Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Viscokoppling

  1. #1
    Flexnes
    Gäst

    Viscokoppling

    Har en passat med kass bakväxel/diff. Har nu lyckats få tag på en beg till rimlig peng från en golf syncro (samma artikelnr som på passaten).
    Frågan jag har är om det är samma sorts viscokoppling som sitter på passat syncro och golf syncro. De ser likadana med samma yttermått osv. Men det finns ingen märkning på viscokopplingen från golfen (som det gör på passaten)
    Skulle vara trevligt om det passade för det var få mil på nya grejerna
    tack på förhand!

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    michael strandberg
    Ort
    munkfors
    Inlägg
    57
    Citat Ursprungligen postat av Flexnes Visa inlägg
    Har en passat med kass bakväxel/diff. Har nu lyckats få tag på en beg till rimlig peng från en golf syncro (samma artikelnr som på passaten).
    Frågan jag har är om det är samma sorts viscokoppling som sitter på passat syncro och golf syncro. De ser likadana med samma yttermått osv. Men det finns ingen märkning på viscokopplingen från golfen (som det gör på passaten)
    Skulle vara trevligt om det passade för det var få mil på nya grejerna
    tack på förhand!
    Ja den passar tror jag.

    Jag har bytt på min passat 92 till en från golf 86a funkar skitbra nu när snön
    har kommit. hihihihi

  3. #3
    Speedsport
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Flexnes Visa inlägg
    Har en passat med kass bakväxel/diff. Har nu lyckats få tag på en beg till rimlig peng från en golf syncro (samma artikelnr som på passaten).
    Frågan jag har är om det är samma sorts viscokoppling som sitter på passat syncro och golf syncro. De ser likadana med samma yttermått osv. Men det finns ingen märkning på viscokopplingen från golfen (som det gör på passaten)
    Skulle vara trevligt om det passade för det var få mil på nya grejerna
    tack på förhand!
    Hej Flexnes

    Har också en Passat syncro -98 som jag befarar att bakväxeln/diffen är dålig på.
    Hur konstaterade du vad det var? Är lite osäker, men tycker att det låter/klonkar från "växellådan" eller nånstans under bilen då man släpper lite på gasen samt då man ger gaspådrag igen. Sen låter det lite svagt som om man hade obalans från däcken...
    Tacksam för tips.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    låter som en sliten hardyskiva.. dessa är i gummi och blir rätt trötta med åren.. bara att åka in på närmsta OK-mack med lyft och titta till dom.. sitter en längst fram emellan vinkelväxel och kardanaxeln.. och en mellan kardanaxeln och visco:n.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av Speedsport Visa inlägg
    Hej Flexnes

    Har också en Passat syncro -98 som jag befarar att bakväxeln/diffen är dålig på.
    Hur konstaterade du vad det var? Är lite osäker, men tycker att det låter/klonkar från "växellådan" eller nånstans under bilen då man släpper lite på gasen samt då man ger gaspådrag igen. Sen låter det lite svagt som om man hade obalans från däcken...
    Tacksam för tips.
    Men Passat Syncro 1998 har Torsen, inte visko.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin