Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1
    VWR18
    Gäst

    Saknar gnista vid uppstarts försök!!!

    Har fått problem vid uppstarten av min mk2:a med 1.8t 20v. Bilen har orginalsprut från en Golf IV GTI och hoppas att någon kan svara på dessa frågor:

    1) Om nu tändmodulen/förstärkaren skulle vara trasig, kommer det ingen gnista alls då?

    2) Har fått byta databoxen till en med samma benämning efter att min dotter haft lite roligt med den gamla
    Om den nya boxen inte är ingift med systemet kan det vara orsak att det inte funkar, har för mig att stöldskyddet går in och klipper typ efter 10sek?!

    3) Saknar altitudgivaren/ atmosfärtrycksgivaren kan den ha något med det hela att göra?

    Tacksam för svar.....

  2. #2
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    antar att boxen måste passa med startspärren. stöldskyddet klipper nästan direkt på min mk2 20v, hinner bara precis tända på en cylinder typ.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #3
    VWR18
    Gäst
    Jag får ingen gnista på någon av tändspolarna, inte ens under en kort stund!

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Elvas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lenny Stålhammar
    Medlemsnr
    2700
    Ort
    Hammenhög
    Inlägg
    65
    Du känner ingen med VAG-COM? Tror nog att det är den lättaste metoden o komma fram till vad som är galet.

    Sen vill jag minnas att den tänder bara till på första försöket om man har fel styrbox. Hur länge man behöver vänta till nästa försök är jag inte säker på, om den överhuvudtaget tänder igen.

  5. #5
    Roger T
    Gäst
    Vid byte av motorstyrdon i en golf IV så behöver man anpassa m-styrdonet till kombiinstrumentet. Ev behöver styrdonet kodas för fyra cylindrar och Europeisk moddel?.
    Enklaste sättet är att koppla in en dator om kontat för det finns kvar.

  6. #6
    VWR18
    Gäst
    Om jag inte är helt ute och cycklar så borde den nya boxen släppa igenom spänning till tändspolarna oavsätt om den är kodad eller inte, imobilizern/stöldskyddet slår inte av direkt.
    Bytte styrdon på min svågers Passat 1.8t med samma siffror, den starta gick några sekunder innan det klippte, stängde man av tändningen och prova igen så funkade lika länge. Kan kanske vara olika mellan olika boxar?

  7. #7
    VWR18
    Gäst
    Har fått tecken till liv, fick lura systemet med att koppla på gamla styrdonet innan jag starta med nya. Klipper däremot väldigt fort som sagt.

    Någon som vet ifall att det går att löda i det gamla stöldskyddet i den nya boxen och på så sätt inte behöva koda om?????

  8. #8
    VWR18
    Gäst
    Vore väldigt tacksam ifall någon kunde svara på om det går på något sätt att flytta över stöldskyddet/ immobilizer från en databox till en annan, givetvis så har boxarna samma boschnummer!

  9. #9
    foffa2002
    Gäst
    Hur gick det ?


    Behöver jag kolla vilken krets du ska löda om för imoben ?

  10. #10
    VWR18
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av foffa2002 Visa inlägg
    Hur gick det ?


    Behöver jag kolla vilken krets du ska löda om för imoben ?
    Robban på Nordic är på plats på måndag morgon, vore snällt om du kunde dubbel kolla vilken utav dom två vi pratade om som va den aktuella!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin