize=1
    Senast redigerad av Ronny den 2008-01-27 klockan 17:50.

  7. #27
    Ronny
    Gäst
    nu har jag rullat hem bilen jag har också tagit lite bilder så nu kan ni få se vad jag har fått tag i!!

    bilder, tryck nere i högra hörnet för att komma till nästa sida på albumet!

    http://www.atvcenter.se/modules.php?...ails&album=434

  8. #28
    Ronny
    Gäst
    nu har jag plockat itu bilen utan papper... någon som vill ha något?


    edit: nu är också karossen borta
    Senast redigerad av Ronny den 2008-02-04 klockan 08:50.

  9. #29
    Ronny
    Gäst
    jag har fått hem coilovers till golfen... så nu ska det åkas lågt.. har idag hållt på med ljudinstallationen... blaupunkt grejor beställda
    Senast redigerad av Ronny den 2008-02-16 klockan 18:19.

  10. #30

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Sören Arvidsson
    Ort
    Essunga
    Inlägg
    197
    från det ena till det andra.. kollade upp var cabben är tillverkad.. den har inte gått på samma lina som vaniga golf utan tillverkades i karmann´s egen fabrik i osnabruck (stavning)

  11. #31
    Ronny
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av zchnygg Visa inlägg
    från det ena till det andra.. kollade upp var cabben är tillverkad.. den har inte gått på samma lina som vaniga golf utan tillverkades i karmann´s egen fabrik i osnabruck (stavning)

    jag vet vi har diskuterat detta tidigare... och det kan ju förklara en del.. ingen rost i bakre passagerarfotbaljan--> detta trotts det har i princip stått vatten där så länge jag haft bilen (och säkert förra ägaren också) verkar vara bättre rostskyddad helt enkelt..

  12. #32
    Ronny
    Gäst
    håller på att plasta upp reservhjulsbaljan för att kunna få plats med bashögtalarens "låda" eller balja om man vill utrycka det så=) det ska ner en 15 tumare på 1500w rms i den så lägger några lager polyester/glasfiber extra så att säga... provade banka med knytnäven i kväll.. inte tillstymmelse till rörelse i materialet! (ung. 1mm plåt + 5mm plast)

    idag kom min huvudenhet med posten... framsystem va jag o handlade på netonnet i malmö i går.. nu är det bara monosteget som saknas..

    ljud som ska in i bilen
    • huvudenhet - blaupunkt dvd35, ev. noname skärm
    • framsys.steg. - blaupunkt tha 480
    • framsys. - blaupunkt vc 172, ev. dubbla uppsättningar.
    • baksystem - blaupunkt gtx 172 (drivs av huvudenhet)
    • bas - blaupunkt vw 380
    • monosteg. - sinuswave a1500w (blir för dyrt att köpa blaupunkts monosteg)


    imorgon ska jag mäta upp exakt hur många liter "baljan" rymmer, litermått och ösa vatten... egentligen är det tänkt att lådan ska vara permanent byggd i bilen... men jag har sprutat silicon i hela reservhjulsbaljan och ska göra ett försök att få ut gjutningen ur bilen för då kunna plocka den i och ur bilen som jag önskar... tryckluft + massa vatten + silicon spray




    [URL="http://www.pixbox.se/pic_show_id18660881.html"]klicka här: Har bara köpt in lite framsystem, huvudenhet, bas 4kanalssteg etc.. lite till finns utanför bild/URL]


    Senast redigerad av Ronny den 2008-03-12 klockan 11:54.

  13. #33
    Jocke_M
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Ronny Visa inlägg
    håller på att plasta upp reservhjulsbaljan för att kunna få plats med bashögtalarens "låda" eller balja om man vill utrycka det så=) det ska ner en 15 tumare på 1500w rms i den så lägger några lager polyester/glasfiber extra så att säga... provade banka med knytnäven i kväll.. inte tillstymmelse till rörelse i materialet! (ung. 1mm plåt + 5mm plast)

    idag kom min huvudenhet med posten... framsystem va jag o handlade på netonnet i malmö i går.. nu är det bara monosteget som saknas..

    ljud som ska in i bilen
    • huvudenhet - blaupunkt dvd35, ev. noname skärm
    • framsys.steg. - blaupunkt tha 480
    • framsys. - blaupunkt vc 172, ev. dubbla uppsättningar.
    • baksystem - blaupunkt gtx 172 (drivs av huvudenhet)
    • bas - blaupunkt vw 380
    • monosteg. - sinuswave a1500w (blir för dyrt att köpa blaupunkts monosteg)


    imorgon ska jag mäta upp exakt hur många liter "baljan" rymmer, litermått och ösa vatten... egentligen är det tänkt att lådan ska vara permanent byggd i bilen... men jag har sprutat silicon i hela reservhjulsbaljan och ska göra ett försök att få ut gjutningen ur bilen för då kunna plocka den i och ur bilen som jag önskar... tryckluft + massa vatten + silicon spray
    Blir lite rädd när du har en länk till din lunarstorm!? som signatur..

    Å sen fyller bilen med massa fjortisdunk :/

  14. #34
    Ronny
    Gäst
    Blir lite rädd när du har en länk till din lunarstorm!? som signatur..

    Å sen fyller bilen med massa fjortisdunk :/
    så har genast ändrat länken till atvcenter istället.. va tanken att de skulle leda till mitt andra nöje egentligen .. vilket länken också nu gör.. kolla gärna in.. ha de gott grabben...


    imorgon ska jag upp till hörby och lägga mdf i skuffen, det blir en början på dunklådan som håller på att byggas upp där.. har just vunnit en auktion på ett monosteg; blaupunkt VPA 11500 2200w rms på tyska ebay.de



    klicka här för att se alla bliderna




    Senast redigerad av Ronny den 2008-03-12 klockan 11:51.

  15. #35
    Ronny
    Gäst
    har nu fått mitt steg.. det är tungt!

    Senast redigerad av Ronny den 2008-03-12 klockan 11:45.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin