Sidan 1 av 22 123411 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 422
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359

    Sagan om Corradon Vr6 1992 *På G att åter uppstå...*

    Allt börja för länge länge sedan...hela vägen tillbaka i 2002 köpte jag en Röd Corrado VR6 som vi hade haft inne på jobbet titt som tätt för den vägrar starta lite då och då...vid denna tid tyckte jag den var skitful..märklig form och jätte hög (Ägde en MK1 Golf just då) men motorn blev man kär i=)

    När bilen var tillbaka för tredje gången för samma fel (Fanns liksom inget fel på den för den starta och gick alltid när vi fick den) så fastna en idé i mitt huvud..."man kanske skulle kolla om den var till salu..."

    55000kr senare hade jag köpt en röd Corre med krock skador (Märken på bakfångaren) och som ibland inte funka...strålande tyckte jag iaf=)




    Bilen såg ut som skit...helt ofattbart att man kan göra så mot en Corre..

    Nu började det roliga...börja med att en kompis (B.C) fick syn på regbeviset och såg att det var flyttgods från USA =)=) Alla som vet nåt om nånting vet att flyttgods rockar=)

    Idéer börja rulla i mitt huvud...RS front , kjolar , motor och sänkning....Som tur va hade jag varken pengar eller diseplin(?) att genomföra mina idiot idéer (Inget illa till er med dessa saker).

    Bilen hamnade till slut i mitt garage och jag rev hela bilen..motor , fram och bakvagn , hjul upphängning bromsar mm...där stod den och mitt liv snurra på och inte mkt hände (Köpte Kompressorn lite spontant bara för att jag inte skulle supa bort slantarna)...tills vi börjar närma oss 2005...nyss hemkommen från Norge och med lite trevliga pengar på fickan så köpte jag det sista som jag inte hade haft råd med (Koni coils mm) och jag bulta ihop bilen så att den var klar lagom till BugRun 2005 (Bild tagen nån vecka innan) :




    Så...livet lekte för Lars och hans Röda Corrado...myste runt och var nöjd (om man bortser från vissa probs) och hade riktigt kul med den =)

    Efter Bugrun och lite av sommaren så kände jag hoppet glida...det var liksom inte kul längre...hade en C`G60 ett tag men det var inte kul heller...Jag ville ju så mkt mer!!

    Så...en lätt trip till Mallis med 2 polare för sol och bad och en mkt efter längtad semester börja tankarna rulla...bilen skulle säljas och en Hoj skulle köpas (MC)...var eld och lågor och jätte glad för att jag skulle köra ihjäl mig...detta höll i sig tills jag var mkt bakis och ville läsa nåt som inte var skrivet på spanska (Kan beställa öl vid nödfall) och hitta Preformance VW (Uk) på en hylla...med en Corrado VR6 på framsidan...den var snygg..riktigt snygg..."EN SÅN SKA JAG HA!!" utbrast jag...inte sent efter hemkomst börja vi om från ruta ett...rev hela bilen igen..först lite (Fegis) och sen tog hela helvetet vid...Bilen var plåtren..inte ens kablar (Bortsett från dom i bilen) var kvar...Här skulle bytas färg..."GRÖN ska den va!!..." sa en mkt nöjd Lars...kort därefter skickades den idén ut genom fönstret...Jag ska ha en bajs brun bil!!

    Snacka om alla så ut som fågel holkar...men jag stod på mig och fick ca 3 veckor innan BugRun (Ni märker att detta är min start för säsongen år efter år..) tillbaka bilen från http://www.hogdalensbil.se/ och paniken var ett faktum...orkar knappt tänka på vad jag lyckades med på 3 veckor men klar blev den..med vissa små undantag men hellre på gatan än i garaget pga små saker..

    Hos lackaren:




    Hade skitkul på Bugrun även detta år och njöt mer än nånsin av min bil...vann tom pris med den! Cleanast bil på GASA summer meet 2...mkt nöjd och förvånad!!


    Så...detta hur bilen ser ut numera:





    Så...nybliven Pappa och allmänt slut så ska det göras lite mys pys med bilen...Intercooler och lite andra små tweeks ska dit innan sommaren 2008 ...jo ni läste rätt...inget gjort tills i år bortsett från ny huvud enhet och en chassi inställning (http://i171.photobucket.com/albums/u...r/DSC00152.jpg) Man måste ha tålamod=)


    Så...nu vet ni typ allt...finns saker jag missat och/eller inte orkat skriva..men en sak står kvar..att ha en bil och speciellt en VW är kul...riktigt kul=)=)

    Så tack ska ni ha för att man får inspration och man får vädra idéer mm här...ROCK ON!!
    Senast redigerad av Mini_me den 2015-10-17 klockan 15:58.

  2. #2
    Holmgren
    Gäst
    Kul läsning.
    Har sett den en gång innan men den är riktigt fin.
    MYCKET fin färg. Kul att sticka ut från mängden sedan är dom där BBS RS fälgarna extremt fina till bilen.
    En bil helt i min smak!!!
    Lycka till i fortsättningen.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jan Axelsson
    Medlemsnr
    2588
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 520
    Trevlig läsning!

    Helt klart får denna bilen mycket mer poäng än "The Ark")
    Grattis till ett fint bygge!

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Tackar=) Jo tanken är ju att jag ska får mer stil på hur allt ser ut...ska gömmas lite kablar och byggas lite i bakluckan och så ska vi klart ha en intercooler=) men tid är numera dyrbart men finns det en vilja så...=)=)

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Mycket vacker och stilren Corrado. En riktig 6-bomb!

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644
    Som jag sa på BugRun förra året, bajsbrun metallic är helrätt på den bilen!
    Snart är det dags att ta "pappaledigt" och åka till BugRun !

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Mmmm den är sååå läcker.
    Ännu snyggare live i solen än på bild!

  8. #8

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Här skulle bytas färg..."GRÖN ska den va!!..." sa en mkt nöjd Lars...kort därefter skickades den idén ut genom fönstret...Jag ska ha en bajs brun bil!!
    Snacka om skön inställning! =)
    Blev en väldigt fin bajsbrun bil iaf. ;-)

  9. #9
    Kelso
    Gäst
    Riktigt fin är den! Funderade bara på en sak. Sidoblinkersarna...har du satt dit den på skärmen själv eller satt den där när du köpte? Har hört att vissa varit tvugna att montera blinkers i skärmen även fast det sitter i kofångaren med, när dom reggat US-Corrado i sverige. Jag däremot slapp det. Fattar inte varför...men jag är väldigt glad för det :P

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Citat Ursprungligen postat av Kelso Visa inlägg
    Riktigt fin är den! Funderade bara på en sak. Sidoblinkersarna...har du satt dit den på skärmen själv eller satt den där när du köpte? Har hört att vissa varit tvugna att montera blinkers i skärmen även fast det sitter i kofångaren med, när dom reggat US-Corrado i sverige. Jag däremot slapp det. Fattar inte varför...men jag är väldigt glad för det :P

    Satt blinkers på skärmarna när jag köpte bilen...kan inte utala mig om tidigare ägare.Men sen har jag bytt hålet så jag kan ha Audi A4/A6 blinkers...som Golf mk4 fast mindre=)

    Men det som sitter på fångaren är ju inga blinkers...det är P-ljus.

  11. #11
    Kelso
    Gäst
    aha. då är det bara jag som har mina blinkers där kanske? Kanske är VW som drog om elen lite. Min skulle gått till USA men stod 1½ år på lager i tyskland innan den såldes i sitt hemland istället.

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Bilen ställs på nu på måndag....=) ska även bessas i nästa vecka!!*håller tummarna*

  13. #13
    GTIPower
    Gäst
    Trevlig läsning och en mkt fin bil! Hoppas vi får se den på Bug Run i år!

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Citat Ursprungligen postat av GTIPower Visa inlägg
    Trevlig läsning och en mkt fin bil! Hoppas vi får se den på Bug Run i år!


    Öf cürse=)

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359

    Update!

    Jaha! Då har man fått fanskapet att gå som den ska...var liite orolig där ett tag men jag radera 14 felkoder så var saken biff igen=)

    Har idag börnat lite (diff e mums) Se bild:




    Dumpat ut all olja och den hänger på lyften och droppar över helgen...här ska det göras ordentligt=)




    Och så lite skön sång=)=) Krank it up!!




    Återkommer på måndag för mer info...

  16. #16
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    razers avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Johan Wing
    Medlemsnr
    3178
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    924
    mmm, quaife =) (tror jag?)

    Ser bra ut det där, tycker du har fått till detaljerna riktigt bra!

    Känner igen läget, min bil står på lyften efter sportkat-montering och "vårservice".
    /Johan - Tidigare Jetta GT 16v
    VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Citat Ursprungligen postat av razer Visa inlägg
    mmm, quaife =) (tror jag?)

    Ser bra ut det där, tycker du har fått till detaljerna riktigt bra!

    Känner igen läget, min bil står på lyften efter sportkat-montering och "vårservice".

    Nope...Peloquin=)

    Mkt att göra på måndag (tror jag) Bessa bilen och fixa en ny tattoo om man inte är döds sjuk=)

  18. #18
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    razers avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Johan Wing
    Medlemsnr
    3178
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    924
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Nope...Peloquin=)

    Mkt att göra på måndag (tror jag) Bessa bilen och fixa en ny tattoo om man inte är döds sjuk=)
    ah, same same, but different då

    Lycka till med bes. jag har också kvar den biten...
    /Johan - Tidigare Jetta GT 16v
    VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

  19. #19

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Lite bilder..

    Motor 2002:




    Motor 2006->



    Diff:



    Thats all 4 now folks...=)

  20. #20
    Freddan
    Gäst
    Snyggt bygge. Vad heter kompressorkittet?

Liknande ämnen

  1. koda om 0 läget? Golf 5 sen 2008a
    Av lundqvistarn i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-01, 00:28
  2. Letar efter Tråd om vr6 i en mk1
    Av mrpipen i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-15, 14:17
  3. Frågor om Golf VR6
    Av Rocko i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-26, 23:54
  4. Silikon corradon del III
    Av Youngblood i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 22:49
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 13:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin