Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Ola Sandqvist
    Ort
    Bollnäs
    Inlägg
    98

    "Hackande startmotor"

    Hej på er.
    Är det någon av er som kan förklara för mig vad somkan vara fel när det låter som startmotorn "kör" fast.

    Det hela började efter ett kopplingsbyte.
    När man skall starta bilen så 8ggr av 10 så "hugger" startmotorn fast och man får ta omtag och då snurrar den utan problem. Bilen är en gti-83 med 1,8l motor.

    När jag bytte koppling så var det centrerins don med så att den borde sitta i centrum.

    Kan det vara t-låset som är dåligt?

    Vet att det finns väldigt kunniga killar här på forumet ochhoppas att det finns någon med en lösning på detta problem.

    Har även ett annat problem och det är att den går bara på tomgång allt som oftast och ibland kan den varva ut hur bra som helst för att ett par kilometer senare endast gå på tomgång igen.

    Har prat att byta t-spole men då vill den inte starta överhuvud taget, likadant om jag byter ut några andra t-delar. Den vägrar startamen sätter jag tillbaka dom gamla delarna så startar bilen. Varför??

    Borde väl gå att byta t-spole eller hallgivare utan dessa problem?!!
    Har pratat med bilmetro (vw-handlaren här) om detta men dom har ingen lösning på detta.

    Är det någon här som kan bräcka bilmetro och har en lösning på problemet?

    Tackar på förhand
    Mulle meck

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Hallberg
    Medlemsnr
    3899
    Ort
    Teckomatorp
    Inlägg
    456
    Gällande startmotorn så gjorde min Caddy likadant innan. Felet var taskig jordning mellan motorblocket och batteriets minuspol.

    Innan jag hittade felet så föreslog en mekaniker att jag skulle kolla tändningsinställningen. Tydligen så kan det hända att startmotorn inte orkar dra runt motorn om den tänder för tidigt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin