Sidan 12 av 13 FörstaFörsta ... 2910111213 SistaSista
Resultat 221 till 240 av 248
  1. #221

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Så då var bänk/mappning bokad var o köpte spridare för dom gamle räckte inte till o nu ska den bli Miljövänlig med ska köra den på ren E85 så på fredag får man se om den överlever några timmar i bänken

  2. #222

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Ja då bär det av imorgon för Mappning av bilen har gått igenom bilen allt man kan komma på o dubbelt kollat allt så får man se hur det slutar .. första gången som den ska få sitta i bänk

  3. #223

    Reg.datum
    okt 2012
    Namn
    Nicholas Sävenlid
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    229
    Vilket mätområde har du på luftmasse mätaren?
    Med tanke på att du ökade på spridarna.

    Skickat från galaxy note 3, kungen av alla smartphones

  4. #224

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Har inte någon luftmasse mätare .. Kör med Vems insprut

  5. #225

    Reg.datum
    okt 2012
    Namn
    Nicholas Sävenlid
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    229
    Jag vet inget om det sprutet, men ska läsa på.

    Man kan ju veta flödet genom kunskap om volumetric efficiency och lite andra parametrar, så det är möjligt att det är så den funkar.

    Är själv en anhängare av teorin att man kan leva utan LMM.

  6. #226

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Jaha då har man varit i väg o kört bilen i dynapack allt såg jätte bra ut hade lite små problem med en kyl fläkt som sluta funka o tomgång som hade lite eget liv :? sen skulle vi koppla in laddtryck styrning så skulle vi få rätt på det.. vi blev inte riktigt kloka på inställningar så den ville vandra på trycket.. så skulle vi köra ett nytt pull så tyckte vi det lätt konstigt.. så kolla vi jo tyvärr så banka det i motorn :thumbdown: så hem o rev lite för att se.. jo ett vev lager som har gått.. vet inte riktigt varför tror att det har varit fel lager spel .. ska mätta o kolla .. Men veven får slippas o se om det går att rädda vevstaken

  7. #227
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    VR6_Linuss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Linus Henriksson
    Medlemsnr
    2727
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    258
    Tråkigt när sånt händer! Motorn har inte fått för mycket soppa nu när du bytade spridare? Risken är att du fått ner soppa i oljan. Luktade oljan soppa(E85?)?
    Golf 1 L 75, Golf 3 1.8T 92, Bora V6 01

  8. #228

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Ja det är ju tyvärr det Var o lämna veven o vevstaken o när vi stod o titta på Veven så hitta vi felet den har spruckit så Axeltappen som Vevstaken sitter på har en sprick längs med axlen så var bara leta ut upp ny vev så jag hittat ett block med vev o stakar o kolvar .. Och det bästa var är var i samma by sån var nära o hämta det .. så har beställt nya lager så imorgon ska blocket o vev o lager lämnas så får det upp mätt sen är det bara hoppas att vev staken går att fixa sen är det bara sätta ihop det sen

  9. #229

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Ja då har det hänt lite i garaget men tyvärr inte något på mk1 har lagt pengar o tid på att få ihop en av bilarna så man kan glida lite i sommar så Mk2 har fått all kärlek var o hämta hem block o vevaxel i måndags från uppmätning o balansering av axlen o fick mina vevstakar med så nu har jag börjat att sätta ihop motorn igen ... Så just för stunden så väntar jag på delar från lack sen ska motorn o lådan i bilen igen så blir uppstart inom det närmaste som det ser ut
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

  10. #230

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Ja det varit lite dött här .. Har hänt lite med bilen... den har rullat på några små träffar sen åkte jag på tyskbils träff o så nu i helgen så var jag ner sväng på Vallåkra o bilen bara rullar.. allt funkar än .. skulle behövas mappas bättre men får bli nästa år Ska snart dra igång Mk1 bygget igen .. Men för tillfället så händer det inte så mycket.. Ny opererad hand så är sjukskriven igen några bilder på bilen som det står just nu




  11. #231

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Roligt med så många som skriver o gillar det man gör

  12. #232
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av vr6_mannen Visa inlägg
    Roligt med så många som skriver o gillar det man gör
    Jag följer tråden och gillar det du gör!
    Har dock inte så mycket mer att tillägga eller fråga om, så kör på ;-)
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  13. #233
    Diesel_wiseby
    Gäst
    Följt denna bil i många år nu. Första gången jag såg den på nätet var nog 2008? Hur länge har du hållit på nu?
    En av anledningarna jag börja bygga min egna mk2

  14. #234

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Okej jo men ändå roligt att höra folks ide eller tips eller bara allmänt undra varför man gör så lite så att man kolla många andra trådar o där skriver folk som bara den.. Ja jag har haft den i 10 år tid nu o hållt på o bygga alla år på den..

  15. #235

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Hej snart dax o börja fixa till bilen in för Mappning ska byta låda.. Kört på tdi lådan men blev inte alls glad över den utväxlingen så ska i med sån jag har haft innan Men varje gång man byt låda så har man tänk man skulle haft en Motorok men inte fixa det.. Men nu så Byggde ihop en i helgen.. blev sväng i blästerskåpet sen ska bara iväg på elförzinknning Sen blir det turbo byte med kommer slutat av veckan . så av med grenröret o borra om fläsen för den stämmer inte
    Namn:  10393691_956681404362645_4178954861254069382_n.jpg
Visningar: 668
Storlek:  99.1 KBNamn:  10690149_956680824362703_251154130142838493_n.jpg
Visningar: 604
Storlek:  110.9 KB

  16. #236

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    looking good sir

  17. #237
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Blev ju snyggare än en köpes den motorbalken!
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  18. #238

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Tackar Ja tid man la på byggen den så varit billigare kanske o köpa en men då är det som allt annat idag Kina .. Och jag har lite mot saker som glappar o är allmänt dåligt passform :P Ja jag ska försöka hinna ta ner grenröret o lådan innan jag ska opera handen igen hade nästan glömt bort det ...

  19. #239

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Hämta ut min Nya turbo i fredes trodde skulle var bara till borra om flänsen men funderat fram o tillbaka o det blir att bygga nytt grenrör o allt runt om kring Skicka iväg en grenrörs packning så ska få flänsar utskurna .. Så får ta o köpa på mig en hög med rör böjar o så låta fantasin flöda :P Men tyvärr så hinner jag inte bli klar innan jag ska bli opererad ..

  20. #240

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Har hänt lite med bilen fick min Flänsar till toppen laserskurna så dom kom här om dagen så var bara att börja på grenrörs bygget så det som är kvar är försöka se om kan få ditt anslutningar till tempgivare med...










    Vad tycker folket om det ???

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin