Sidan 5 av 13 FörstaFörsta ... 2345678 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 248
  1. #81

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    ja då har man lagt några timmar i garaget denna helgen med.... börja på mitt nya insug till bilen ... blev nästan klart så skulle gasen ta slut till svetsen.... lite halv dåliga bilder tog med mobilen så får hålla ut med det så länge





  2. #82

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605

    [img]

    [/img]

  3. #83

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Du är möjligtvis inte intresserad av en Crossflowtopp till ditt bygge!?

    Har en över som ska säljas, grenrör och övrigt passar från den vanliga toppen.
    Bara byta fläns på ditt nya fina insug så passar det framåt istället : )

    Den behövs portas för att få ut bra med mos men inget är omöjligt.
    Portade Golf666 topp i vintras och han får ut närmare 400hk ur sin 1,8l

  4. #84

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    ja jag hade lite tänkar på att kör på en sån topp men sen vet man inte vad dom på bes säger.... sen vet man inte hur mycket mer man plockar på en sån topp vs vanlig 8v topp... ja jag har tänkt till nästa år ska man upp till 400 hk om inte över hehhe får se--

  5. #85

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av vr6_mannen Visa inlägg
    ja jag hade lite tänkar på att kör på en sån topp men sen vet man inte vad dom på bes säger.... sen vet man inte hur mycket mer man plockar på en sån topp vs vanlig 8v topp... ja jag har tänkt till nästa år ska man upp till 400 hk om inte över hehhe får se--
    Ta och kolla Tobbe (Golf666) och hans bygge.
    Det sitter "crossflowtopp" på hans motor numer.

  6. #86

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    jo jag har titta lite på hans... har han inte kvar sin hemsida ... hittar inget när man söker... men hur mycket mer klara man att plocka på dom då

  7. #87

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Fråga är ett bra sätt =)
    Tobbe är helschysst och svara säkert på frågor.

    Maila eller ring!

  8. #88

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    ja då har man hållt på lite igår kväll o idag med mitt nya insug nästa helt klart ska bara svarva en fläns till spjället och svetsa det .. sen ska det upp i fräsen och plana av flänsen mot toppen




  9. #89

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605


    allt för idag ska in och prov det imorgon och se så spjället inte kommer att ta i

  10. #90

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Snyggt jobbat.
    Blir ju lite bättre än ett orginalinsug =)

    Gör du allt jobb själv?

  11. #91

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    ja det hoppas jag på... jag ´körde med ett egen byggte i år med men det var så svårt att skruva ditt och av så... japp jag har gjort det mästa på bilen själv så... då får man det som man vill ha det

  12. #92

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Tobbe G svarar nog gärna på frågor om sin maskin om du frågar.
    Angående hans hemsidan så vart det visst nåt strul förut...

    Med crossflow-topp är får man framför allt bättre gas-flöde genom toppen och för det andra så får man mer plats för utformning av gernrör/insug och sen skiljer du på varm och kall sida på motorn vilket hindrar värme spridning mellan avgas & insug.

    Mer flöde får du såklart genom att porta toppen på rätt sätt, bara kolla med nån rallyåkare.

  13. #93

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Hej hej

    Har kikat lite på detta bygge förut och tänkt, killen skulle juh haft en x-flow topp istället!
    Det förenklar en hel del vill jag säga
    Inte minst för turbo monteringen.. hehe!

    Och ang. min hemsida så har jag lessnat på att hela tiden få byta server..
    Så jag har lagt de på is tills vidare, till ork och lust faller pÅ!
    Nu när bilen börjar bli rättså som jag vill ha den så händer inte så mkt iaf, gå in på min sida på garaget istället.. (står i min signatur)!
    Kanske inte finns så mkt bilder på just allting som man hade på hemsidan men iaf lite!

    Och som Norpan säger, så blir de en jäkla skillnad med rätt portning och flödet blir juh ett helt annat osv.. Mest fördelar
    Enda nackdelen är väl att man får bygga om hälften av allt man redan har om man kört med vanlig 8v topp förut haha!
    Men de var de lätt värt när man ser på de så här i efterhand...

    Lycka till i fortsättningen!!

  14. #94

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Citat Ursprungligen postat av golf666 Visa inlägg
    Hej hej

    Har kikat lite på detta bygge förut och tänkt, killen skulle juh haft en x-flow topp istället!
    Det förenklar en hel del vill jag säga
    Inte minst för turbo monteringen.. hehe!

    Och ang. min hemsida så har jag lessnat på att hela tiden få byta server..
    Så jag har lagt de på is tills vidare, till ork och lust faller pÅ!
    Nu när bilen börjar bli rättså som jag vill ha den så händer inte så mkt iaf, gå in på min sida på garaget istället.. (står i min signatur)!
    Kanske inte finns så mkt bilder på just allting som man hade på hemsidan men iaf lite!

    Och som Norpan säger, så blir de en jäkla skillnad med rätt portning och flödet blir juh ett helt annat osv.. Mest fördelar
    Enda nackdelen är väl att man får bygga om hälften av allt man redan har om man kört med vanlig 8v topp förut haha!
    Men de var de lätt värt när man ser på de så här i efterhand...

    Lycka till i fortsättningen!!

    Japp man tackar.. jo det hade ju gjort det då kunne man haft turbo typ som du har... men sen är jag bara lite så när man ska bes bilen och den är lite nyare en din är .. så vet man inte vad dom kanske säger... kanske man åker på motor byte och då ska ju allt som har varit där från början ditt igen så.. oki nej för jag leta efter din sida så var mycket bra och roliga saker där så..
    jo men denna topppen är bra portad med så .. hade varit roligt att veta skillnaden.. sen är jag lite att jag vill kör med vanlig 8v topp med.. ja jag hade fått bygga ett nytt insug igen då.. sen kanske ett nytt grenrör så man hade fått turbo bättre... sen alla rör och slangar.. det funkar bra som det gjorde...
    jo man är ju alltid efter koll så.. kan ju säga att det har spårat ut lite under dom här 4 åren så... men vad kör du med för kam i den tänkte jag ska byta den i vinter så..

  15. #95

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    ja då var insuget klart så långt att det är färdigt svetsat... ska bara ta med det till jobbet en dag så jag kan planna av flänsen mot toppen och mot spjällhuset... för det slår sig allt tide än hur man gör.. sen är det bara lämna det till min lackern så han kan blåsa på lite färg på det... kommer bilder på det sen

  16. #96

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    ja då har man varit en runda i garaget idag fick lite gjort .. byggde om tryck röret från ic till det nya insuget fixa gas vajer hållar med sen börja jag på med att snygga upp el under instrumbrädan





  17. #97

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605




  18. #98

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605




  19. #99

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605




  20. #100
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Har du motorn stummt monterad för det ser lite tight ut mellan kammrem och tryckrör samma sak mellan spjälhuset och fjädertornet,

    Annars så tycker jag att den ser lagom kaxig ut med det stora turbot hehe.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin