Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 48 av 48
  1. #41
    tjipp
    Gäst
    sitter här å hoppas på knutan!! prövad i sommras med mk1an! på tpc-träffen..
    Mycket trevlig bana.. dock ett snabbt parti som ogillades lite.. där man kunde hålla fullt men det kändes inte helt under kontroll då.. =) men med några varv till hade det säkerligen blivit trevligt även där!

  2. #42

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Hur har det gått??

    Sturup eller Knutan??

    Vore kul att veta =)

  3. #43

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Chief Stroganoff
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    424
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Inte för at var otrevlig och dryg....men exakt var fanns den planeringen??
    Har inte hört ett något om någon mittsverige träff.
    Det enda som jag hört var några lösa trådar här i träff forumet i våras , sen blev det tyst.
    Och jag har hört mig runt bland folk.....och ingen visste något om någon träff.

    Det stämmer att jag hade saker planerade, men tyvärr blev det inte av pga diverse anledningar, hade även informerat om priser, bokningsdag, och matställen som kunde ta emot oss. Hade tänkt att vi kunde ha Gokart i Skellefte, så vi kunde köra tillsammas med Ume-folket
    Funderar däremot om vi nästa sommar igen kör som förra träffen jag organiserade, dvs: konbana, liten gumball, och grillning. Det skulle bli lite billigare än att köra gokart, men tyvärr är vi då mindre folk, eftersom det sker i fyrkanten.
    Kan också informera om vi kan köra ett gokart-GP på Haraholmen i Piteå. Gjorde det med Raceplats förra sommaren, och kostade enbart 3-400 kr för 4-5 race.

  4. #44
    eilma
    Gäst
    Jag har aldrig gjort bankörning men skall definitivt börja i år. Vad jag har förstått måste jag ha en licens innan jag kan börja.

    Vad för en licens exakt behövs det?

    Var kan jag ta min licenskurs? Hos banträffar? Om inte, då jag undrar var? Bor i Upplands Väsby.

    Tacksam för er hjälp!

  5. #45
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Esa du behöver enbart tillfällig licens på våra träffar som man löser på plats så du är välkommen till träffarna.

  6. #46
    eilma
    Gäst
    Tack Pekka!

    Det var ett snabbt och enkelt svar!

    Hur mycket brukar tillfällig licens kosta?

    Jag läste här i forumen någonstans att GTI Klubben ordnar licenskurser endast i vart annat år. Vad är detta för en kurs? Syfte? När måste jag ha en sådan här licens?

    Hoppas att 2008 kalender skulle bli klar snart!

    Mvh
    Esa

  7. #47
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Prova på licensen som man löser på plats kostar 50:-. Den får man igentligen bara lösa en gång om året, men det är många som har löst flera gånger om året. Jag vet inte vad påföljderna kan bli, men jag har aldrig hört talas om att det har hänt nåt.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  8. #48

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av eilma Visa inlägg
    Jag läste här i forumen någonstans att GTI Klubben ordnar licenskurser endast i vart annat år. Vad är detta för en kurs? Syfte? När måste jag ha en sådan här licens?
    Annars finns de många som ordnar licenskurser.
    Vi är ganska många som tagit licens hos andra än i GTiklubben.
    Kolla var de finns närmast dig och anmäl dig.

    Har du bara tänkt åka en träff fungerar ju prova på licensen fint!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin