Sidan 10 av 13 FörstaFörsta ... 78910111213 SistaSista
Resultat 181 till 200 av 248
  1. #181

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    tjo tänkte ta o väcka liv i min tråd igen.... har varit mycket sista tiden med hus renovering o massa andra saker ... Men nu ska det hända saker igen här ifjor blev mycket kört med bilen.. ändra lite små saker på mitt insug satte slangar mellan weber insugs delen o mitt plenum efter det så sluta det att spricka ... blev för mycket vibrator när motor sitter helt stumt i bilen... En låda gick med .. men det är inte helt ovanligt :hihi: Blev en runda upp till Mantop park med på Bug run .. Bilen funkar riktigt bra nu .. Vi mappa vidare på den så nu händer det verkligen saker Men så klart så ska det alltid hända något... Var ute o körde en dag vad händer inte då.. Jo ett vevstaks lager går... lagom glad blev man men rev lämna iväg vevstaken som lagret hade gått på o fick det till fixat .. sen hitta jag en annan vev axel som jag trodde skulle vara bra men nej då men Motor slip fixa den.. ihop med bilen o allt funka igen trodde jag ... men då hade olje pumpen fått stryk av lager rester .. så riva ner tråget o beställa ny pump bara för jag kör med en G60 motor så kosta ju pump dubbelt så mycket :thumbdown: .. i med ny pump allt funka... tänkte va gött då kan man köra o besikta bilen i år innan man ställer in den.. men nej då... skulle prova lite olika wg fjädra o se om man fick bättre grund ladddtryck... o så klart skulle det hända något ... Jo en ventil som gick av upp vid ventil knaster spåret .. aldrig sett eller hört... och när man kör med saker som ska vara gjort för sånt :thumbdown: Men mycket prata med återförsäljaren o prata med tillverkaren i Usa så fick jag Ventilerna Utbyta mot ny :thumbright: Blev nya ventilfjädra med för prat om att dom var för klena o därför ventilen hade gott i sönder.. Men jag hade tur för kolv o allt annat klara sig :thumbright: Så nu ska det byggas en helt ny topp men nya säten för ska i med 2mm större ventiler på både insug o avgas När man ändå har det ner plockat så ska det bytas kolv ringar med.. kört med dom i 3år så tänkte lika bra.. Får se om pengar räcker då vill jag byta Pumpar o spridare så man kan mappa vidare för som det är nu så kör jag på 92 procent på min 875cc spridare men jag måste göra något åt min bromsar med .. för par varv på Mantorp så försvann dom nästan helt .. men tror inte orginal Passat bromsar är gjort för min effekt Sen har jag byggt ett Vw motorsport Spakställ .. har viljat ha ett sånt länge men var inte sugen på gå o köpa ett så va gör man.. Jo man tillverkar ett .. sen när man var igång så blev det två Låter bilder tala för sig själv





















  2. #182

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605






  3. #183

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    varit lite dött här i tråden tänkte slänga upp lite bilder på vad som händer med bilen :-)










    [img]http://i239.photobucket.com/albums/ff242/vr6_mannen/20130706_073839.jpg[/img









  4. #184

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Hej å hå.
    Ingen liten update.

    Kul att se allt hantverk!

  5. #185

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    tackar ja jag tycker inte man har gjort så mycket som hade viljat :-( men när man har hus o sambo o hund så räcker inte tiden till allt :-(

  6. #186

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Hej var länge sen det var uppdatera här :-( Råkad ut för arbetsolycka på min semester råkade skada min hand sågade av tre fingra :-( så det blev inte så mycket gjort på bilen eller hus .. gått med gips o sen massa plåster på handen.. men nu är jag utan allt nu ska man bara återhämta sig :-) Men fick ihop det sista på bilen så jag boka tid o åkte o bes .. så nu står den i garaget Ny bes o klar för nästa år ... Se vad vinter bjuder på ska bygga om lite som det ser ut nu :-)

  7. #187

    Reg.datum
    feb 2013
    Namn
    Tobbe Hansson
    Medlemsnr
    5063
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    120
    Citat Ursprungligen postat av vr6_mannen Visa inlägg
    Hej var länge sen det var uppdatera här :-( Råkad ut för arbetsolycka på min semester råkade skada min hand sågade av tre fingra :-( så det blev inte så mycket gjort på bilen eller hus .. gått med gips o sen massa plåster på handen.. men nu är jag utan allt nu ska man bara återhämta sig :-) Men fick ihop det sista på bilen så jag boka tid o åkte o bes .. så nu står den i garaget Ny bes o klar för nästa år ... Se vad vinter bjuder på ska bygga om lite som det ser ut nu :-)
    Hoppla, det var tråkigt, men du verkar inte ledsen för det? Roligt att den gick igenom och är redo!

    Riktigt snyggt i övrigt!

  8. #188

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Ja det är ju inget man vill vara med om :-( snart varit sjukskriven i tre månader börja blir drygt :-( nja man var inte jätte glad över det men bara bita ihop o gå vidare o hoppas att den blir bättre :-) hundra bra kommer den nog aldrig bli ... Ja dom bruka bra skratta o tycke det är roligt bygge :-) Tackar

  9. #189

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Var rätt så dött på Bil fronten sista tiden.. bilen står inställ i garaget inväntar Våren Har börjat pillat på Min röda Mk1 lite nu Den står inställd och upp pallad så börja riva lite i den . Ska försöka snart börja på att göra vid rosten på den .. Sen gick jag o köpte en Lite sido projekt en gamla rem moped .. Får han något o göra när man går hemma o väntar på en operation av handen ... 5månade sen jag skada handen nu... Har lite funderingar på starta en facebook sida lite vad som händer i Garaget men kan inte komma på något bra namn

  10. #190

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Börjat lite smått o riva i Mk1 .. Rivit av framskärmar o länk armar o fjäderben .. sen ska det börjas med all rost.. Börja o köpa på mig allt i plåt väg till den.. sen bara svetsa upp det Bilder kommer

  11. #191

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Börjat att skrap Underredsmassa Det som är så roligt men går rätt så bra med varmluft Pistol o skrapa bort det .. Ska gå på där bak o Längs trösklarna så man hittar alla Punkt svetsar.







    Det blev lite av det :-) det är från båda hjulhusen




  12. #192

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Har hänt lite :-) Sen blir det Vaga o skrapa undertill o hjulhusen baktill .. fundera på om man ska ta bort Reservhjuls baljan får fundera på det lite bilder vad som hänt





  13. #193
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    vw-powers avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jimmie Trywall
    Medlemsnr
    4358
    Ort
    Tenhult
    Inlägg
    982
    jäklar vilket jobb du lägger ner =)
    Kul att se.

    tummen upp!!
    Gubb-Golf, plötsligt känns allt annat puckat

  14. #194
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Härligt slit!
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  15. #195

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Tackar Ja jag sitter o fundera lite hur man ska bygga bilen satt o googla lite på inredning delar skulle vilja ha Gti klädens men som jag tänkt nu så blir det golv mattor men inget mer . men den bilen blir där med värme kvar i man sakna det lite i min Turbo . Rivit lite mer i den . Har hittat 3 rost hål mer än det som jag redan visste om.. hitta ett vid bältes infästning höger bak . Så nästa steg sen blir att bygga en vaga o snurra den o skrap under o bak till sen åka på blästring

  16. #196
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av vr6_mannen Visa inlägg
    men som jag tänkt nu så blir det golv mattor men inget mer
    Jag bygger/renoverar mk2 16v, jag har tänkt liknande, två stolar, halvbur och orginal golvmatta.
    Inspiration från Nisses 16v
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  17. #197

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Okej ja jag tror att ska ha baksätet kvar som det ser ut nu för var lite mer roligt att man kan åka mer än en person i bilen men det är långt väg kvar så kan vända många gånger :-P

  18. #198

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Härligt med andra projekt.
    Har du skrivit vad för motor det blir i ettan?

  19. #199

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Ja det är fullt upp här i garaget Nu för tiden Har gått hemma snart i ett halv år så man har gjort massa saker som man inte skulle bryt sig om att göra ja jag köpte en gammal rem moped som ska bli transportmedel till jag börjar jobbar den fått seg genom gång :P Ja motor i Mk1 vet jag inte riktigt vad det blir än .. Men jag ska åka med 02a låda så blir vw Motorsport ställ i den har ju ett till som ligger på hyllan. Sen ligger där dellorter 40mm förgasare med insug efter ingen vill köpa dom .. Sen köpte jag på mig ett Vems sprut med nu i somras som det ser ut nu så blir det antagligen Sug eller en turbo motor med Vems sprut får tänka på motor lite under tiden jag lagar rost :P

  20. #200
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Caddymans avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henke
    Medlemsnr
    2759
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    54
    Hur var det nu igen??
    Ingen som ville köpa förgasarna??
    Vi hade en deal men du kom aldrig till skott.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin