Sidan 1 av 13 123411 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 248
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605

    Vw Golf MkII Turbo 2015 Turbo byte o nytt Grenrör :)

    tjena tänkte ta och lägga ut en lite tråd på mitt Golf bygge.... en bil som man har hållt på med i tre år.... men till sommaren så ska den va klar så.
    lite bilder
    En bild på mitt grenrör och turbon... som är en Garret Gt40

    Ny målad fram vagn med Power flex bussning

    Turbo och ms sprutet

    Fick hem mina saker från galvaren.... som nytt
    Senast redigerad av vr6_mannen den 2015-03-02 klockan 20:54.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Det var ingen lite turbo direkt =) kan bli kul att föja... Gärna mer bilder på resten av bilen om du har!

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Hagel
    Medlemsnr
    391
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 408
    Ser mkt bra ut.
    Snacka om ormbo till grenrör.

    Hoppas att bilen tål den effekt den kommer att få utstå för.hehehehe.....

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Oskarsson
    Ort
    Sölvesborg
    Inlägg
    395
    härligt med fler projekt i närheten vad/vem är galvaren?

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    ja jag slänger upp par bilder till så...
    ja det kan man ju säga.... men när man ska ha en sån snurra på en 8v så blir det trångt bak motor så det blev som det blev... ja det ända som jag vet inte kommer hålla är lådan.... ja jag skicka med det på jobbet så det har varit i lanskrona så....


    Ny blästra broms ok och ok hållare

    Efter åt med lite färg

    En bild i sommar bilen på hjul efter 2 och halv års byggande

    En bilder hur det ser ut... men det är inte det insuget som jag ska ha... har byggt ett nytt nu så... med trattar så

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    några bilder till på bygget

    Visa hur stor Ic var innan jag dela den.... det är kylaren som är framför så

    Hade lite tide över på jobbet... så jag byggde ett stativ till dator... bra att ha sen när man ska mappa den

    Ska ju köra med vajire låda såfick ju byta spakställa.... så när man var igång så flytta jag upp det i bilen... mer plats till avgasystemet

    En bild tidigt i sommars innan jag fick mina axel tappa bak

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Jäklar va ja funderade hur högt turbon skulle hamna =)
    Men de vart ju inte alls så fel som ja trodde.

    GIGANTISK TURBO på den lilla motorn.
    Moahahaaaa , det kommer bli fräck de där.

    Ser ut som ett kul projekt!

    MEN???
    Var ska du få ut avgaset???
    Blir trååångt med den dimensionen?

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    nej det är lungt med plats på nästan alla håll så... men det är lite trångt till bromservon... men byggde en värme plåt där så... ja alla säger det... men det är många som kör sån på 2 liter 8v motor så... kanske vag motor men ändå... man måste våga prova.....ja det är det med så... bara att man är så någa att det tar tid... vet ej vad det blir.. tror det blir typ 3.5tum... typ en bit ner sen 3 eller 2.5 tum den sista bitten... får sen när man kommer ditt...

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Carlsson
    Medlemsnr
    5389
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    875
    Spelar ingen roll OM den inte kommer gå fort alls, för den e ju bara såå cool!!
    Skulle vilja se en Tjänsteman på Bilprovningen när han öppnar huven

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    ja det hade jag med... stor plån bok... men det blir att man tar bort turbo när det är dags för det så.... blir nog att bygga en adapter mellan grenrör och avgas så...

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av vr6_mannen Visa inlägg
    ja det hade jag med... stor plån bok... men det blir att man tar bort turbo när det är dags för det så.... blir nog att bygga en adapter mellan grenrör och avgas så...
    HAHAAA skulle vilja se minen på SBP-mannen när han med blicken söker vägen på avgasdragningen med adaptern där =)
    Ska det se ut så här orginal =)

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Trevligt bygge de här Riktigt fint blir det!

    Lite konstig grenrörsbygge, men vad gör man om grenrör/insug sitter på samma sida och man vill ha mkt effekt!!

    Du skulle skaffat dig en 16v motor o byggt på eller en 8v x-flow

    Lycka till med bygget...

    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    HAHAAA skulle vilja se minen på SBP-mannen när han med blicken söker vägen på avgasdragningen med adaptern där =)
    Ska det se ut så här orginal =)
    Hehe när jag åkte in sa dom bara:

    Bes mannen: Oj det där var en stor turbo, hur mkt effekt har du i den här då?
    Jag svarar: Det räcker väl till och flina lite
    Bes mannen: Hehe okeey..

    Kan säga att han tog sig ett extra varv runt bes. hallen och tyckte de var riktigt roligt bygge Men iofs är min bes med turbo och allt hehe!

  13. #13
    onk
    Gäst
    Fin färg på karossen där.. Va ska du köra med för stötfångare, skärmbreddare, hjul osv osv?

    Har även en lite tanke om grenröret.. Borde det inte resultera i enorm turbolagg med så långa rör, menar avgaserna måste ju ta sig en bra bit innan dom kommer till den ganska rejäla pumpen som i sig borde resultera i ganska mkt lagg?

    Eller har jag inte alla kebaber i bröden som tänker i dom banorna?
    Senast redigerad av onk den 2007-12-11 klockan 02:33. Anledning: felstavning ab..

  14. #14
    JWO
    Gäst
    Häftigt projekt, detta kommer jag följa med spänning!

  15. #15

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Jäkla koolt projekt, jag gillade färgen på din bil!

    Ska du göra någon hållare till turbon? den såg ganska tung ut...

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    ja man får ta veck det när den ska regas men sen får jag se vad jag gör... ja det vet jag inte om jag vill hålla med om med lagg... för wrc bilarna har det med typ så ... men dom har nog lagt ner lite mer pengar på utveckling... vi får se... det är som jag säger... man måste prova för att se.. annars får man bygga ett nytt grnrör.... ja man skulle byggt om den så mycket så det hade gått att rega med turbo... ja färge blev bra... egen fix så... det blir dom stora kofångarna sen dom korte breddarna bak... lite inne på om man ska ha typ g60 kitte... senare fråga... det blir kanske eller ska man säga sugen på antligen bbs fälgar eller bredda plåt fälgar-...

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    tänkte ta och updater lite... efter helgen som har varit så har det hänt lite... fick ditt mitt spaktställ.... sen är alla bromrör byta... eller ska man säga ditt satta .. det blev några timmar av det kapa och kona rör... rätt så skoj att det går på rätt håll... sen fixa jag lite med alla kablar till sprutet och mätar i motor rummet.... ska fixa bilder på det imorgon så....

  18. #18
    Ezcobar
    Gäst
    Skit häftigt att se när det växer fram ett odjur i skåne. Hoppas du blir klar till sommaren så kanske vi möts på våra skånska vägar !!!

  19. #19
    russellx2
    Gäst
    Härlig färg du har på bilen, ser säkert ännu bättre ut live.
    Lycka till med bilen!

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    japp det är det som är tanken att man ska bli klar till sommaren... men tiden går fort så.... men det mästa eller ska man säga det största jobbet är ju gjort så.... japp färgen passar bra... men den måste ses live och i sol ljuse.... får ta och fixa lite bilder på den så....

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin