Sidan 11 av 12 FörstaFörsta ... 89101112 SistaSista
Resultat 201 till 220 av 230
  1. #201

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Lite Ken Block .




  2. #202

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Går det att köra med filmen igång?
    För du skulle väl koppla allt till skärmar bak åxå?

  3. #203

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Går det att köra med filmen igång?
    För du skulle väl koppla allt till skärmar bak åxå?
    Jag har kopplat mig förbi "fartspärren" dvs det går att se film fast man kör bilen. (Vilket JAG inte gör utan dom som åker).
    Köpte en orginal svindyr pioneer ipod kabel vilket gör att jag kan se film via ipod , och det är rätt smidigt.
    Blir ev skärmar bak senare, just nu väntar jag på att mitt blåtands styrdon från USA ska anlända , då får jag kontroll över telefonen via stereon.
    Trots att huvudenheten är rätt avancerad och utbyggnadsbar är den väldigt enkel att använda , förutom priset på den så är jag nöjd med den. =)

  4. #204

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Var ju ett tag sen man skrev i den här tråden , den enkla anledningen är för att bilen går som familjebil & att det ej har hänt något roligt med den.
    Bara går och går och går och går.

    Efter 16 år med Ericsson sedemera SonyEricsson har jag nu gått över till Apple Iphone.
    Och idag har idag har jag iaf gjort något roligt som kan vara kul att läsa om (eller inte).
    Fick en fix ide och provade snickra ihop en bilhållare till min Iphone4 av en överbliven ipod hållare från brodit samt en överbliven universial fästplatta.
    Universialplattan kilade jag in med hållaren ovanför luftintaget........och det funkade , lite butylban emellan och det satt som berget.
    Ännu mer förvånad blev jag över att min gamla brodit fäste avsett för ipod passade till min Iphone4 med ett nudeskin.
    Behövde bara massera hållaren lite så passade telefonen som handen i handsken. =)

    Sparade väl än sådär 5-600:- på den operationen. (Är ungefär vad Brodit tar för modelanpassat fäste med proclip).

    Det roliga slutar inte där , lyckades även para ihop min telefon med huvudenheten i bilen vilket inte bara innebär att jag får ett handsfree (som inte är så spännande) utan att jag även kan strömma musik över blåtandsanslutningen mot stereon & döm av min förvåning när jag upptäcker att ljudet är snäppet bättre än när jag kör musik över ipod med pioneers orginalkabel.
    Låter inte alls lika hårt komprimerat mycket klarare och renare ljud , om det beror på anslutning eller enhet (Ipod vs Iphone4) vet jag ej , men så är fallet.
    Rätt kul sak är även att jag kan koppla upop mig ex mot Youtube och den vägen köra film i bilen , dock via kabel.
    Så nu har Ipoden fått strycka på foten och komma in i lägenhetsvärmen efter 3 år ute i bilen.

    Enda nackdelarna med min nya leksak (För det är vad en IP4 är) är att den ej kan föra över telefonboken till stereon ,vilket iofs ej spelar roll med tanke på uppbyggnad av telefon bok i apple och att jag har den placerad framför mig i hållaren.
    Den kan ej laddas via pioneerkabeln eftersom Iphone4 kräver högre laddström än en ipod , löser man enkelt med en extern laddkabel.

    Sen var det det här med skärmar bak......låg på is ett tag men sen tog jag upp iden igen och tänkte placera en Ipad bak i bilen.
    Köpte mig ett Ipad fäste för nackstöd på nätet , men det fästet visade sig vara mer än skit eftersom den gick sönder innan jag hann montera det , så jag la ner den iden. (Reklamerade fästet och fick pengarna tillbaka utan att ens behöva skicka tillbaka skiten).

    Är vad som har hänt på ett ungefär sen sist , pengarna läggs ner på leksaker till mig själv (i form av prylar) istället för bilen.

    MEN........snart har jag varmgarage istället för kallgarage , och då vet man aldrig vad som hittar in där.
    Det medför automatiskt möjlighet till att något litet projekt föds eftersom jag nu kan skruva i tid och otid.
    Kan meddela att blocket scannas med jämna mellanrum & jag vet vad jag letar , gäller bara att hitta det vid rätt tillfälle till rätt pris & det är inga moderna elektronikskepp vi letar......utan old school järnspett. ;-)
    Passaten kommer att rulla som en bekväm & diskret iordningjord famlijebil & ej "utvecklas" mer .....den saken är klar.
    Möjligtvis att man byter fälgar , men just nu är det ej prio på det beror på om man snubblar över något som väcker ett "vill jätte gärna ha" begär.

    Över och ut.

  5. #205

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Låter som suget sakta är på väg tillbaka mot projektbil.........KUL!

  6. #206

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Låter som suget sakta är på väg tillbaka mot projektbil.........KUL!
    Suget har väl egentligen alltid funnits , men tiden har ej räckt till de senaste 3 åren pga av barn och sambo med oregelbundna arbetstider.
    Som det är nu så håller jag till på jobbet när det ska skruvas & det är ju lyx på det sättet att man har tillgång till allt man behöver , nackdelen är däremot den att man inte kan lämna privata saker av större storlek (läs bil) någon längre tid & definitift inte låsa en plats med den........av naturliga skäl.
    Nu däremot när jag har fått tillgång till eget varmgarage runt hörnet bara ca 50m från bostaden blir läget ett annat.
    Då kan man gå ner & stänga in sig & pilla på i "tid och otid" & är det så att det är större grejer som måste göras så har man ännu tillgång till arbetsplatsen och kan vara där en helg för större operationer.

    Är just "tid och otid" skruvandet jag saknat eftersom allt skruvande dom senaste åren skett på planerad tid , schemalagt efter min sambos oregelbundna arbetstider , och skruvar man på planerad tid blir det mer ett MÅSTE än en kul grej.
    Med ett "eget" ställe kan man gå ner när man känner för det och stänga igen när man känner för det = Inga måste hinna!

    Det är vad jag saknat och det är den största bidragande orsaken till att jag tappade sugen för ett par år sedan.

    Egentligen ett lyxproblem med tanke på att jag har en arbetsigavare som står med en hel anläggning till förfogande under fritiden & ha det så, är en jävla förmån det sticker jag inte under stol med eller klagar på.
    Så tolka mig inte fel. =)

    Nu saknas bara något att pilla med.........men som jag skrev tidigare vet jag vad jag letar. ;-)

  7. #207

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Kul med lite uppdateringen =)

  8. #208

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Kan starkt rekomendera alla med Iphone & behov av navigation i bilen denna navigations app.
    http://www.navvgps.com/

    Skandinaviska versionen kostar 95:- och helt klart värt varenda öre.

  9. #209

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Verkar som fotopic.net lagt ner av någon anledning vilket innebär att 98% av bilderna i denna tråd är puts väck vilket i princip dödar tråden pga av att jag dumt nog ej har back up på bilderna. =/
    Senast redigerad av Henrik.M den 2011-05-28 klockan 00:28.

  10. #210

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Har rensat i tråden och det som är rensat är alla trasiga fotopic länkar pga av att jag som tidigare sagt tyvärr varit dum nog att inte backa bilderna.
    Så den som är intresserad får hålla tillgodo med text.

    Har ej hänt något utan bilen har bara körts det mest spännande som hänt är att tygmattor tillkommit under sommaren & att alufälgarna har misshandlas mot div trottoarkanter under förra säsongen och denna säsong inleddes med att den 4:e och repfriaste fälgen fick smaka trotoarkant i parkerings huset.
    Tänkte köpa nya fälgar inför sommaren MEN det lades på is då vi ska åka på en semestertripp söderut till 08-land , sen får jag se om jag tar den äldre sonen och gör en avstickare till någon annan destination med bilen när vi väl är i sthlm allt handlar om reskassa.
    Så nu ska det läggas undan pengar till detta......är inte direkt gratis med dagens bensinpriser vilket innebär att jag under några månader fram till semestern , ska försöka leva snålt dvs inte spendera pengar på prylar. (Vilket jag är jävligt duktig på).
    Dock så har jag lite småsaker på G till 3-åringen i baksätet som kan vara fint på långresor främst för den stundande långresan.........måste dock få ett svar från Pioneer sverige ang en fråga jag ställt dom , annars har jag en plan B eventuellt.
    Den äldre han sitter bara och blippar Ipad i framsätet och det är inte något av intresse att skriva om. =)
    Ev ska en ny mindre baslåda byggas under sommaren om tid finnes att åka med kapritningen till närmaste bygghandel bland allt annat som är planerat , den gamla dubbel 10:an är såld sedan några månader.

    Är som bekant sugen på att byta bil/skaffa en hobbybil pga av att det känns som att jag gjort det jag vill göra med denna bil när det gäller "utveckling" & den rullar som bruksbil utan problem.
    MEN just nu under sommaren är planerna på annan bil lagda på is OM jag inte trillar över något jag VERKLIGEN vill ha.
    Senast redigerad av Henrik.M den 2011-05-28 klockan 00:48.

  11. #211

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Då ska jag skriva vad so är på G & hur det ligger till.
    Planen att montera skärm bak åt den minsta är högatuell just nu.
    Men eftersom jag ej vetat om huvudenheten klarar sk "dual zone" dvs separera ljudkällorna i olika kanaler , så man kan se film bak och lyssna musik fram så har den planen legat på IS ett tag nu , vet att modellen efter klarar detta däremot.
    Har lusläst bruksanvining , kollat nätet och ej funnit info , mailade då Pioneers supoort med frågan och fick efter 5 dagar till svar "Hej , jag kan ej finna att denna funktion finns på din huvudenhet".............Det tolkar jag som att supporten läst samma instruktionsbok som jag själv gjort. =(
    Inget ont om Pioneer support men med tanke på att dom i sten hävdade att min BTB-200 utbyggnad (bluetooth enhet) inte klara Iphone 4 , vilket den visst visade sig göra och dessutom A2DP (streama musik via blåtand) så finns det bara 1 sätt att ta reda på saken............"Learning by doing".
    Dvs köpa en skärm och testa , funkar inte det gäller "Plan B".

    Sen har jag en takantenn som skulle behöva kärlek , tror jag åkt runt i snart 2 år med en bränd förstärkare på taket pga av att den tagit in vatten (Standardfel på äldre VAG med aktiv antenn) , kom så långt för ett tag sedan att jag lossade listen i bagaget och kikade upp på antennen för att konstatera att den ärjat.........sen har det inte hänt mer.
    Nu börjar radiomottagningen tom med på reklamkanalerna bli olidlig , så det börjar bli dags att göra något åt saken , dvs byta antennfot och kabel....mest troligt kör jag piratgrejer på den fronten eftersom orginal grejerna är snordyra och låter orginalkabeln sitta kvar medan jag drar den nya bredvid.
    Har nämligen "fått nos" om en känd butikskedja här i stan som säljer aktiv antenn komplett med kabel nästan gratis. =)

    Sen var det det här med ny baslåda i bilen......DLS bas + Aeroport ligger och väntar på en låda , kapritningen ligger i datorn.

    Tidsplan : Före semestarn iaf. ;-)

  12. #212

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Vuxenvärlden möter det nya mediabehovet =)

  13. #213
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    vilken modell av spelare har du? kan kolla med pioneer i morrn när jag kommer på jobbet om jag kan få svar på det. den normala kundsupporten brukar vara dålig, han jag kan prata med är bilstereoansvarig på pioneer.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  14. #214
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    vilken modell av spelare har du.
    jag hitta det lite tidigare i din tråd. skall kolla upp det med pioneer i morrn.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  15. #215

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Modellen är AVH-P4000DVD vet att AVH-P4200DVD har "dualzone" dvs modellen efter.
    Skärm är på ingång redan men du kan gärna kolla upp saken med dina källor......jag lär ändå prova själv också. =)

  16. #216
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Då har jag fått bekräftat att det tyvärr inte går med dualzone på denna spelaren. (bara att byta spelare det så är problemet löst =P )
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  17. #217

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    Då har jag fått bekräftat att det tyvärr inte går med dualzone på denna spelaren. (bara att byta spelare det så är problemet löst =P )
    Jag ska bekräfta det praktiskt innan jag tar till plan B. =)
    Skärm på väg nämligen.

  18. #218
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    =) gör så. han bekräftade ochså det du sade med at AD2P fungerade på denna modell tvärt emot vad supporten hadde sagt.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  19. #219

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Ny aktiv fot med kabel innhandlades.
    Tänkte slippa byta kabeln MEN som vanligt när man tar ekonomiska genvägar sket sig detta.
    Saknades 5cm mellan piratfot och orginal antennkabel , detta efter att jag maximerat längden på org kabel.
    Så det var bara att bita i det sura äpplet och montera medföljande kabel , drogs enklaste vägen mitt i bilen under mattan då jag inte orkade lossa trösklar och paneler.

    Nu har man iaf radio mottagning. 

    Skickat från min iPhone med Forum Runner

  20. #220

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman
    Då har jag fått bekräftat att det tyvärr inte går med dualzone på denna spelaren. (bara att byta spelare det så är problemet löst =P )
    Jag har nu även bekräftat det praktiskt,så den iden ligger nu i graven.
    Skärmen får ligga till sig på "bra att ha" hyllan. :-)

    Spelar iofs ingen roll eftersom jag tog till "Plan C" härom kvällen : Bokade flygbiljetter till semestern istället.
    Då slipper jag ta bilen och underhållnings problemet i baksätet är löst. ;-)

    Skickat från min iPhone med Forum Runner

Liknande ämnen

  1. Problem med en Vw passat 1.8t-02
    Av Teroxtosin i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-09-16, 23:44
  2. Golf 1.8T Variant Highline (Såld)
    Av Cullberg i forum Projektforum
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2012-05-21, 21:54
  3. Silen på 1,8T Passat -02
    Av Fors i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-24, 14:13
  4. Lampbyte instrumenterig på passat 1,8t 02
    Av Razzez i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-11, 11:37
  5. vanliga fel passat 1.8t -02
    Av dorian i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-01-21, 17:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin