Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790

    Polo 1,6 turbo -96

    motorn är en 1,6i 8v. som är komp sänkt från 9,5:1 till 8,5:1 genom avsvarvade kolvar.
    I övrigt orginal..
    Hela motorn är renoverad,
    Sitter även en helt fabriks ny topp på bilen,
    turbon är en KKK K03 016A som jag anser vara lagom stor, för meningen med bygget är inte 300Hk utan mer körbar å lite roligare bil, 75Hk orginal, kommer lägga mig runt 110-130hk max,
    Ic kommer från opel calibra turbo, sitter jämte vattenkylaren, som är framflyttad ca 10cm för att ge rum och inte sitta så nära turbon och downpipen, kylfläkten är oxo framflyttad lika mycket, 13 raders oljekylare,
    Soppa levereras av ett Pic5 som aktiveras av en tryckkontakt som är monterad i insuget och justerad till 0,1bar, funkerar över förväntan, lyfte toppen å kollade så allt stod rätt till, å allt såg helt perfäkt ut, stiften var normala å inga spiknings tändenser varken i kolvarna eller i toppen,
    Så det var kul å se,

    Svarta siliconslangar kommer från GIKturbo, Tryckrören ska lackas i bilen färg.

    Sen har jag tillvärkat en täckplåt som täcker insuget å alla kablar då luftfiltret sitter där orginal och täcker allt, så det var inte så fint utan nånting, så det fick bli en plåt där,, även den ska lackas lika så ventilkåpan..

    även gjort en värmeplåt över grenröret å turbon,,

    Alla olje och vatten slangar till turbon och oljekylaren är pressade stålomspunna slangar

    Fick ändra om ett motorfästet för att få plats med nytt luftfilter, det är ju inte så gått om plats i motor utrymmet på polon =)

    Ny huv med GSI gälar i kommer lackas å monteras så snart jag har tid, för att släppa ut lite värme..


    Här fins bilder och mer info http://www.wiri.se
    http://www.garaget.org/?car=7012

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    --------------------------------------------------------------------------------

    var ute å körde med G-techen idag.
    körde 6st 0-100 tider för att ta ett snitt,
    första var mer ett täst på start varv den gick på 8,29
    sen fick jag 7,76 7,85 7,74 7,97 7,69,
    = en snitt sid på 7,883 så säg 7,9 sek
    å det är rätt bra mot orginal,

    tävlade även mot en kompis som har en calibra 8v 115hk å 170Nm
    hadde själv en kadett med den motorn å den drog jag polarens golf 16V -86 med ny renoverad motorn med så dom går rätt bra,

    vi startade på 2,n sen när han gasade fälde jag på, han körde ifrån lite lite innan jag fick i 3,n då drog jag honnom rätt lätt ändå,
    så jag är mycket nöjd med dur bilen går nu, så nu ska jag inte skruva upp laddrycket mer, det är bara onödigt,
    laddar 0,65bar nu,

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin