Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    tdi-ägarn
    Gäst

    slö tdi 1,9 2001 svarar ej på gas

    Nu har jag problem igen, har kört 2 mån sen jag bytte luftmassemätaren.Nu har det hänt några gånger att när jag startat bilen så går den i stort sett bara på tomgång.sen kan det bara klicka till så går den .2 ggr.så har den gått när jag ställt den på kvällen men när jag startat den på morgon så går den inte förrän efter någon km.felkod17656p1248 .insprutningstartreglage.insprutarens nållyftsensor .Vad är det som jag ska byta de var lite osäkra på verkstan som läste felkoden.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Nål lyft sensorn sitter i en avspridarna..tror det är 3 eller 4..du ser för det går en sladd ifrån den.

    Sen om det är felet kan jag inte svära på=)

  3. #3
    tdi-ägarn
    Gäst
    nu har jag läst felkoder igen och koden som kommit tillbaka är nållyftssensor som sitter på spridare 3.Även felkod för magnetventil insprutningsstart som sitter på pumpen ,frågan är vilket är 1a fel och följdfel? Har de samma tempgivare som kan ge fel på båda, felet har varit när jag startar kall motor men bilen kan börja funka efter 100 m

  4. #4
    tdi-ägarn
    Gäst
    idag har bilen bara gått på tomgång hela dan jag har fått tipset i mekonomen verkstan att prova byta bränsleavstängningsventilen .Nån som har erfarenhet?

  5. #5
    christian19
    Gäst
    prata med "DIESELMEKEN" han kan allt om diesel pumpar,motorer osv

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin