Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708

    Startproblem SDi -96

    Har några tröttsamma startproblem på min kära Caddy -96 SDi. Den drar runt, men den vill inte starta...

    Den kan gå hur fint som helst utan några som helst problem i veckor, månader. Körde med den i tisdags, ställde in den i garaget å på onsdag när jag skulle till jobbet så va de lögn i fan att få igång den...ska kanske tillägga att de hände sent i somras med, så de e inte första gången den krånglar men då har den hoppat igång efter ett tag.

    Har bytt dieselfilter, "backventilen" i filtret, slangar mellan filter och pump, kollat så att pumpen suger, kollat så att inte returen från pumpen e tät, kollat så att de inte är ärgat på stiftena till boxen mm...

    De jag har märkt de e att, precis efter glödningslampan i instrumentbrädan slutar lysa så SKA de göra ett par tillslag på pumpen (den lilla svarta plastenheten där kablaget går in i pumpen) MEN istället så surrar det istället för att de slår till ett par gånger...

    Lutar väl att de får lämnas in för felsökning nästa vecka, men tänke höra om de e nån som har haft samma problem???

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Ingen??? Den står på VAG verkstad nu, men startar varje gång dom provar å då visar den inga felkoder...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin