Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 55
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Är det någon som kan tippsa om en bra intercooler till en gti 30 edition?
    Wolfbane 1967 rekomenderar nya s3ans ic, finns det bättre bult on intercoolers? Oettingers IC kostar mer men ska va identiskt med s3ans.

  2. #22
    foffa2002
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Är det någon som kan tippsa om en bra intercooler till en gti 30 edition?
    Wolfbane 1967 rekomenderar nya s3ans ic, finns det bättre bult on intercoolers? Oettingers IC kostar mer men ska va identiskt med s3ans.


    APR har bra design på sin full size!!


    Forge och VF är hemska

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Tack för svaret!

  4. #24
    Fredrick
    Gäst
    Hur är det med att motorerna skall fungera i länder där dom endast har tillgång till lägre oktantal då, inverkar inte det också på motorns prestationsförmåga vs hållbarhet?

    Jag vill ju så gärna att en chippning skall vara produkten jag söker för en roligare bil och med bibehållen livslängd på motorn. men i dagsläget verkar det tyvärr inte som så men jag är fortfarander inte riktigt säker och hoppas att någon kan komma med sådan fakta som talar för en chippning av min MKV.

  5. #25
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av Fredrick Visa inlägg
    Jag vill ju så gärna att en chippning skall vara produkten jag söker för en roligare bil och med bibehållen livslängd på motorn. men i dagsläget verkar det tyvärr inte som så men jag är fortfarander inte riktigt säker och hoppas att någon kan komma med sådan fakta som talar för en chippning av min MKV.
    Tyvärr så är det en omöjlig kombination. Trimma och ta att det blir mer slitage eller låt bli...

    Som farbror Barbro säger: "Det finns inga genvägar till...."


    .

  6. #26
    Fredrick
    Gäst
    Jo ett visst ökat slitage kan jag ta men det låter ju som att slitaget ökar markant eftersom turbon kommer att ligga och arbeta över sin maxgräns, så beroende på körstil kanske den håller mellan 5000 - 10000mil och det låter inte lockande precis.

    för en turbo är väl inte gratis precis?

  7. #27
    OmegaMannen
    Gäst
    Jag har samma problem, är jäkligt sugen på ett steg 1 till våren men samtidigt vill man ju inte att motorn ska rasa. Den har gått 900 mil nu. Hade man haft en gammal skorv hade det känts anorlunda. Någon som vet ifall man kan få VAGs program till ED 30 inlaggt i en vanlig GTI? Då får man ju 30 hk till och det är ett original program.

  8. #28
    Fredrick
    Gäst
    Det skilljer väl mer än bara mjukvara mellan ED30 motorn och den vanliga GTI?

  9. #29
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av Fredrick Visa inlägg
    Det skilljer väl mer än bara mjukvara mellan ED30 motorn och den vanliga GTI?
    Jo! ED30 har samma motor som Audi S3. Mao en massa som skiljer.


    .

  10. #30

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Det är alltid en risk med trimm.Det är något man får överväga om det är värt med en rolig bil som blir ännu roligare =)

    Den är grym gti 5an med programvara.jag kan inte låta bli att förundras hur dom kan gå så bra för dom pengarna

    ett par smakprov från min gti ed 30


    http://www.youtube.com/watch?v=R9CaBO4P-44
    http://www.youtube.com/watch?v=v7fDRvGN3YQ
    http://www.youtube.com/watch?v=S3cWEaxn4wc
    Senast redigerad av wolfbane1967 den 2007-12-01 klockan 16:52.

  11. #31

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Basti
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    203
    Sanningen ligger kanske någonstans mittemellan alla negativa o positiva åsikter......
    Jag har kört fullt ös genom hela Tyskland o uppför grossglockner, no problems!!!
    Trimma på du kommer inte ångra dig, jag lovar!!!
    Om det inte håller så byt snurra bara, kan väl inte vara så dyrt, måste våga för att ha lite kul.

    Lycka till!!!

  12. #32
    Fredrick
    Gäst
    Det är sant...

    Någon som vet vad en ny snurra kostar?

  13. #33
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Fredrick Visa inlägg
    Det är sant...

    Någon som vet vad en ny snurra kostar?
    Beror nog på vilken modell du ska ha för S3/Edition 30 turbon kostar sanerligen mer än den vanliga gti:ns turbo...
    Vet tyvärr inte exakt hur mycket den kostar men det går ju att ta reda på!

  14. #34

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    En komplett KO4 snurra till gti ed 30 kostar i tyskland runt 15 000:-.KO3 snurra runt 13 000:-.Sen kostar väl bytet en bra slant kan jag tänka mig
    Senast redigerad av wolfbane1967 den 2007-12-01 klockan 23:13.

  15. #35
    Fredrick
    Gäst
    Nästan värt det då...

    Är det något mer än bara turbon som ryker när man chippar?

  16. #36

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Basti
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    203
    Kör på bara, det är ju inga pengar om den håller 10000 mil som vissa säger........

  17. #37
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Fredrick Visa inlägg
    Nästan värt det då...

    Är det något mer än bara turbon som ryker när man chippar?
    Du behöver inte vara orolig för att turbon kommer smälla!

  18. #38
    Fredrick
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av JWO Visa inlägg
    Du behöver inte vara orolig för att turbon kommer smälla!
    Jaså?
    Är inte DCP´s påstående sant, jag tycker han tydligt och med bra fakta talar om vad som händer med en chippad motor?

  19. #39
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Fredrick Visa inlägg
    Jaså?
    Är inte DCP´s påstående sant, jag tycker han tydligt och med bra fakta talar om vad som händer med en chippad motor?
    Kör man med huvudet så... pressar du bilen som en idiot varje gång du sätter dig i den så klart som fan den pajar (till slut)... det säger ju sig självt!

    Man lägger ju sig klart nämre gränsen för ras när man chippar sin bil men den går så mycket bättre efter de så det kan du bara inte missa!
    Det är ju just de att inte pressa...alltid.. du har ju ingen aning om hur de personerna har kört eller kör med sina bilar, hur mycket de bryr sig osv.

  20. #40

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Kanske OT, men var ligger momentgransen for kopplingen ( ej DSG ) ??

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin