Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 35 av 35
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andreas Baranto
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    låna en kontakt o testa...
    det är inget fel på kontakten , ingen som råkat ut för detta?

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andreas Baranto
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av 993turbo Visa inlägg
    det är inget fel på kontakten , ingen som råkat ut för detta?
    såg att någon på det gamla forumet hadde samma problem men det stod inte om han hadde löst problemet, han hette -MDS- som användar namn så jag är tacksam om du har lösningen eller om någon annan har haft detta problem.

  3. #23

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Micke
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    52
    Har haft samma problem på min 2L ADY motor i ett år det började med att bilen tvärdog och hoppade igång igen när man körde på motorvägen kunde gå veckor mellan gångerna,bytte tändstift,fördelarlock,rotor,tändkablar i sommras och trodde problemet var löst åkte ca 500mil utan krångel.Men i höstas började den lägga av med tätare intervaller även stads körning(kunde starta mellan första och tionde gången start motorn drog runt som vanligt utan minsta tecken till att tända).Lånade tändspole av VAG men felet kvarstod bytte spännings relä till data boxen NR 30 och bränsle relä utan resultat.Lämnade in bilen för att byta fördelare/hallgivare i veckan men blev kontaktad dagen efter och de sade att varvtalsgivaren var trasig(kostar över 2000kr och är krånglig att byta) sitter i trakterna bakom olje filtret.I gamla forumet var det en som bytta varvtalsgivaren i nnan hans problem var löst(Mike gti tror jag han kallade sig).Ska hämta min bil idag så förhoppnings vis funkar den nu........

  4. #24
    mejn
    Gäst
    Min sambos vento med 2E motorn gör likadant och det som är bytt på den är tändspolen, relät (nr30), gasspjällspotentiometer utan resultat. Har läst och rotat en del i detta och tror att det kan vara vevaxel (läges) givaren, om det är samma som varvtalsgivare vet jag inte, hos autoexperten kostar den ca 1700:- då ingår en ny kabel, finns även på mekonomen utan kabel och kostar inte fullt 500:-
    Har även för mig att jag läst att någon med detta problem endast haft skadad isolering på kabeln.

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andreas Baranto
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av 2.0 8v Visa inlägg
    Har haft samma problem på min 2L ADY motor i ett år det började med att bilen tvärdog och hoppade igång igen när man körde på motorvägen kunde gå veckor mellan gångerna,bytte tändstift,fördelarlock,rotor,tändkablar i sommras och trodde problemet var löst åkte ca 500mil utan krångel.Men i höstas började den lägga av med tätare intervaller även stads körning(kunde starta mellan första och tionde gången start motorn drog runt som vanligt utan minsta tecken till att tända).Lånade tändspole av VAG men felet kvarstod bytte spännings relä till data boxen NR 30 och bränsle relä utan resultat.Lämnade in bilen för att byta fördelare/hallgivare i veckan men blev kontaktad dagen efter och de sade att varvtalsgivaren var trasig(kostar över 2000kr och är krånglig att byta) sitter i trakterna bakom olje filtret.I gamla forumet var det en som bytta varvtalsgivaren i nnan hans problem var löst(Mike gti tror jag han kallade sig).Ska hämta min bil idag så förhoppnings vis funkar den nu........
    Micke vore väldigt intresant om du hörde av dig fall detta är felet eller inte.
    tackför svaret, verkar vara ett vanligt fel på dom här bilarna men ingen verka veta vad felet är, har hör att det kanske är styrenheten för startspärren som sitter innanför instrumäntbrädan.

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andreas Baranto
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    102
    Micke vore väldigt intresant om du hörde av dig fall detta är felet eller inte.
    tackför svaret, verkar vara ett vanligt fel på dom här bilarna men ingen verka veta vad felet är, har hör att det kanske är styrenheten för startspärren som sitter innanför instrumäntbrädan.

  7. #27

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Micke
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av 993turbo Visa inlägg
    Micke vore väldigt intresant om du hörde av dig fall detta är felet eller inte.
    tackför svaret, verkar vara ett vanligt fel på dom här bilarna men ingen verka veta vad felet är, har hör att det kanske är styrenheten för startspärren som sitter innanför instrumäntbrädan.
    Hej!Har varit ute och åkt 8mil nu utan problem så det verkar vara givaren som var trasig,men jag vill åka ett par mil till innan man kan känna sig säker.Fick den gamla givaren tillbaka och plasten var skadad mitt på sladden plus att kabeln både var erjad och halvt av mot själva givaren men det syns bara om man drar bort en "täck bricka".Givarens art nr är 037 906 433 A.....priset för givaren och bytet kommer att kosta runt 4500kr(dyrt) men som jag fattat ska den vara krångligt att byta.....

  8. #28

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andreas Baranto
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    102
    vore tacksam om du hörde av dig när du kört några mil till då det är dyrt att byta den och det inte skulle vara den , har redan bytt tändspole för 1500 och den va det inget fel på.
    tack på för hand.

  9. #29
    lutte
    Gäst
    Kolla bränslepumpräläet... har haft samma problem med en corrado vr6.

  10. #30

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andreas Baranto
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    102
    killen ovan hadde bytt bränslepumps relät utan resultat,

  11. #31

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Micke
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    52
    Hej!Har åkt 16mil nu så problemet verkar vara löst(skönt!).993turbo titta på kabeln så långt det går och se om plasten är skadad,man ser givaren till höger om oljefiltret(givaren är fäst i blocket) om man står ovanför motorn.

  12. #32

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andreas Baranto
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    102
    tusen tack för hjälpen ska kolla i helgen, vore skönt att få det ur världen.

  13. #33

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Micke
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    52
    Har betalat nu blev 4000kr då ingick felsökning,givaren,jobbet för givar byte(stod in ur start motor,motorfäste,fläkt på kvittot) helt okej för mig.

  14. #34

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andreas Baranto
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av 2.0 8v Visa inlägg
    Har betalat nu blev 4000kr då ingick felsökning,givaren,jobbet för givar byte(stod in ur start motor,motorfäste,fläkt på kvittot) helt okej för mig.
    Hur funnkar bilen nu? min dog i morse och vägrade starta på 20 min va på vag och dom trode att det va relät till bränsepumpen som jag kan se så värkar mina kablar ok till givaren om jag tittat rätt. tästade att dra ut relä 30 och bilen dog som den brukar gjöra så kanske ska tästa att byta den först. dom har inte tid fören tidigast torstad nästa vecka.
    Tack på för hand.

  15. #35

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Micke
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av 993turbo Visa inlägg
    Hur funnkar bilen nu? min dog i morse och vägrade starta på 20 min va på vag och dom trode att det va relät till bränsepumpen som jag kan se så värkar mina kablar ok till givaren om jag tittat rätt. tästade att dra ut relä 30 och bilen dog som den brukar gjöra så kanske ska tästa att byta den först. dom har inte tid fören tidigast torstad nästa vecka.
    Tack på för hand.

    Bilen går perfekt fortfarande har väl åkt 30 mil nu,kan ju testa att byta relä "30" först kostar strax över en hundring och bränsle relät ca trehundra är ju inga stora pengar.När jag precis köpt min bil för ett antal år sen började den gå seg precis som om den gick i nödprogram,måste hålla tomgången med gasen annars dog bilen plus att den var seg startad och gick dassigt bytte relä "30" och bilen gick som vanligt......Vag kan ju koppla in sig i diagnos uttaget och kanske få fram en felkod.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin